Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@21:34:20 GMT

سیدحسن نصرالله: ترامپ برای دیدار با روحانی گدایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۵۴۱۸

سیدحسن نصرالله: ترامپ برای دیدار با روحانی گدایی می‌کند

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت درگذشت «شیخ حسین کورانی»، یکی از بنیان‌گذاران شورای رهبری حزب‌الله آغاز شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای این سخنرانی خود درگذشت این عالم دینی را به خانواده وی تسلیت گفت و اظهار داشت که شیخ کورانی یکی از بنیان‌گذاران مقاومت اسلامی در لبنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «مسئله تأسیس حزب‌الله در لبنان به مجموعه‌ای از علماء، استادان و مجاهدان برمی‌گردد که شیخ کورانی یکی از آن‌ها بود».

سید حسن نصرالله اظهار داشت که شیخ حسین کورانی سال‌ها استاد وی در حوزه بعلبک بوده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دوم سخنان خود که مربوط به تحولات اخیر منطقه بود، گفت که مقاومت اسلامی لبنان هرگونه قواعد درگیری جدید از سوی رژیم صیونیستی را رد می‌کند و بر قواعد فعلی (مقابله با هر گونه تهدید اسرائیل) پایبند است.

او ادامه داد: «این حق ماست که به مقابله با پهپادهای [رژیم صهیونیستی] ادامه دهیم. تصمیم مقابله با این پهپادها منجر به این شد که میزان نقض حریم هوایی لبنان از سوی این پهپادها کاهش یابد».

سید حسن نصارالله به بازداشت یکی از جاسوس‌های صهیونیست در لبنان معروف به «قصاب بازدشتگاه الخیام» اشاره کرد و گفت که موضوع همکاری مزدوران در داخل لبنان با رژیم صهیونیستی تنها مربوط به سال 2000 نمیشود، بلکه پیشتر نیز این مسئله وجود داشت. آن‌ها در خدمت اسرائیلی‌ها بودند.

وی گفت: «اگر مزدوری دست به جنایت و قتل بزند و مفسد فی الارض باشد، باید محاکمه این گونه افراد مختلف، شدید و سخت باشد».

سید حسن نصرالله با بیان اینکه چیزی به نام «تبعیدشدگان به اسرائیل» وجود ندارد و این افراد همان جاسوس‌هایی هستند که به اسرائیل فرار کرده‌اند.

او گفت که حزب‌الله لبنان هیچ مشکلی با بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به ویژه منطقه القصیر وجود ندارد و گذرگاه القصیر برای بازگشت آن‌ها باز است و هماهنگی‌هایی با دولت سوریه به منظور تأمین امنیت آن‌ها صورت گرفته است.

سید حسن نصر الله در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در این انتخابات هرچه می‌خواست انجام داد؛ از حملات هوایی به داخل عراق تا تلاش برای راه‌اندازی جنگ با لبنان، و به رغم حمایت‌های آمریکا شکست خورد.

وی ادامه داد: «انتخابات کنست اسرائیل ضعف و نقص در ساختار رژیم صهیونیستی را که در حال ورود به مرحله پیری است، ثابت کرد».

سید حسن نصرالله گفت که نتیجه این انتخابات برای حزب‌الله لبنان مهم نیست؛ چرا که سیاست‌های رؤسای احزاب و ائتلاف‌های سیاسی همه علیه فلسطین و علیه عرب است.

او به حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی سعودی اشاره کرد و گفت که این حملات بازتاب جهانی و پیامدهای بین‌المللی داشته است و محکومیت این حملات نشان داد که «نفت با ارزش‌تر از خون» است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان از موضع برخی کشورهاو سازمان ها در محکومیت این حملات انتقاد کرد و گفت که چرا مشابه این محکومیت‌ها در حمله ائتلاف سعودی به مردم یمن اعم از زن و بچه صادر نشده است.

او از کسانی که حملات پهپادی به تأسیسات سعودی را محکوم کردند، خواست با مردم یمن که در گرسنگی و محاصره و کشتار روزمره زندگی می‌کنند، ابراز همبستگی کرده و حمله به آن‌ها را متوقف کنند.

سید حسن نصرالله به شهید شدن یک زن جوان فلسطین در روزهای گذشته به دست نظامیان رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که این قتل به خونسردی صهیونیست‌ها صورت گرفت و گویا اینکه مسئله‌ای عادی است و در این بین کشورهای عربی به خود زحمت ندادند که این موضوع را رسانه‌ای کنند چه رسد به اینکه آن را محکوم کرده و نکوهش کنند.

ترامپ به دنبال دوشیدن جدید عربستان است

دبیر کل حزب‌الله لبنان به عربستان سعودی و مقامات این کشور کهبه دنبال تأمین امنیت تأسیسات نفتی و حیاتی خود هستند گفت که به آن‌ها یک توصیه دارد تا از حملات یمنی‌ها در امان بمانند.

وی ادامه داد: «من به آن‌ها نصحیت می‌کنم که به جای اینکه به خرید سامانه‌های دفاع موشکی آن‌ هم در مساحتی به وسعت عربستان بپردازند و میلیون‌ها دلار بی‌آنکه فایده‌ای داشته باشد، بپردازند، کم‌هزینه‌ترین راه این است که جنگ علیه یمن را متوقف کنند».

سید حسن گفت که در حمله اخیر به تأسیسات نفتی سعودی کسی کشته نشد و این تأسیسات آهنی بود که هدف قرار گرفتند ولی قیامت شد. ولی چهار سال است که روزانه ائتلاف سعودی، اماراتی و آمریکایی بر سر مردم یمن بمب می‌ریزد و زنان و کودکان یمنی را می‌کشد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به سعودی‌ها توصیه کرد جنگ علیه یمن را متوقف کنند و کمک خواستن از آمریکا و انگلیس، نتیجه‌اش جز ویرانی نیست؛ چرا که محور مقابل (در یمن) واقعا قوی شده و آنچه در تأسیسات نفتی آرامکو اتفاق افتاد، دلیلی بر قدرت این محور است.

سید حسن نصرالله گفت: ما در برابر دوشیدن جدیدی قرار داریم. دونالد ترامپ هرجا که صحبت می‌کند، می‌گوید اگر تصمیم بگیرد به عربستان سعودی و عرب‌ها کمک کند، آن‌ها باید پول بدهند. تنها راه منتهی به راه حل این است که جنگ ظالمانه در یمن متوقف شود و به یمنی‌ها اجازه دادشه شود مذاکره کنند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در کجا متوقف می شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا در یادداشتی آورده است:
 
۲۰۰ روز از جنگ غزه گذشت در حالی که هنوز جنگ ادامه دارد و افق روشنی برای پایان آن دیده نمی شود.
 
اسرائیل برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می داند و ظاهرا آمریکا را نیز همراه کرده است.
 
البته در اینجا این سؤال مهم نیز مطرح می شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟
 
آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟
پاسخ همه سؤال ها خیر است.
 
حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت های حماس قرار گرفتند تا همگان ملتفت گردند که ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد.
 
از سوی دیگر اسرائیل درگیر نبرد با حزب الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی تر را مورد اصابت قرار می دهد.
 
حال سؤال مهم اینجاست که این جنگ تا کی ادامه دارد؟
 
با توجه به شرایط داخلی اسرائیل نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن می نماید که او دست از تنش بکشد.
 
اما در این میان امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب الله هر لحظه می تواند به یک جنگ تمام عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.
 
در این میان جبهه داخلی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست ها خواهان اتمام جنگ هستند.
 
نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تأمین امنیت شمال و لزوم عقب راندن حزب الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.
 
اما هر چه که هست و شاید شود، این نکته را نمی توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن بست راهبردی است زیرا حتی حمله به رفح نمی تواند خواسته های این رژیم را برآورده سازد و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.
 
از یاد نباید برد که جبهه داخلی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست ها بود و بالعکس انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد.
 
در پایان خاطر نشان می شود که عدم حمایت آمریکا، بروز اتفاقی در داخل اسرائیل یا گسترده شدن جنگ با لبنان می تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد.
 
نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد.
 
این که اسرائیل کجا متوقف می شود سؤال بزرگی است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم