Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@20:07:32 GMT

امن‌ترین منبع تامین نفت دنیا کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۳۷۷

امن‌ترین منبع تامین نفت دنیا کجاست؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از حملاتی که روز شنبه علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک و بزرگترین صادرکننده نفت جهان است به وقوع پیوست، نگرانی ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش پیدا کرد و قابلیت اطمینان عرضه از سوی این منطقه کاهش یافت.

در پی حملات پهپادی به تاسیسات پالایش نفت ابقیق و میدان نفتی خریص عربستان سعودی، قیمت‌های نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش قیمت شدیدی را تجربه کردند و نخست وزیر آلبرتا تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران آمریکایی حرف های خود را با پیام‌های متعددی درباره نفت کانادا و صنعت انرژی آلبرتا آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست این که نفت کانادا مطمئن‌ترین و قابل اطمینان‌ترین منبع انرژی برای آمریکا و برای همه واردکنندگان نفت در جهان است. کانادا یکی از معدود کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه است که صاحب منابع عظیم نفت و تولید داخلی بالا است و هیچ ریسک ژئوپلیتیکی در تولید و عرضه نفت این کشور وجود ندارد.

دوم این که کنی می‌گوید کانادا آلایندگی کربن تولید ماسه‌های نفتی را کاهش داده و با وجود اطلاعات نادرست رسانه‌ای، استانداردهای محیط زیستی و نیروی کار این کشور بسیار بالاتر از تولید در اوپک یا روسیه است.

سومین پیام نخست وزیر آلبرتا این بود که آلبرتا به روی کسب و کار باز است و شرکت‌های انرژی کانادایی در حال حاضر از این فرصت استقبال کرده‌اند.

نخست وزیر آلبرتا در آغاز تور آمریکایی خود در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اذعان کرد در سال‌های اخیر سرمایه زیادی از آلبرتا و صنعت نفت کانادا خارج شد. هر دلاری که از این سرمایه‌ها خارج شد، به بخش انرژی آمریکا و کشورهای دیگر رفت و باعث رونق تولید مناطقی مانند بیکن و پرمیان شد.

وی گفت: این به نفع همه و به نفع صلح و امنیت جهانی است و با رقابت و کنار زدن انرژی غیرقابل اطمینان اوپک و نفت تولید شده در مناطق دارای محیط زیست و استانداردهای نیروی کار ضعیف‌تر در اوپک و روسیه، ما باید دسترسی جهانی بیشتری به انرژی کانادا داشته باشیم!

بر اساس گزارش اویل پرایس، نخست وزیر آلبرتا به سرمایه‌گذاران و اندیشکده‌های آمریکایی گفت در پی حملات به عربستان سعودی، آلبرتا یک منبع مطمئن، قابل اطمینان و مطابق با استانداردهای محیط زیستی برای آمریکا و جهان است. وی در ادامه افزود: شرکت‌های کانادایی بسیار پایین‌تر از حد واقعی ارزش‌گذاری شده‌اند و این باید به منزله یک فرصت خرید دیده شود به خصوص در پی ریسکهای امنیتی که مردم باید برای دسترسی به نفت خاورمیانه پرداخت کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حمله به تاسیسات نفتی عربستان كانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن

سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقات، افزایش چشمگیری در دفعات کوتاه‌مدت تولید کمتر از پنج درصد برق بریتانیا با استفاده از سوخت‌های فسیلی را در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد. تا به امروز ۷۵ دوره نیم‌ساعته در سال وجود داشته است که سوخت‌های فسیلی کمتر از پنج درصد نیاز برق این کشور را تشکیل داده‌اند. این میزان بیش از چهار برابر رقم ثبت‌شده در سال گذشته است.

رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

کاهش استفاده از نفت و گاز در تولید برق بریتانیا

سهم الکتریسیته تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی بریتانیا پیش از برنامه‌ریزی برای شروع اجرای «شبکه کربن‌صفر» در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کرد و به کم‌ترین حد خود یعنی ۲.۴ درصد برای یک ساعت رسید.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های اپراتور سیستم برق شبکه ملی بریتانیا سهم سوخت‌های فسیلی در ترکیب تولید یک روز کامل برق در ماه جاری به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد کاهش داشته است. این یافته‌ها از اهداف کشور برای حرکت در مسیر پیشگام و پیشرو بودن در جهان برای اجرای یک شبکه برق بدون کربن در بریتانیا برای دوره‌های کوتاهی از سال آینده پشتیبانی می‌کند.

بریتانیا پیشرفتی عالی را در این زمینه نشان‌می‌دهد و سیستم تولید برق آن گاهی شاهد دوره‌هایی بوده که شبکه با بیش از ۹۰ درصد انرژی کربن‌صفر به‌طور ایمن کار می‌کرده است. پایین‌ترین رکورد جدید نیز در میان انبوه انرژی‌های تجدیدپذیر رخ داده است که مطابق با آن، نیروی باد حدود نیمی از تولید برق کشور، انرژی خورشیدی بیش از ۳۰ درصد و راکتورهای هسته‌ای بریتانیا بیش از ۱۳ درصد تولید را تشکیل می‌داد. در دوره‌هایی نیز نیروی گازی تنها ۱.۸ درصد از تولید برق بریتانیا را برعهده داشت.

بریتانیا اعلام کرد نیروگاه فسیلی راتکلیف در ناتینگهام‌شر که ۰.۶ درصد از تولید برق فعلی را برعهده دارد، سپتامبر تعطیل خواهد شد که نقطه اوج قابل‌توجهی در مسیر کم‌کربن شدن طی چند سال است. در واقع دستیابی به هدف بلندپروازانه بریتانیا تا سال ۲۰۲۵ یک چالش مهندسی مهم محسوب می‌شود که کشور در صدد رفع آن برآمده است.

کد خبر 747754

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر