Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@20:46:33 GMT

هشدار پلیس به دوچرخه سواران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۰۵۵

سرهنگ احسان مؤمنى  ضمن هشدار به دوچرخه سواران گفت: امروزه استفاده از دوچرخه در سطح معابر شهر تهران افزایش یافته و برخى از شرکت ها با در اختیار قرار دادن دوچرخه به شهروندان درصدد افزایش استفاده از دوچرخه هستند.

 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار کرد: استفاده از دوچرخه علاوه بر فواید زیادى که براى آن برمى شمارند داراى ایراد بزرگ، آسیب پذیر بودن استفاده کننده از دوچرخه مى باشد که درصورت وقوع کوچکترین حادثه راننده دوچرخه مصدوم و مجروح مى گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: متأسفانه از طرف شرکت ها و مؤسساتى که دوچرخه در اختیار شهروندان قرار مى دهند چگونگى نحوه رانندگى و استفاده از دوچرخه به جهت جلوگیرى از وقوع حوادث آموزش داده نمى شود.

سرهنگ مؤمنى در این زمینه افزود: در حال حاضر حدود ٨٠ درصد متوفیان رانندگى سطح معابر شهر تهران مربوط به عابرین پیاده و استفاده کنندگان موتورسیکلت مى باشد که در صورت عدم توجه مسئولین و عدم آموزش به استفاده کنندگان از دوچرخه احتمال افزایش آمار تصادفات مى باشد.

سرهنگ مؤمنى به استفاده کنندگان از دوچرخه توصیه کرد:

⏺ در هنگام رانندگى با دوچرخه از کلاه ایمنى مخصوص استفاده نمایند.

⏺ از حمل و جابجایى بار نامتعارف خوددارى نمایند.

⏺ از دو ترکه سوار نمودن خوددارى نمایند.

⏺ از آویزان شدن به وسایل نقلیه در حال حرکت خوددارى نمایند.

⏺ از حرکت در محورهاى بزرگراهى به جهت سرعت زیاد وسایل نقلیه خوددارى نمایند.

⏺ از حرکت در پیاده روها و نقاط شلوغ خوددارى نمایند.

⏺ هنگام ریزش نزولات آسمانى و لغزنده بودن سطح معابر از حرکت خوددارى نمایند.

⏺ همیشه در سمت راست راه عبور نمایند.

⏺ جهت تغییر مسیر و گردش حتماً با حرکت دست رانندگان پشت سر را آگاه نمایند.

⏺ از حرکت در ساعات تاریکى هوا خوددارى نمایند.

رانندگان دوچرخه همیشه مدنظر داشته باشند همانند سایر وسایل نقلیه مکلف به رعایت قوانین و مقررات راهنمایى و رانندگى مى باشند.

سرهنگ مؤمنى در خاتمه از مؤسسات و شرکت هایى که دوچرخه در اختیار شهروندان قرار میدهند درخواست نمود که آموزش چگونگى استفاده از دوچرخه و رانندگى در سطح معابر را به استفاده کنندگان مدنظر قرار دهند و نسبت به آموزش آنها اهتمام جدى داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FKe برچسب ها: دوچرخه سواران ، دوچرخه ، پلیس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دوچرخه سواران دوچرخه پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ صمداله ترابی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: از رانندگان می‌خواهیم با احتیاط بیشتر رانندگی کرده و در این شرایط جوی از عجله و شتاب خودداری کنند و مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد خود در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی خیابان‌ها و جاده‌ها، رعایت احتیاط و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و استفاده از سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: رانندگان محترم تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد سفر به خارج از شهر را دارند حتماً با همکاران پلیس راهور و پلیس راه همکاری لازم را داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

کد خبر 6086484

دیگر خبرها

  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد