Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک، اظهار داشت: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران، دشمن همواره به دنبال آن بوده که از هر طریق ممکن به ما آسیب وارد کند و امروز نیز سعی دارد با تحریم و فشار اقتصادی ما را تسلیم کند، اما این آرزو هرگز محقق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: امت اسلامی ایران راه خود را یافته و به آن باور دارد و در همین مسیر نیز حرکت خواهد کرد و توطئه های دشمن نیز همچون اقدامات ۴۰ سال گذشته آن، همواره ناکام خواهد بود.

دری نجف آبادی بیان کرد: در این شرایط که دشمن در پی صدمه زدن به ما و اتحاد ما است، باید با تمام توان در مسیر وحدت و انسجام گام برداریم و از اشاعه ناامیدی و تفرقه پرهیز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: باید با حفظ اتحاد و انسجام و با هوشیاری و هوشمندی توطئه های دشمنان را علیه ایران اسلامی خنثی کنیم و اجازه ندهیم هیج مساله ای اتحاد ما را در برابر دشمن خدشه دارد سازد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در این شرایط همچنین مسئولان بایستی توجه ویژه و عزم جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند که از جمله این مسائل باید به مشکلات واحدهای صنعتی و مطالبات کارگران این واحدها توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: واحدهای صنعتی همچون شرکت هپکوی اراک به دلیل اجرای غیرالصولی فرآیند خصوصی سازی و اقدامات غیرکاشناسی امروز با مشکلات جدی مواجه شده اند و طی چند سال اخیر بارها برای حل مشکلات خود از مسئولان تقاضای پیگیری داشته اند.

دری نجف آبادی تاکید کرد: مسئولان امر هر چه سریعتر باید برای حل مشکل شرکت هپکو چاره اندیشی اصولی انجام دهند و این شرکت به افرادی واگذار شود که از اهلیت لازم برای مدیریت آن برخوردار باشند و بتوانند مشکلات را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: این شرکت با این میزان از نیروی انسانی باید دوباره به چرخه رونق و تولید بازگردد و در این زمینه بایستی بستر ارائه سفارش تولید هم به این شرکت فراهم شود.

وی عنوان کرد: مسئولان استان مرکزی پیگیری این مهم را به طور جدی در دستور کار قرار دهند تا هر چه سریعتر مشکلات شرکت هپکو رفع گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک همچنین در بخش دیگر سخنان خود به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا و ایثارگران و آزادگان دفع مقدس با رشادت خود موجب شدند که امروز ایران اسلامی در جهان از عزت و اقتدار برخوردار باشد و حتی یک وجب از کشور را به دست دشمن نسپردند. امروز ما باید دنباله رو راه این مردان باشیم و با قدرت در برابر دشمن و توطئه هایش بایستیم.

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: آئین عظیم اربعین حسینی امسال بایستی پرشکوه تر از هر سال برگزار شود چرا که یکی از مهمترین رخدادهای جهان اسلام است و در حقیقت با زنده نگاه داشتن این آئین، به حفظ پیام نهضت بزرگ عاشورایی کمک خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان برگزاری نماز جمعه امروز در شهر اراک، جمعی از کارگران شرکت هپکو، دانشجویان عضو انجمن اسلامی و گروه‌های مردمی در محوطه مصلای بیت‌المقدس اراک تجمع و بیانیه‌ای را قرائت کردند.

کد خبر 4723642

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خطبه های نماز جمعه هپکو اراک اربعین حسینی ماه محرم قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز اربعین 98 عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری سانحه تصادف گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه در جنوب استان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، زیرا راه؛ زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم و مسئله راه‌ها در دستور کار جدی مسئولان باشد.

وحیدی وزیر کشور افزود: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می‌شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.
وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم نگرانی در هنگام بارندگی نداشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند، وباید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.
وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سد‌ها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگرو‌ها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستا‌ها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگرو‌ها را ساماندهی کنیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند.
 کرمی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.
وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.
وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.
کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هرچه سریعتر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت