Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:17:33 GMT

اقدامات حوزه فرهنگ و آموزش کشور به سیاست آلوده شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۰۸۷

اقدامات حوزه فرهنگ و آموزش کشور به سیاست آلوده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی پیش از ظهر جمعه در جمع عزاداران حسینی ضمن اشاره به ویژگی های شیعیان واقعی اظهار داشت: در زندگی شیعیان شرع مقدس باید حرف اول را بزند و بر همین اساس نباید اختلاس، رشوه، ربا و غیره در این جامعه وجود داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از برخورد قاطع اخیر قوه قضائیه در برابر مفسدان اقتصادی افزود: متاسفانه در سال های اخیر مفسدان اقتصادی حاشیه امنی داشتند و در تمامی حوزه ها به گونه های مختلف جولان می دادند که به لطف خدا و همت ریاست جدید قوه قضائیه این حاشیه امن از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمان یکی از خصلت های مومنان واقعی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از خلصت های مومنان واقعی ایمان است، ابراز داشت: اگر کسی ایمان داشته باشد، رفتار و گفتارش همانند مومنان واقعی است و از دورویی و نفاق نیز دوری می کند اما برخی افراد در ایران اسلامی وجود دارند که دست به دزدی و اختلاس می زنند و زمانی که به پای میز محاکمه می رسند چادر به سر کرده و یا ریش می گذارند.

وی با بیان اینکه باور و اعتقاد در زندگی مومنان باید حرف اول را بزند، گفت: انسان باید باور کند که خالقی وجود دارد که روزی، حیات، ممات، بهشت و جهنم دست او است اما متاسفانه برخی افراد در زبان به این موضوع اشاره می کنند اما در عمل خلاف دین و دستورات خدا و قرآن عمل می کند.

صابری اراکی شهید محسن حججی را نمونه واقعی از یک آقازاده دانست و اظهار داشت: مومنان واقعی نه به عنوان، قدرت و مسئولان بلکه باید به خدا توکل کنند چراکه در گذشته برخی افراد دارای قدرت و ثروت بودند اما امروز از قدرت و ثروت آنها خبری نیست.

وی ضمن تاکید بر تحقق شعار سال مبنی بر «رونق تولید» افزود: منظور از رونق تولید عدم خام فروشی است چراکه ارزش افزوده محصولات فراوری شده چندین برابر محصولات خام است؛ چین کشوری کمونیست است اما ذکرشمار، مهر و حتی کفن تولید و به کشورهای اسلامی صادرات می کند.

آزادی دینی به معنی انجام تمامی امورات در چارچوب اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه ضمن انتقاد از عملکرد سیاسی مسئولان در حوزه فرهنگ و آموزش ابراز داشت: برخی به نام آزادی دست به اقداماتی می زنند که مخالف شرع و اسلام است در حالی که معنای آزادی در اسلام و دین اسلامی به معنی انجام تمامی امورات در چارچوب اسلام است.

وی ضمن اشاره به جنایات اروپا، غرب و آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: اروپا و آمریکا با کمک دست نشانده خود در منطقه یعنی عربستان سعودی چندین سال است که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیدند اما زمانی که یک قاچاقچی مواد مخدر بخواهد در ایران اعدام شود به نام آزادی و دموکراسی تبلیغات گسترده منفی علیه این کشور به راه می اندازند.

کد خبر 4723679

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم و صفر استاد حوزه و دانشگاه شهید محسن حججی اربعین حسینی ماه محرم قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز اربعین 98 عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری سانحه تصادف گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود 
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم