Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مصاحبه با خبرنگار تابناک اقتصادی در مورد آینده بازار خودرو گفت: با توجه به کاهش درآمد و قدرت خرید مردم، ثبات قیمت ارز در هفته های اخیر و عرضه خودرو توسط کارخانجات و انجام تعهدات معوقه، پیش بینی این است که روند قیمت ها باز هم کاهشی باشد و اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه به حداقل ممکن برسد و بعد از گذشت مدتی این دو قیمت یکسان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از گذشت ماه ها تلاطم در بازار خودرو، به نظر می رسد این بازار به آرامشی نسبی رسیده است. از یک سو با خروج سفته بازان از این بازار و بهبود عرضه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ و از سوی دیگر کاهش قدرت خرید مردم روند قیمتی در این بازار را کاهشی کرده است. اینکه وضعیت بازار خودرو چگونه است و آینده این بازار چگونه پیش بینی می شود شاید پرسش بسیاری از مردم و خریدارانی است که به دنبال خرید خودرو در این روزها می باشند. از این رو خبرنگار تابناک اقتصادی در گفتگو با سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو سعی نموده است تا به این دو پرسش اساسی پاسخ دهد.

دلایل روند کاهش قیمت در بازار خودرو در هفته های اخیر سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در حال حاضر روند بازار چه در خودرو‌های داخلی و چه در خودرو‌های خارجی با شیب بسیار ملایمی کاهشی است و روزانه ممکن است قیمت خودرو‌ها ۵۰۰ هزار تومان یا کمتر کاهش داشته باشد که این کاهش روزانه نهایتاً به این امر منجر شده است که در ۱۵ روز اخیر تقریباً قیمت خودرو‌ها کاهش یابد.

وی افزود: دلیل این کاهشی بودن قیمت ها در بازار خودرو نبود خریدار در بازار و عدم تقاضا برای خرید است و همین عامل به رکود معاملات در بازار خودرو دامن زده است.

وضعیت قیمت خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی در بازار رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد وضعیت قیمت خودرو‌ها در بازار نیز گفت: هم اکنون قیمت پراید ۱۱۱ در بازار بین ۴۵ تا ۴۶ میلیون تومان می‌باشد و اگر خریدار عجله‌ای برای خرید نداشته باشد حتی می‌تواند این خودرو را یک تا دو میلیون تومان کمتر از قیمتی که عرض کردم خریداری کند.

موتمنی افزود: قیمت پراید ۱۳۱ بین ۴۱ تا ۴۱.۵ میلیون تومان، تیبا ۴۸ میلیون تومان، ساینا ۵۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۷۵ میلیون تومان، سمند ۷۳ میلیون تومان، پژو پارس ۸۹ میلیون تومان است.

موتمنی در مورد قیمت خودرو‌های مونتاژی نیز گفت: قیمت پژو ۲۰۰۸  حدود ۳۰۰ میلیون تومان و سراتو شرکت سایپا که یک ماهه ۲۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شود در بازار با حدود سه میلیون تومان کمتر و حدود ۲۹۲ میلیون تومان امکان خریداری آن وجود دارد.

وی در مورد قیمت خودرو‌های وارداتی نیز افزود: به عنوان نمونه قیمت پایه سراتو النترا بین ۴۵۸ تا ۴۶۰ میلیون تومان و سانتافه حدود ۷۶۰ میلیون تومان می‌باشد. سورنتو کیا نیز هر چند در بازار نایاب است؛ اما دیگر SUV کیا یعنی اسپورتیج ۶۹۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورده است. اپتیما محصول سدان شرکت کیا با قیمت‌های متفاوتی بنا بر سال ساخت در بازار حضور دارد.  این خودرو بر اساس سال‌های تولید در بازه ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی داد و ستد می‌شود.

موتمنی ادامه داد: بررسی قیمت خودرو‌ها نشان می‌دهد که برخی خودرو‌ها به قیمت‌های اول سال خود بازگشته اند و برخی دیگر هنوزبه قیمت ابتدای سال نرسیده اند. روند بازار به گونه‌ای است که اختلاف قیمت بازار و کارخانه در حال کاهش می‌باشد. به حداقل رسیدن اختلاف قیمت بازار و کارخانه

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با تاکید دوباره به روند کاهشی قیمت بازار خودرو، در مورد آینده بازار گفت: در حال حاضر کسانی در بازار خودرو برای خرید حضور دارند که احتیاج مبرم به خودرو دارند و کسانی که قصد تبدیل خودرو به خودرویی بهتر را دارند در حال حاضر عجله ای برای انجام این کار ندارند. همچنین با توجه به کاهش درآمد و قدرت خرید مردم، ثبات قیمت ارز در هفته های اخیر و عرضه خودرو توسط کارخانجات و انجام تعهدات معوقه، پیش بینی این است که روند قیمت ها باز هم کاهشی باشد و اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه به حداقل ممکن برسد و بعد از گذشت مدتی این دو قیمت یکسان شوند.

پایین بودن ۲۰ تا ۶۰ میلیونی قیمت بازاری محصولات مدیران از کارخانه موتمنی افزود: حتی این احتمال وجود دارد که با ادامه این روند قیمتی، قیمت خودرو در بازار به پایین‌تر از قیمت کارخانه نیز برسد، چون هم اکنون که قیمت خودرو‌های مونتاژی را بررسی می‌کنیم ملاحظه می‌گردد که قیمت سراتو سایپا در بازار به سه میلیون تومان زیر قیمت کارخانه، قیمت جک اس ۵ کرمان موتور که هم اکنون در کارخانه حدود ۳۰۲ میلیون تومان فاکتور می‌شود در بازار با حدود ۳۹ میلیون زیر قیمت کارخانه به قیمت ۲۶۳ میلیون تومان فروخته می‌شود، محصولات مدیران بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه در بازار فروخته می‌شوند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود قیمت خودرو بازار خودرو کاهش قیمت آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته که ارزان‌ترین گزینه در فهرست محصولات ایرانخودرو است، به‌طور متوسط ۶۶۵ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۶۸۵ میلیون فروخته می‌شود و خریداران رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته رقمی نزدیک ۷۲۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

تارا اتوماتیک تیپ V۴ که نسبت به مدل‌های تیپ V۲ از آپشن‌های بیشتری برخوردار است، صاحب عنوان گرانقیمت‌ترین سواری فعلی بازار شده و این یکی یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورده.

قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ به یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان می‌رسد و دنا پلاس توربو اتوماتیک به‌عنوان یکی دیگر از گران‌ترین سواری‌های داخلی، یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. قیمت روز خودرو‌های ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

29 فروردین 1403

30 فروردین 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

875 میلیون تومان

875 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

دنا پلاس مدل 1402

840 میلیون تومان

840 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ مدل 1402

940 میلیون تومان

940 میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل 1402

یک میلیارد و 40 میلیون تومان

یک میلیارد و 40 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

690 میلیون تومان

690 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

705 میلیون تومان

705 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 110 میلیون

یک میلیارد و 110 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

720 میلیون تومان

720 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

یک میلیارد و 35 میلیون تومان

یک میلیارد و 35 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 185 میلیون تومان

یک میلیارد و 185 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • ترمز قیمت طلا کشیده شد
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • قیمت هایما در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین +جدول