Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:42:45 GMT

۹۷ درصد فرایند ثبت نام دانش آموزان استان بوشهر انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۲۸۳

۹۷ درصد فرایند ثبت نام دانش آموزان استان بوشهر انجام شد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان در شهرها و روستاهای این استان روال عادی و منطقی خود را طی می‌کند گفت: تاکنون ۹۷ درصد فرایند ثبت نام دانش آموزان استان بوشهر انجام شده است. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، غلامحسین حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، امنیت، آرامش و عزت ایران اسلامی را مدیون رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان و مقاومت ملت ایران دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی با رشادت و فداکاری رزمندگان، روز به‌روز مقتدرتر و عزتمندتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقارن بازگشایی مدارس با ماه محرم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این تقارن به ما می‌آموزد که با تاسی از آموزه‌های سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) زمینه رشد و کمال انسان را در ابعاد گوناگون فراهم می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با قدردانی از تلاش مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس در همراهی با آموزش و پرورش در برطرف کردن مشکلات و تحقق مطالبات افزود: مردمی‌ترین نهاد در کنار مساجد مدارس است چرا که آنچه امروز در جامعه رخ می‌دهد محصول مدارس دیروز و آنچه فردا در جامعه نمودار می‌شود حاصل تلاش مدارس و تعلیم و تربیت امروز  دانش آموزان است.

حسینی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 241 هزار دانش آموز راهی 8 هزار و 287 کلاس درس می‌شوند خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزان در استان بوشهر در سال تحصیلی جدید  11 هزار نفر معادل 4.9 درصد نسبت به  سال تحصیلی سال قبل افزایش دارد.

وی با بیان اینکه هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید در استان بوشهر بدون معلم نخواهد بود تصریح کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر با کمبود آموزگار روبه‌رو است اما با تلاش‌های انجام شده هیچ کلاسی در سال تحصیل  جدید بدون معلم  نیست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از جبران کمبود معلم  مدارس خبر داد و  گفت: با تلاش نمایندگان استان در مجلس و دیگر مسئولان بخشی از کمبود نیرو آموزشی از طریق جذب نیرو‌های حق‌التدریس، خرید خدمات و نیرو‌های بازنشسته فرهنگی جبران می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تمام کلاس‌های درس استان بوشهر به سامانه سرمایشی مجهز شده‌اند افزود: مشکل کولر و سیستم سرمایشی کلاس‌های درس مدارس در شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف شد و این تجهیزات تا آغاز سال تحصیلی جدید توزیع می‌شود.

241 هزار دانش آموز بوشهری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند بوشهر| هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نمی‌ماند آموزش و پرورش استان بوشهر با کمبود نیروی انسانی آموزشی مواجه می‌‌شود

وی با اشاره به تامین کتب درسی دانش آموزان بیان کرد: کتب درسی دانش‌آموزان به طور کامل تامین شده و روند ثبت نام دانش‌آموزان در شهرها و روستاهای این استان روال عادی و منطقی خود را طی می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تاکنون 97 درصد فرایند ثبت نام دانش‌آموزان استان بوشهر انجام شده است.

حسینی با اشاره به پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، بخشی از پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش استان بوشهر واریز شد و زمینه انگیزه آنان برای ادامه همکاری با آموزش و پرورش افزایش داده است.

وی با تاکید بر همکاری اولیاء دانش‌آموزان با مربیان و مدیران مدارس افزود: همکاری مستمر اولیاء دانش‌آموزان با مربیان و مدیران مدارس زمینه حل مشکلات و رفع ناهنجاری‌ها در قشر دانش آموز برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است