Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص آخرین جزئیات از بهره‌مندی از طرح ایثارگری اظهار داشت: افرادی که والدین‌شان دارای ۳۰ ماه به بالا سابقه ایثارگری هستند طبق ماده ۴۵ خدمت وظیفه کماکان می‌توانند از معافیت سربازی برخوردار شوند و هیچ محدودیت زمانی شامل این مورد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: برای برخورداری از معافیت فرزندانی که والدین‌شان سابقه ۲۸ یا ۲۹ ماه جبهه دارند یا جمع جبهه و جانبازی‌شان به ۲۸ و ۲۹ ماه می‌رسد، فقط تا پایان شهریور ماه فرصت باقی است. چرا که از یکم مهر ماه معافیت برای این افراد لحاظ نشده و آن‌ها فقط می‌توانند از ۱۲ روز کسری خدمت در هر ماه برخوردار شوند.

سردار کمالی افزود: برخورداری از ۱۲ روز کسری خدمت در هر ماه برای تمام افرادی که سابقه ایثارگری‌شان به زیر ۳۰ ماه می‌رسد برقرار است و هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از این تسهیلات وجود ندارد.

وی تاکید کرد: شرط برخورداری از معافیت ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری که فقط تا پایان ۳۱ شهریور ماه برقرار است، ثبت نام در پلیس +۱۰ است؛ فقط کسانی که تا پایان وقت اداری ۳۱ شهریور ماه ثبت نام کنند می‌توانند از معافیت برخوردار شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون امنیت ملی: سازوکارهای حمایتی تحقق شعار سال با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم محقق می شود

از شواهد این طور برمی آید که تا کنون نتوانسته ایم سرمایه‌های سرگردان را به سمت و سوی درستی سوق دهیم. به همین دلیل، سرمایه گذاران ترجیح‌ می‌دهند سرمایه‌هایشان را راکد نگه دارند و از تورم سود ببرند. حال آن که نیاز کشور این است که سرمایه‌ها به کار انداخته شوند و بخش تولید از جذابیت بالایی برخوردار شود.

دولت با درک ضرورت به کار انداختن سرمایه‌های راکد، لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را ارائه داده است. انتظار می‌رود، مجلس با تصویب این لایحه زمینه را برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم مهیا کند.

ارائه مشوق‌های مالیاتی جدید به بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مدنظر قرار گرفته است. در این لایحه پیشنهاد اعطای معافیت 100 درصدی سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار، اعطای مشوق‌های هدفمند در جهت جلوگیری از خام‌فروشی صنایع و توسعه زنجیره ارزش دیده‌ می‌شود.

به زعم کارشناسان، اجرای صحیح بندهای مطرح شده در این لایحه، جذابیت و رقابت پذیری صنعت و تولید کشور را برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی داخلی و همچنین بازارسازی در بازار جهانی افزایش‌ می‌دهد. با همسویی سیاست‌های مالیاتی با اهداف تقویت تولید و رشد اقتصادی، دولت می‌تواند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در صنایع کلیدی و راهبردی کشور جذب کند و پیشرفت‌های فناوری را پیش ببرد.

 شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پیشنهاد مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر کاهش مالیات تولید از 25 به 15 درصد و افزایش مالیات بر سرمایه و دارایی به خبرنگار قدس تصریح کرد: این سیاست درستی است و در کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار گرفته است. مالیات یک ابزار در دست دولت‌هاست که‌ می‌توانند از آن در راستای سوق دادن سرمایه‌ها به سمت سرمایه گذاری‌های مولد استفاده کنند. این پیشنهاد لایحه مورد بحث در خصوص برخورداری بخش تولید از معافیت‌های مالیاتی مثبت ارزیابی‌ می‌شود.

وی ادامه داد: هر چقدر معافیت مالیاتی بخش تولید را افزایش دهیم، بر جذابیت این حوزه اضافه‌ می‌کنیم. به این ترتیب، مردم تمایل پیدا می‌کنندکه سرمایه‌هایشان را در بخش مولد اقتصاد به کار بیندازند. بنابراین، شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم محقق‌ می‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که هنوز نتوانسته ایم از سرمایه‌های موجود در کشور به نحو احسنت استفاده کنیم و آن‌ها را به سمت و سوی درستی سوق دهیم. به نحوی که فعالیت‌های تولیدی جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران ندارند و سرمایه‌های راکد سودآوری بیشتری دارند. باید این شرایط را تغییر دهیم. اعمال سیاست‌هایی مانند کاهش مالیات بخش تولید و افزایش مالیات بر سرمایه و دارایی‌ می‌تواند کمک کننده باشد.

حیدری گفت: تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ساوزکارهای جدی و مناسب است. پیشنهاد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر برخورداری تولیدکنندگان از معافیت‌های بیشتر می‌تواند به تحقق این شعار کمک کند. همچنین کاهش مالیات عملکرد تولید در این لایحه نیز به اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی بیشتر و در نهایت افزایش جذابیت تولید و ورود بیشتر مردم به بخش مولد اقتصاد منجر می‌شود. مجلس آمادگی لازم را برای تصویب این لایحه دارد و امیدواریم که هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد تا تصویب این لایحه حمایتی از تولید باشیم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پیشنهاد مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر معافیت مادام العمر مناطق آزاد و شرکت‌های صادرات محور که رشد سالانه 3 درصد دارند، تصریح کرد: این موضوع نیز کاملاً مناسب و به جا است. اگر بخواهیم رشد اقتصادی در کشور رخ دهد، باید این طور حمایت‌ها را از تولیدکنندگان و صادرات داشته باشیم. یکی از دلایلی که سرمایه‌ها از کشورمان به سوی کشورهای دیگر مثل ترکیه سرازیر شده، به اجرا گذاشتن همین سیاست‌های حمایتی در آن کشورهاست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • عضو کمیسیون امنیت ملی: سازوکارهای حمایتی تحقق شعار سال با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم محقق می شود
  • دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور اجرایی می‌شود
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌ شود
  • خدمت سربازی از ۱۴ ماه تا ۹ ماه ؛ قانون کاهش مدت خدمت سربازی چه زمانی اجرا می شود؟‌
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌شود
  • تصاویری از تجمع اعتراضی یهودیان مخالف خدمت در ارتش | ببینید