Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا دلایلی برای نگرانی در خصوص دستیابی ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰، که محموله‌های اولیه آن تابستان امسال به آنکارا تحویل شد، دارد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است ترس و نگرانی‌های پنتاگون نسبت به سامانه پدافندی اس-۴۰۰ ترکیه که به طور بالقوه می‌تواند اسرار جت‌های جنگنده اف-۳۵ آمریکا را برملا کند، اصلا بی پایه و اساس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه در پاسخ به ادعا‌های اخیر یکی از ژنرال‌های آمریکایی در خصوص اینکه پنتاگون قادر به نفوذ به پدافند هوایی روسیه در منطقه کالینینگراد است، یادآور شد جنگنده‌های اف- ۳۵ تنها برای خریداران خارجی و مالیات دهندگان آمریکایی نامرئی (پنهانکار) است. در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید شد خلبانان ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، که در نزدیکی مرز‌های روسیه در بالتیک پرواز کرده، به خوبی آگاهند که چقدر این منطقه به خوبی محافظت شده است.

ژنرال جفری هاریگیان، فرمانده عملیات هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا اخیرا اعلام کرد در صورت درگیری نظامی با مسکو، واشنگتن برنامه‌های برای نقض سیستم یکپارچه پدافند هوایی کالینینگراد توسعه داده است. وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات این ژنرال آمریکایی اعلام کرد مسکو چنین بیانیه‌های غیرمسئولانه‌ای را به عنوان تهدید در نظر می‌گیرد.

دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند. بر اساس این قرارداد، هزینه چهار پدافند موشکی اس ۴۰۰، دو و نیم میلیارد دلار می‌شود.

پنتاگون در واکنش اعلام کرد کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید از تسلیحات ساخت روسیه خریداری کنند. وزارت دفاع آمریکا بر این عقیده است که پدافند موشکی اس ۴۰۰ قابلیت «جاسوسی» از جنگنده‌های اف ۳۵ و انتقال اطلاعات نسل پنجم جنگنده‌های آمریکا را به ارتش روسیه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: «پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات خود از جمله موضوعاتی بود که در ترکیه مورد بحث قرار گرفت.»
 
این مقام حماس ادامه داد: «ما به دنبال جایگزینی میانجی‌گری ارزشمند قطر-مصر با ترکیه نیستیم و این دیدار به این موضوع ارتباطی ندارد.»
 
النونو همچنین گفت: «اشغالگران اسرائیل همچنان از آتش‌بس همه جانبه و بازگشت آوارگان خودداری می‌کنند که این امر به هیچ توافقی منجر نمی‌شود.»
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های تاثیرگذار در اسرائیل برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند، افزود: «تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و غیر از آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»
 
گفتنی است اوایل روز شنبه، اسماعیل هنیه، رهبر حماس و هیئتی از این جنبش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار دو طرف در مورد ضرورت کمک‌های بشردوستانه مستمر به مردم نوار غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای حمایت از آرمان فلسطین به ‌ویژه با توجه به نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
 

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود