Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:20:56 GMT

الحوثی: پیام انقلاب ۲۱ سپتامبر، ایستادگی ملت یمن است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۳۱۶

الحوثی: پیام انقلاب ۲۱ سپتامبر، ایستادگی ملت یمن است

الحوثی که این سخنان را با شبکه "المسیره" مطرح کرد، افزود: ملت یمن در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ به مجاهدان خود اعتماد کرد و ایمان داشت که آنان می توانند در مقابله با دشمنان از کشورشان دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد که پیروزی انقلاب یمن در گرو ایمان مردم به توانمندی های خود بود که باعث شد امروز موشک های ما تا قلب عربستان را مورد هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحوثی دولت پیشین یمن را دولتی ناکارآمد، ضدملی و فرسوده خواند که به جای گردن نهادن به اراده ملت، اساس کار خود را بر دخالت خارجی بنا کرده بود.

عضو شورایعالی سیاسی انصارالله تاکید کرد که امروز یمن در تمامی سطوح با متجاوزانی که از لحاظ مالی و نظامی دارای بیشترین امکانات هستند مقابله می کند، متجاوزانی که مردمان بی گناه یمن را قتل عام کرده و در تلاش هستند تا این کشور را تجزیه کنند.

 وی سطح هوشیاری سیاسی ملت یمن و نظامیان این کشور را بسیار بالا ارزیابی کرد وافزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورها از حقایق جنگ یمن مطلع شده اند و مواضعشان تغییر کرده اما همچنان دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ در برابر هرگونه راه حل سیاسی برای پایان یافتن جنگ ایستادگی می کنند.

الحوثی همچنین محاصره بندر "الحدیده" در غرب یمن را یک جنایت خواند و در خصوص انتقال سلاح به آن از سوی جنبش انصارالله گفت: چطور ممکن است ما به الحدیده سلاح منتقل کنیم درحالیکه نمایندگی سازمان ملل متحد آنجا حضور دارد و هیچ کشتی امکان تخلیه بار پیش از بازرسی کامل را ندارد.

در سال ۲۰۱۴ ( ۱۳۹۳)، مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، جنبش انصار الله وارد شهر صنعا شد و با در دست گرفتن قدرت منصور هادی را برکنار کرد.

از سویی عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته یا زخمی شده اند و سازمان ملل در گزارش هایی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که ۷ میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی یمن جنبش انصارالله صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!