Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانش آموزان باید مهارت زندگی را براساس الگوهای دینی و اسلامی فرابگیرند؛ تصریح کرد: در این راستا نیازمند مشارکت همه نهادها از جمله کانون های مساجد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد اسکندری نسب امروز (29 شهریور) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و هزار و 551 شهید دانش آموز و فرهنگی استان گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور خاطرات دلاور مردی های رزمندگان برای حفظ و حراست از نظام مقدس اسلامی  را گرامی می دارم و آغاز بهار مدارس را تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه افزود: ماه مهر، بوی مهر و مهربانی، بوی درس و مشق و کلاس و مدرسه، بوی محبت، بوی ارتقا نظام تعلیم و تربیت و حضور گرم فرهنگیان در سراسر استان که با ایثار کلاس ها را آغاز می کنند، می دهد.

 

 


وی با اشاره به اینکه مهر آغاز یک حماسه و رخداد ملی است؛ گفت: حدود 14 میلیون دانش آموز در آغاز سال تحصیلی، فضای خاص نشاط، تربیت، تعلیم، محبت، تعامل و روح تازه را به جامعه می بخشند.

 


اسکندری نسب ادامه داد: همه این موارد خاستگاه نظام تعلیم و تربیت است که بتوانیم مدرسه آباد و سرزنده برای آینده سازان داشته باشیم و آموزش و پرورش نقش مهمی برای توسعه و پیشرفت جامعه دارد.

 


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند" آموزش و پرورش دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای" ادامه داد: آموزش و پروش استان با شعار تکریم معلم و مدیریت منابع بویژه نیروی انسانی و مدرسه پویا، آمادگی خود را برای شروع سال تحصیلی اعلام می کند و به استقبال ۶۵۰ هزار دانش اموز در 7 هزار و 770  مدرسه می رود که کار تعلیم و تربیت توسط 41 هزار فرهنگی انجام خواهد شد.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: آموزش و پرورش استان برنامه ها راهکار ها و سیاست های خود را براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که همواره از مطالبات مسئولین ارشد و مقام معطم رهبری و مردم بود در دستور کار دارد.

 


وی افزود: روح حاکم بر سند تحول بنیادین تربیتی است و رویکرد آموزش و پرورش استان رویکرد تربیتی است و تلاش داریم مدرسه بهترین محیط برای یادگیری باشد و دانش آموزان با شور وارد مدرسه شوند و از حضور در مدرسه احساس نشاط کنند و برای دستیابی، باید موانع رسیدن به مدرسه مطلوب را بررسی کنیم.

 


اسکندری نسب با بیان اینکه سال گذشته تلاش کردیم همه کتب کمک آموزشی و برگزاری کلاس مکمل را از دوره ابتدایی ممنوع کنیم تا استرس کم شود؛ فزود: در راستای مدرسه محوری، مهم ترین اولویت آموزش و پرورش استان، مهارت آموزی در مدرسه است که دانش آموزان باید مهارت زندگی را براساس الگوهای دینی و اسلامی فرابگیرند و حداقل یک مهارت در طول مدرسه یاد بگیرد تا از طریق آن به شغل مناسب و مؤثر در جامعه دست یابد.

 


وی با افزودن اینکه دانش آموزان در حوزه فنی و اجتماعی نیاز دارند راه و رسم زندگی، احترام به بزرگترها و محبت و تعامل و دشمن شناسی و دشمن ستیزی را یاد بگیرند؛ گفت: مدرسه خانه دوم است به همین سبب تمرین زندگی برای آینده شاد و مطلوب است و مشارکت  همه نهادهای فرهنگی و کانون های مذهبی و مساجد در نیازها و برنامه های مدرسه جزو برنامه های ما است.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نیاز به مشارکت همه مردم و نهادها دارد؛ اظهار داشت: با مشارکت خیرین، حدود  31 میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کمک شد و به همت دولت در ابتدای سال تحصیلی؛ 57 مدرسه در قالب 303 کلاس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و 30 مدرسه در استان خشت و گلی بودند برچیده شد. 

 


اسکندری نسب گفت: با تمام محدودیت ها به واسطه تحریم ها توانستیم 310 پروژه نیمه که از سال های گذشته بود فعال کنیم و برای سال تحصیلی 450 پروژه جدید تعریف کردیم و در زمینه رفاهی و معیشتی فرهنگیان توجه ویژه به مراکز رفاهی و درمانی را در دستورکار قرار دادیم.

 


وی افزود: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار است و سال گذشته  8 هزار دانش آموز از طریق اردوی راهیان نور به مراکز جنگی اعزام شدند و در بحث مهارت آموزی، 17 هنرستان استان به عنوان هنرستان کارآفرین با شعار آموزش همراه با تولید در دستور کار قرار گرفت و در بحث مسائل علمی، دانش آموزان استان توانستند در جشنواره ها بویژه خوارزمی و برنامه های فرهنگی و هنری و دینی جایگاه خوبی کسب کنند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با یان اینکه قریب 20 درصد دانش آموزان استان جذب مدارس غیردولتی هستند؛ گفت: روز اول مهر را با شعار هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کتب درسی نباشد، شروع می کنیم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد شیراز پیاده روی اربعین بازگشایی مدارس سخنران پیش از خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود