Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در این راستا تمام مبادی خطرزا و نقاط حادثه خیز استان شناسایی شده است و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها هم موظف به رفع انسداد و گرفتگی لوله‌ها و لایروبی مسیل‌ها شده اند تا از ورود آب در زمان شدت گرفتن بارش‌ها به شهر‌ها تا حد امکان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با اشاره به مهلت ۴۵ روزه داده شده به راهداری برای انجام مطالعات مربوط به پل‌ها و ابنیه‌های بین راه ها، اظهار داشت: بر این اساس قرار است در مدت سه ماه آینده عملیات اجرایی احداث این پل‌ها پس از مطالعات آغاز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری بر اساس اولویت بندی صورت گرفته در ابتدا مطالعات لازم برای احداث ۸۶ پل مهم و تاثیرگذار در رفت و آمد شهری و روستایی به ویژه در شهرستان‌های رازوجرگلان و مانه و سملقان انجام می‌شود.

سیلاب‌های نیمه نخست امسال هشت هزار میلیارد ریال به حوزه‌های مختلف کشاورزی و زیرساختی استان خسارت زد که تاکنون در مجموع پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این مناطق مصوب شده که سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال آن برای جبران خرابی واحد‌های سیلزده در قالب تسهیلات اختصاص یافته است.

از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز در ۱۱ بخش برای جبران خسارات وارده مصوب شده که تاکنون هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن در بخش‌های کشاورزی، بازسازی تاسیسات توزیع برق، ایستگاه‌های پمپاژ و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها تخصیص یافته است.

در حال حاضر تمام اعتبارات ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل ابلاغ شده که با بازسازی این واحد‌ها تمامی آن‌ها به واحد‌های ایمن روستایی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/د

آمادگی دستگاه‌های خراسان شمالی برای مقابله با سیل در نیمه دوم سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از ماه‌گرفتگی نصفه و نیمه‌شب گذشته

ماه‌گرفتگی نیم‌سایه ماه کامل شب گذشته را در عکس‌های خیره کننده در اقصی نقاط جهان تماشا کنید.

به گزارش ایسنا، ماه کامل شب گذشته و دو هفته قبل از رویداد اصلی که یک ماه‌گرفتگی کامل در ماه آوریل خواهد بود، یک ماه گرفتگی جزئی را تجربه کرد.

ماه کامل ماه مارس دقیقاً دو هفته قبل از ماه‌گرفتگی کامل که در آمریکای شمالی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۴(20 فروردین) رخ خواهد داد، بر روی زمین طلوع کرد.

تماشاگران آسمان در آمریکای شمالی و جنوبی در بهترین موقعیت برای مشاهده این خسوف بودند. هر چند که این ماه‌گرفتگی جزئی بود، اما این امر مانع از ثبت تصاویر خیره‌کننده از آن در سراسر جهان نشد.

از آنجایی که ماه در شب گذشته در طول یک خسوف نیم‌سایه تنها در سایه‌های بیرونی روشن‌تر زمین قابل تشخیص بود، دیدن و ثبت این ماه‌گرفتگی دشوار بود.

ماهیت ظریف این ماه‌گرفتگی مانع از آن نشد که افراد در سراسر دنیا تصویر آن را ثبت نکنند.

در ادامه به تماشای تصاویر مسحور کننده از تنها قمر زمین در طول این رویداد خاص می‌نشینیم.

تصویر ناسا نیویورک نیویورک نیویورک-ساختمان امپایر استیت سن‌فرانسیسکو کالیفرنیا-پل گلدن گیت استانبول-مسجد فاتح

استانبول ایتالیا هند سنگاپور قبرس آلبانی مقدونیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • آمادگی خوزستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ریال 92 ساله شد (+تصاویری از اولین پول های ریالی ایران)
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • تصاویری از ماه‌گرفتگی نصفه و نیمه‌شب گذشته
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور