Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@10:15:34 GMT

دردسرهای رئیس جمهور اوکراین برای ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۳۸۳

دردسرهای رئیس جمهور اوکراین برای ترامپ

افشای درخواست «دونالد ترامپ» از رئیس جمهور اوکراین در خصوص فرزند «جو بایدن»، موجب شکل گیری دردسر جدیدی برای رئیس جمهور آمریکا شده است.

به گزارش مشرق،  واشنگتن پست فاش کرده که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر جو بایدن، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از چند هفته پیش تحقیقاتی را در این باره شروع کرده بود و در این راستا «مایکل اتکینسون» بازرس کل نهادهای اطلاعاتی این کشور را برای شهادت‌دهی در این باره احضار کرده بود.

بیشتر بخوانید: ترامپ: بایدن دوران سختی را می‌گذراند ارائه پیشنهادهای جدید به ترامپ در خصوص ایران

همچنین گزارشی منتشر شده بود که یک افسر اطلاعاتی چند هفته پس از گفتگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین با نگرانی از این موضوع به اتکینسون شکایت کرده و موضوع را با وی مطرح کرده است.

واشنگتن‌پست بامداد جمعه گزارش داد که شکایت افسر اطلاعاتی افشاگر با همان موضوع درخواست نابجای ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین مرتبط است.

واکنش ترامپ 

اما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این وضعیت در توییتر نوشت: یک گزارش خبری دروغ دیگر منتشر شد. اتفاقی که قرار نیست هرگز پایان یابد.

ترامپ گفت که می داند، هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می کند، افراد زیادی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشورهای خارجی صحبت های او را استراق سمع می کنند.

او در توییت دیگری نوشت: با دانستن این مسائل آیا کسی هست که انقدر احمق باشد که باور کند من در یک چنین ارتباط تلفنی "شدیدا شلوغی" موضوعی نامناسب را خطاب به رهبر یک کشور خارجی مطرح کنم؟ من به هر شکل کاری را که دست انجام می‌دهم و تنها در راستای مصلحت آمریکا عمل می‌کنم!

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ولادیمیر زلنسکی اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک 60 میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیروهای مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت. 

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا 26 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهرهای اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد