Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:17:33 GMT

پیشروی حشد الشعبی به سمت مرزهای سعودی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۴۶۸

پیشروی حشد الشعبی به سمت مرزهای سعودی

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در پنجمین روز از عملیات اراده پیروزی توانستند 75 کیلومتر به سمت مرزهای اردن و عربستان سعودی پیشروی کنند.

به گزارش مشرق، سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق برای پنجمین روز متوالی به عملیات خود در قالب مرحله پنجم عملیات «اراده پیروزی» ادامه داد.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه این عملیات برای پاکسازی مناطقی در استان «الانبار» واقع در غرب عراق از لوث گروه ترویستی داعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

مقابله حشد الشعبی با یک پهپاد ناشناس در مرکز عراق حشد الشعبی یک پهپاد دیگر را سرنگون کرد هشدار نوری‌المالکی درباره فتنه علیه حشدالشعبی

شبکه خبری «السومریه» به نقل از «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد در الانبار گزارش داد که نیروهای حاضر در این عملیات توانستند 75 کیلومتر به سمت مرزهای عربستان سعودی و اردن پیشروی کنند.

وی تصریح کرد که در جریان پاکسازی این مسافت، ده‌ها روستا و منطقه پاکسازی شد.

به گفته این فرمانده الحشد، پس از ارائه اطلاعات دقیق توسط الحشد به جنگنده‌های عراقی، یک خودروی پیک آب وابسته به داعش در شرق منطقه «الغذف» منهدم شد.

مصلح با بیان اینکه در جریان این عملیات، پنج مظنون نیز بازداشت شد، اظهار داشت: «نیروهای الحشد و ارتش توانستند بر اهداف اخیر خود متمرکز شوند و فقط اندکی [از این اهداف] باقی مانده است».

وی خاطر نشان کرد که ارتش و الحشد زمانی پایان این عملیات را اعلام خواهند کرد که همه اهداف در نظر گرفته شده، محقق شود.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق روز گذشته اردوگاه «الطبقات» را در الانبار آزاد کردند که یکی از مهمترین مواضع راهبردی نظامی است.

در جریان این عملیات، ده‌ها منزل و چندین روستا از جمله «البو فیاض»، «البو خلف»، «فزعة الشدیدة» و «القرغول» پاکسازی شد.

نیروهای مشترک الحشد و ارتش عراق همچنین توانستند فرودگاه «الولید» و اطراف منطقه «الغذف» را از سمت شرق پاکسازی و چندین مقر وابسته به داعش را منهدم کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن حشدالشعبی عربستان سعودی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد

به گزارش«تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد