Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:16:46 GMT

آغاز محاکمه دو خبرنگار بلومبرگ در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۳۲۴

آغاز محاکمه دو خبرنگار بلومبرگ در ترکیه

دادگاه ترکیه محاکمه دو خبرنگار اقتصادی شبکه بلومبرگ آمریکا را به اتهام آنچه که تضعیف ثبات اقتصاد ترکیه با انتشار یک گزارش غرض‌ورزانه درباره بحران ارزی این کشور در سال گذشته میلادی خوانده آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز جمعه مقام‌های قضائی ترکیه محاکمه کریم کاراکای و فرجان یالین‌قلیچ دو خبرنگار رسانه بلومبرگ را در شهر استانبول آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گزارش شد که مقام‌های ترکیه به دنبال محاکمه 36 تن دیگر به خاطر انتشار نظرهایشان در شبکه اجتماعی فیسبوک در ذیل گزارش یالین قلیچ و کاراکای به تاریخ اوت 2018 نیز هستند. این موضوع نگرانی‌ها درباره سرکوب آزادی رسانه‌ها در ترکیه را تشدید می‌کند.

به نوشته خبرگزاری اسوشیتدپرس، این محاکمه بخشی از یک عملیات سرسختانه برخورد با خبرنگاران و رسانه‌ها در ترکیه محسوب می‌شود.

اتحادیه خبرنگاران ترکیه اعلام کرده، دست کم در این کشور 126 خبرنگار و کارمند رسانه‌ زندانی هستند.

کاراکای و یالین‌قلیچ در صورت محکوم شدن توسط این دادگاه ممکن است تا سقف پنج سال حبس را دریافت کنند.

شبکه بلومبرگ محاکمه این خبرنگاران ترک‌تبارش را محکوم کرده و ضمن دفاع و حمایت از آنها گفته که این دو نفر تنها گزارشی دقیق و عادلانه درباره یک سری رخدادهای دارای ارزش خبری تهیه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار رادیو «مقاومت» با شعار «صدای فلسطین»

به گزارش خبرگزاری مهر، رادیو «مقاومت» از بامداد روز سه شنبه هفتم فروردین مصادف با میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام با شعار صدای فلسطین فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رادیو مقاومت که مدیریت آن به عهده رضا کوچک زاده تهمتن (مدیر شبکه رادیو گفت‌وگو) است با هدف بازنمایی رسانه ای مقاومت مردم مظلوم فلسطین روی موج ۹۵.۵ مگاهرتز شنیده می شود.

در توضیحات تکمیلی راه اندازی رادیو مقاومت آمده است:

«در دنیایی که امروز ابر قدرت ها در مقابل مظلومیت مردم مقتدر فلسطین سکوت کرده اند و در شرایطی که فریاد دادخواهی آنان بلند شده، وظیفه هر مسلمانی است برای دفاع از حقانیت جبهه مقاومت قدم بردارد، در این میان ابزار رسانه از قدرت مندترین وسیله ها برای هرنوع آفند و پدافند در جنگ ها است.

از این رو توجه به اتفاق طوفان االقصی، اتحاد متمرکز محور مقاومت برای حصر و محو رژیم صهیونیستی، جنایات جنگی و نسل کشی (ژنو ساید) رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و سکوت جهان غرب و نهادهای بین المللی، در کنار الزامات شکلگیری اتحاد اسلامی پیرامون آزادی قدس و عبور از ســکوت مرگبار فعلی، بررســی نقش انقلاب اســلامی در تقویت مســئله مقاومت فلســطین، بررســی جنایت صــهیونیســت ها از منظر حقوق بین الملل و چشــم انداز تحولات آزادســازی فلســطین مورد توجه ویژه رادیو مقاومت است که قصد دارد از تاریخ ۷ فروردین بصورت ۲۴ساعته، با شعار صدای فلسطین، فعالیت کند.

در ادامه این مسیر رسانه‌ای، نگاه متمرکز بر اهمیت روزجهانی قدس که میراث بزرگ امام خمینی(ره) برای امت اســـلام و قدس شـــریف اســـت؛ با ارائه راهبرد «مقاومت در برابر سازش» به عنوان تنها راه نجات ملت فلسطین، توانست در چند دهه گذشته، مسئله ی این ملت نستوه را در راس تمام امور جهان اسلام قرار بدهد. از این رو درک اهمیت حیاتی این روز در سپهر امروز امت اسلام و مسئله فلسطین پرداخت مناسب رسانه ای به روز جهانی قدس امسـال و تبیین اهداف، آرمانها و دسـتاوردهای نشـات گرفته از آن (از جمله دسـتاوردهای طوفان تاریخ ساز الاقصی)، امری جدی و ضروری است که در دستور کار این رادیو قرار می‌گیرد.»

علاقه‌مندان می‌توانند رادیو مقاومت را روی موج «اف. ام» ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز دریافت و نظرات و پیشنهادات خود را به سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ ارسال کنند.

کد خبر 6062738 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • یک تغییر بزرگ‌ در انتظار ایفون!
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • آغاز به کار رادیو «مقاومت» با شعار «صدای فلسطین»
  • فنرباغچه قید ترکیه را زد، به لالیگا می‌رویم!
  • فیلم| محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو