Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورو نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی آرتی اس سوئیس گزارش داد: گروهی از دیپلمات‌های سوئیسی از چند ماه پیش تاکنون به دنبال ایجاد یک کانال بانکی قانونی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند تا بتوانند از این طریق زمینه ادامه فعالیت عادی شرکت‌های بزرگ دارویی و غذایی این کشور در ایران را فراهم سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آر تی اس به نقل از گزارشگر اعزامی خود به ایران گفته است که یکی از اهداف این حرکت «ابتکاری» جبران بخشی از کمبود دارویی ایجاد شده در ایران بر اثر تحریم‌هاست.

این طرح «راهکار تجاری بشردوستانه سوئیس» نام دارد و قرار است کانالی موازی با اینستکس، ساز و کار ویژه تجارت اروپا با ایران باشد. مقام‌های سوئیسی به دلیل آن که اینستکس ظاهرا پیش از تولد به اغما رفته است، در تلاشند تا با مذاکره با بانک‌ها و شرکت‌های مختلف و نیز با گفتگو با مقام‌های رسمی ایران و ایالات متحده راه را برای عملی کردن طرح خود باز کنند. آر تی اس با این حال از قول دفتر وزارت اقتصاد سوئیس می نویسد که این مذاکرات تاکنون موفق نبوده است.

یکی از راهکارهای پیشنهادی سوئیسی‌ها برای ایجاد امکان تجارت دارویی با ایران، معامله پایاپای یا تبادل کالا با کالا با ایران است. شبکه تلویزیونی سوئیس جزئیات دیگری از چگونگی اجرای این طرح و نیز در مورد نوع کالاهایی که می توانند مبادله شوند، فاش نساخته است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران تجارت محصولات دارویی را شامل نمی شود اما به دلیل تحریم‌های مالی و منع بانک‌های جهان از همکاری با ایران، در عمل تجارت دارو با ایران نیز تقریبا ناممکن شده است.

چند شرکت تولیدی دارو و مواد غذایی از جمله نوارتیس، روش و نستله از معدود شرکت های سوئیسی هستند که به رغم وجود تحریم همچنان در ایران حضور دارند. این شرکت‌ها به دلیل آن که نمی توانند پول خود را از ایران به سوئیس منتقل کنند، عملا امکان خروج از بازار ایران را ندارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت دارو ایران و سوییس تجارت با ایران کانال مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: فروش اینترنتی دارو از ماه آینده آغاز خواهد شد

در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

این در حالی است که تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸۸۵۰ ریال؛ خیریه، ۱۸۶۰۵۰ ریال؛ عمومی غیر دولتی، ۱۴۹,۰۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی، ۸۱,۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل داروهای OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴۲۸۵ ریال، عمومی غیر دولتی ۲۰,۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱,۲۰۰ ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227989 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم