Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@08:13:37 GMT

رئیس‌جمهور چین با پادشاه سعودی گفت‌وگو کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۵۲۰۸

ساعت 24- رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با پادشاه سعودی از اقدامات ریاض در راستای تأمین امنیت خود حمایت کرد.

«شی‌ جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه سعودی در باره حمله اخیر به تأسیسات نفتی سعودی گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های سعودی به نقل از خبرگزاری چین (شین‌هوآ) جمعه (۲۹ شهریور) گزارش دادند که رئیس‌جمهور این کشور طی این تماس تلفنی، حمله به تأسیسات نفتی در شرق عربستان را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی جین پینگ در گفت‌وگو با پادشاه سعودی از تلاش‌های ریاض برای تأمین امنیت خود حمایت کرده است.

شنبه این هفته (۲۳ شهریور) یگان پهپادی ارتش یمن با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در شهرهای «بقیق» و «خریص» حمله کرده که براثر آن، این تأسیسات آتش گرفت و بر اساس برآوردها و گزارش‌های منتشر شده، نزدیک به نیمی از تولید نفت سعودی کاهش یافت.

ارتش یمن این حمله را «عملیات بازدارنده ۲» و آن را پاسخ به تجاوزهای نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن دانست. یمنی‌ها هشدار داده‌اند اگر این تجاوزگری‌ها متوقف نشود، حملات‌تلافی‌جویانه آن‌ها به این ائتلاف ادامه خواهد داشت.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای عمدتا بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند؛ رویدادهایی که در کتاب‌های مشهوری مانند «سامگوک ساگی» یا «سالنامه‌های جوسئون» نقل شده‌اند. سریال‌هایی مثل «دونگ‌یی»، «جواهری در قصر»، «جومونگ»، «امپراتور بادها»، «پرنسس جامیونگ» و . . . همگی با وجود عناصر تخیلی‌شان در اصل مبتنی بر رویدادهای تاریخی هستند. «قصر بی‌رحم؛ جنگ گل‌ها» هم سریالی از همین جنس است.

به گزارش فرادید؛ ماجرای این سریال برگرفته از واقعیات تاریخی دوران حکومت جوسئون است و زمان آن به حدود سه نسل قبل از ماجراهای سریال «دونگ‌یی» برمی‌گردد؛ یعنی زمان حکومت پادشاه اینجو، شانزدهمین پادشاه سلسلۀ جوسئون. (ماجراهای دونگ‌یی در زمان پادشاه سوکجونگ اتفاق می‌افتد که نوزدهمین پادشاه این سلسله بود).

اما مضمون و محتوای اصلی داستان، همانطور که از اسم سریال هم می‌شود فهمید، تقریبا همان چیزی است که در سریال «دونگ‌یی» شاهدش بودیم؛ یعنی نبردی پنهان و پر از توطئه‌چینی و دسیسه در بین صیغه‌های امپراتور برای به دست آوردن قدرت و رساندن فرزندان خودشان به مقام ولیعهدی.

شخصیت اصلی سریال صیغۀ سلطنتی جو سو یونگ است؛ زنی بسیار زیبا اما بی‌رحم که از طبقه‌ای نسبتا فرودست آمده و به واسطۀ زیبایی بی‌مانندش قلب پادشاه اینجو را تصرف کرده است. حالا او تلاش می‌کند تا از جایگاه خود برای بر هم زدن رابطۀ امپراتور و جانشینش یعنی ولیعهد سو هیون استفاده کند.

این خط داستانی اصلی تا حد زیادی شبیه خط داستانی مربوط به «بانو جانگ» در سریال «دونگ‌یی» است؛ بانو جانگ هم زنی زیبا از طبقات پایین بود که می‌خواست با کنار زدن ملکه اینهیون، خودش عنوان ملکۀ جوسئون را به دست بیاورد. تلاشی که باعث شد دونگ‌یی در برابر او قرار بگیرد.

سریال «قصر بی‌رحم؛ جنگ گل‌ها» اگرچه به اندازۀ «دونگ‌یی» شناخته شده نیست اما با پیچ و خم‌های داستانی جذاب، جلوۀ بصری قابل قبول و بازیگران برجسته‌ای مثل کیم هیون جو (در نقش جو سو یونگ) و سونگ سون می (در نقش همسر ولیعهد) می‌تواند همان حال و هوایی را برای طرفداران سریال‌های کره‌ای به ارمغان بیاورد که سریالی مثل دونگ‌یی با خود داشت.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898164

دیگر خبرها

  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • از پایگاه مخفی آمریکایی‌ها در صحرای نقب چه می‌دانید؟
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • مالچ‌پاشی نفتی را از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو
  • آسیب سیل به تأسیسات آبی ۲۸۹ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان