Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان ظهر آدینه در نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر ضمن اشاره به سخنان اخیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اینکه هیچ مذاکره در هیچ سطحی بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد، ابراز داشت: بر طبق این اصل باید به ظرفیت‌های موجود باید پایبند و استوار بوده و به بیگانگان اعتماد نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نخواهد کرد، افزود: می‌بایست اراده جوانان و ظرفیت‌های داخلی تقویت و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در بحث برجام به‌خوبی دنبال و تبیین شود لذا هیچ مذاکره‌ای با بیگانگان نداریم زیرا آن‌ها صرفاً منافع خود را تأمین می‌کنند و هیچ زمان خیرخواه ملت ایران نبودند.

دفاع ایران در جنگ تحمیلی به جهان صادر شد

امام‌جمعه دامغان ضمن بیان اینکه دفاع مقدس یکی از بهترین مقاومت‌های ملت ایران بود، ابراز داشت: در طی هشت سال جنگ ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق با حمایت کشورهای مختلف منطقه و به سرکردگی آمریکا جنایتکار توانستیم به پیروزی بزرگی دست پیدا کنیم که امروز به الگویی برای جبهه مقاومت تبدیل‌شده است.

حسینیان در ادامه تصریح کرد: در جنگ هشت‌ساله رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران همه قدرت‌های جهانی کمک کردند که ایران را شکست دهند ولی ملت ایران با تقدیم هزاران شهید و مقاومت در مقابل دشمنان به پیروزی دست پیدا کرد و حتی اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد و این دستاورد ارزشمندی است

وی ضمن بیان اینکه در جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران تجهیزات نظامی نداشت و با دست‌خالی به پیروزی رسیده است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس توانستیم انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان صادر کنیم.

در حمله پهباد انصار الله عربستان ضربه بزرگی خورد

امام‌جمعه دامغان به حمله پهباد انصار الله به تأسیسات نفتی شرکت آرام کوه در عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: با حمله پهباد انصار الله به تأسیسات نفتی شرکت آرام کوه عربستان ۵۰ درصد تولیدات نفتی عربستان معادل پنج میلیون بشکه نفت کاهش پیدا کرد و ۳۰ میلیارد دلار خسارت مالی دید و در بورس نیز دو درصد قیمت نفت افت پیداکرده است.

حسینیان به بازگشایی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۴ هزار دانش‌آموز دامغانی در مقاطع مختلف فعالیت آموزشی خود را آغاز و ۱۰۷ آموزشگاه با ۹۰۰ دبیر و کادر اجرایی میزبان دانش آموزان دختر و پسر خواهند بود.

وی ضمن بیان اینکه ۵۰ آموزشگاه ابتدایی نیز ۳۰ شهریورماه روز شکوفه‌ها ورود دانش آموزان را جشن خواهند گرفت، افزود: گام دوم انقلاب و سند بنیادین تحول در نظام آموزش‌وپرورش از مواردی که باید موردتوجه قرار گیرد و به آن بیش از گذشته پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان جهان امام زین‌العابدین (ع) و لزوم حفظ رخدادهای کربلا و بیان اندیشه‌های حقانیت اهل‌بیت (ع) ازجمله محوریت سخنان نماز جمعه این هفته دامغان بود.

کد خبر 4723620

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی ماه محرم قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز اربعین 98 عاشورا ایلام مراسم عزاداری سانحه تصادف گرگان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

به گزارش قدس آنلاین، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام(توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.

ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان