Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق برای پنجمین روز متوالی به عملیات خود در قالب مرحله پنجم عملیات «اراده پیروزی» ادامه داد.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه این عملیات برای پاکسازی مناطقی در استان «الانبار» واقع در غرب عراق از لوث گروه ترویستی داعش است.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد در الانبار گزارش داد که نیروهای حاضر در این عملیات توانستند 75 کیلومتر به سمت مرزهای عربستان سعودی و اردن پیشروی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که در جریان پاکسازی این مسافت، ده‌ها روستا و منطقه پاکسازی شد.

به گفته این فرمانده الحشد، پس از ارائه اطلاعات دقیق توسط الحشد به جنگنده‌های عراقی، یک خودروی پیک آب وابسته به داعش در شرق منطقه «الغذف» منهدم شد.

مصلح با بیان اینکه در جریان این عملیات، پنج مظنون نیز بازداشت شد، اظهار داشت: «نیروهای الحشد و ارتش توانستند بر اهداف اخیر خود متمرکز شوند و فقط اندکی [از این اهداف] باقی مانده است».

وی خاطر نشان کرد که ارتش و الحشد زمانی پایان این عملیات را اعلام خواهند کرد که همه اهداف در نظر گرفته شده، محقق شود.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق روز گذشته اردوگاه «الطبقات» را در الانبار آزاد کردند که یکی از مهمترین مواضع راهبردی نظامی است.

در جریان این عملیات، ده‌ها منزل و چندین روستا از جمله «البو فیاض»، «البو خلف»، «فزعة الشدیدة» و «القرغول» پاکسازی شد.

نیروهای مشترک الحشد و ارتش عراق همچنین توانستند فرودگاه «الولید» و اطراف منطقه «الغذف» را از سمت شرق پاکسازی و چندین مقر وابسته به داعش را منهدم کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد

وزارت نفت عراق امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق صادرات نفت خام خود را در ماه‌های آینده به ۳.۳ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد تا هرگونه افزایشی را که در ژانویه و فوریه به ثبت رسیده است جبران کند.

این وزارتخانه توضیح داد که این تصمیم را به این دلیل اتخاذ کرده است که متعهد به کاهش داوطلبانه توافق شده در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) است.

علاوه بر عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، روسیه و قزاقستان با کاهش داوطلبانه تولید نفت برای بالا بردن قیمت‌های جهانی موافقت کردند.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس که به صورت داوطلبانه تولید نفت را در سه ماهه اول سال جاری کاهش داده بودند، موافقت کردند که این کاهش را تا سه ماهه دوم تمدید کنند. در نوامبر گذشته، کشور‌های عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن به ریاست روسیه، با کاهش داوطلبانه تولید به میزان تقریبی ۲.۲ میلیون بشکه در روز در مجموع در سه ماهه اول، که شامل عربستان سعودی نیز می‌شود، موافقت کردند.

اوپک پلاس از اواخر سال ۲۰۲۲ برای حمایت از بازار در بحبوحه افزایش تولید آمریکا و سایر تولیدکنندگان غیرعضو و نگرانی در مورد تقاضا در حالی که اقتصاد‌های بزرگ با بحران نرخ بهره بالا مواجه هستند، مجموعه‌ای از کاهش تولید را اجرا کرده است. بعداً عربستان سعودی، روسیه، کویت و الجزایر تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به مدت ۳ ماه دیگر تا ژوئن ۲۰۲۴ اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • کمک‌های هوایی اردن به غزه را ببینید (فیلم)
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • حمله انتحاری به نیروهای ارتش پاکستان
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • شناسایی و نابودی منابع مالی تشکیلات تروریستی داعش در عراق
  • کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود
  • اعطای مصونیت به نظامیان آمریکایی درهای جهنم را باز می‌کند