Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز جمعه در نشست مشترک با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شمال استان اردبیل در شهرستان بیله‌سوار مغان گفت: ایجاد این مرکز، ساختاری مهم در جمع آوری مستندات و حمایت از مقولات فرهنگی و هنری جامعه عشایری منطقه محسوب می‌شود و تاثیر عمیقی در حفظ غنای فرهنگی موجود در منطقه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متعدد در حوزه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده برای منطقه مغان بیان کرد: برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی به همراه نیازمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر منطقه مغان به صورت منسجم جمع‌آوری شده و در محل وزارتخانه برای تامین آنها تصمیم گیری خواهد شد.

صالحی وسعت ایران را موجب پدید آمدن ذخایر و گنجینه‌های غنی فرهنگی و هنری در گوشه گوشه این کشور دانست و اظهار کرد: برخی مناطق کشور شاید به لحاظ اقتصادی برخوردار نباشند، ولی اغلب از لحاظ فرهنگی و هنری دارای غنای عمیقی هستند.

وی با تاکید بر حل نیازمندی سخت افزاری چهار شهرستان گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان در حوزه فرهنگی و هنری گفت: منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است ولی تلاش خواهیم کرد که متناسب با نیازمندی‌ها و ظرفیت منطقه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه دو ساله و نقشه راه فرهنگی و هنری استان در جریان سفر سه روزه خود به این استان خبر داد و افزود: توجه به تامین نیازهای فرهنگی و هنری در مناطق مرزی رویکرد دولت است و این هدف بیش از گذشته مد نظر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد مغان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به همت نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و حوزه هنری استان برنامه خوانش و نقد و بررسی کتاب «اوستا علی» صبح سه شنبه برگزار شد.

فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: «اوستا علی» کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی پردل است که سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی؛ دوران فعالیت‌های انقلابی، دوران دفاع مقدس، اسارت و بعد از اسارت آقای پردل است که به قلم توانای آقای مجید زنگویی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت" اگر بخواهیم به این کتاب به چشم تاریخ شفاهی نگاه کنیم اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار خوبی در دل این کتاب روایت شده است که می‌تواند مورد استفاده افراد علاقمند به مباحث پژوهشی تاریخ معاصر قرار گیرد.

یعقوبی گفت: یکی از رسالت‌های تاریخ شفاهی بومی سازی کتاب است تا وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند بفهمد این روایت‌ها و اتفاقات در چه منطقه‌ای رخ داده است که در کتاب «اوستا علی» در فصل اول کتاب از دل ادبیات عامیانه و واژه‌های فولکلور به خوبی می‌توانیم دریابیم که راوی متعلق به جنوب خراسان است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از حضار بخش‌هایی از کتاب را قرائت کردند.

کد خبر 6086420

دیگر خبرها

  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است