Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  براساس سالنامه سازمان ثبت احوال در سال ۹۷ یک میلیون، ۳۶۶ هزار و ۵۱۹ نفر در کل کشور متولد شده اند که از بین این آمار یک میلیون، ۴۷ هزار و ۹۲۵ نفر در شهر و ۳۱۸ هزار و ۵۹۴ نفر در روستا متولد شده اند.
بر اساس آمار‌های به دست آمده از جمعیت متولد شده، ۷۰۴ هزار و ۶۷ نفر نوزاد پسر و ۶۶۲ هزار و ۴۵۲ نفر نوزاد دختر متولد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ استان، تهران (۱۸۰ هزار و ۲۸۸ نفر)، خراسان رضوی (۱۳۲ هزار و ۳۹۰ نفر)، خوزستان (۱۱۰ هزار و ۸۰۹ نفر)، سیستان و بلوچستان (۹۲ هزار و ۶۵۲ نفر)، فارس (۷۵ هزار و ۹۲۰ نفر) به ترتیب در بین استان‌های کشور بیشترین آمار تولد در سال گذشته را دارند.

بیشتر بخوانید: ایران چه تعداد سید و سادات دارد؟/ تفاوت میر، سید، سیده و سادات چیست؟

همچنین ۵ استان سمنان (۹ هزار و ۳۳۰ نفر)، ایلام (۹ هزار و ۹۹۸ نفر)، کهگیلویه و بویر احمد (۱۴ هزار و ۲۰۹ نفر)، خراسان جنوبی (۱۶ هزار و ۷۹۹ نفر) و چهارمحال بختیاری (۱۸ هزار و ۸۱۸ نفر) کمترین آمار تولد در سال ۹۷ را دارند.

انتهای پیام/

میزان زاد و ولد در سال 97 چقدر است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.


دکتر علی عباسی افزود: در سال ۱۴۰۲ از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

بابل دارای بیشترین جان باخته
در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندرود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است.

شهریور بیشترین فوتی
بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: هر چند در سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران