Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:39:26 GMT

رئیس جمهوری ونزوئلا و دبیرکل اوپک در راه مسکو

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۱۱۴

رئیس جمهوری ونزوئلا و دبیرکل اوپک در راه مسکو

دمیتری پسکوف اظهار داشت: دو طرف در این دیدار فرصت خواهند یافت در خصوص مسائل مختلف تبادل نظر کنند ضمن اینکه احتمال دارد پوتین با مدیرعامل شرکت شل نیز در حاشیه مجمع انرژی روسیه دیدار جداگانه ای داشته باشد.

بارکیندو که پارسال نیز با پوتین در هفته انرژی روسیه دیدار کرده بود چند روز پیش اعلام کرد که برای شرکت در هفته انرژی روسیه که ۲ تا ۵ اکتبر (۱۰ تا ۱۳ مهرماه) در این کشور برگزار می شود راهی مسکو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته انرژی روسیه یک نمایشگاه است که با تمرکز بر تجزیه و تحلیل روند انرژی در جهان هر ساله در سالن نمایشگاه مرکزی مسکو برگزار می‌شود.

پسکوف در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران خبر داد که کرملین در حال تهیه مقدمات سفر نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به این کشور است و او بزودی راهی مسکو خواهد شد.

گفتنی است، پیشتر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص مقدمات سفر مادورو به مسکو سخن گفته بود و هدف از آن را گسترش روزافزون روابط مسکو و کاراکاس و تایید جایگاه قانونی رئیس جمهوری ونزوئلا از سوی روسیه عنوان کرده بود ضمن اینکه قرار است چندین توافقنامه مهم در این سفر به امضای دو طرف برسد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک روسیه نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با استناد به یک سند محرمانه وزارت خارجه روسیه مدعی شد مسکو سعی دارد رقبای غربی خود از جمله آمریکا را تضعیف کند و از جنگ اوکراین به‌عنوان ابزاری برای برقراری یک نظم جهانی بدون سلطه واشنگتن استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن‌پست مدعی شده است: «در ضمیمه محرمانه سند سیاست خارجه روسیه، مسکو خواستار یک کارزار اطلاعاتی تهاجمی و اقداماتی علیه کشور‌های متخاصم تحت رهبری آمریکا شده است؛ اقداماتی در حوزه‌های حوزه‌های نظامی-سیاسی، اقتصادی، تجاری، روان‌شناختی و اطلاعاتی.»

رسانه آمریکایی با استناد به این سند مربوط به سال ۲۰۲۳ که مدعی است آن را از طریق یک سرویس اطلاعاتی اروپایی به دست آورده، گزارش داد مسکو سعی دارد با ایجاد سازوکار‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف کشور‌های غربی، گام‌هایی در راستای تضعیف رقبای خود اتخاذ کند.

در این سنده آمده است که آمریکا با رهبری ائتلافی متشکل از «کشور‌های متخاصم» سعی در تضعیف روسیه دارد، زیرا مسکو «تهدیدی برای هژمونی جهانی غربی» است. همچنین در این سند آمده است که نتیجه جنگ روسیه و اوکراین «تا حد زیادی نظم جهانی آینده را ترسیم خواهد کرد.»

علاوه بر این، بر اساس این سند، روسیه باور دارد که غرب بالاخره درمی‌یابد که سیاست‌های تقابلی و سودا‌های سلطه‌گرایانه‌اش هیچ آینده‌ای نداشته و واقعیت‌های جهان چندقطبی را خواهد پذیرفت.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای این رسانه از رد یا تایید وجود چنین سندی خودداری کرد. با این حال، مسکو اظهار کرد: «همان‌طور که چندین بار در سطوح مختلف گفته‌ایم، می‌توانیم تایید کنیم که مسیر کلی، مبارزه با گام‌های تهاجمی غرب در این جنگ ترکیبی است که علیه روسیه به راه انداخته‌اند.»

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد