Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-20@00:03:28 GMT

خبرنگاران؛ همچنان تحت حمایت بیمه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۵۶۴۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع پوشش بیمه‌ای خبرنگاران همچنان مورد توجه جدی این وزارتخانه بوده و امسال نیز این موضوع با روند افزایشی تداوم می‌یابد.

 سیدعباس صالحی ، عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در استان اردبیل افزود: پارسال سه هزار خبرنگار در کشور بیمه شدند و  این روند با پیگیری جدی دولت دوازدهم برای رفع مشکل خبرنگاران و اهالی رسانه همچنان ادامه می‌یابد تا به تدریج شاهد رفع یکی از مشکلات اصلی این قشر زحمتکش و تاثیرگذار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خویش به وجود دو دیدگاه در زمینه واگذاری مجوز به نشریات اشاره کرد و گفت : عده ای معتقد به حذف مجوز و باز گذاشتن راه به منظور ثبوت برتری و امتیاز نشریه در بازار کار می باشند و برخی دیگر هم فعالیت در نشریات و رسانه‌ها را یک کار حرفه‌ای و تخصصی دانسته و بطور جدی بر این باورند که باید فقط به افراد دارای صلاحیت‌، مجوز فعالیت در این عرصه داده شود.

او ادامه داد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با لحاظ هر دو دیدگاه درحال بازنگری مراحل و روند صدور مجوز به نشریات هست که نتیجه آن در آینده نزدیک بطور رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر ارشاد همچنین با بیان اینکه شیوه‌نامه جدید پرداخت یارانه نقدی به نشریات فعال به منظور شفاف‌سازی بیش از پیش چگونگی این روند تهیه شده است، ادامه داد : این شیوه‌نامه برای آگاهی همه تلاشگران این عرصه به زودی در سایت مطبوعاتی این وزارت خانه بارگذاری می‌شود.

صالحی در پایان در ارتباط با ساختمان خانه مطبوعات استان اردبیل نیز گفت : سند این ساختمان به نام اداره کل ارشاد اسلامی این استان می‌باشد و سازمان بازرسی ، ادارات را ملزم کرده است تا هیچگونه واگذاری ملک به بخش خصوصی بدون دریافت اجاره بها انجام نشود.

صالحی با اشاره به موضوع  جمله واگذاری دانشکده خبر به خانه مطبوعات استان اردبیل اظهار کرد: این مسائل با استاندار اردبیل در این سفر مطرح شده و  تلاش می‌شود تا در نهایت مناسب‌ترین تصمیم در این ارتباط گرفته شود و بتوانیم مشکلات را برای اهالی خبر و رسانه استان به حداقل ممکن کاهش دهیم.

در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از اصحاب هنر و رسانه مشکلات و پیشنهادهای  خود را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.

نادر پرستار به عنوان نماینده اهالی رسانه در این نشست با اشاره به استعدادهای فراوان در حوزه رسانه و خبر در استان اردبیل گفت : ۱۴۶ نشریه چاپی ، ۴۸ نشریه الکترونیکی برخط و ۱۳ نشریه الکترونیکی غیر برخط در این استان دارای مجوز بوده و فعالیت می کنند.

وی افزود : ظرفیت‌های گوناگون توسعه در استان اردبیل ازجمله سیاحتی و مرزی بودن آن ضرورت توجه به تقویت حوزه رسانه و خبر را دوچندان کرده است.

او نبود امنیت شغلی ، ورود و خروج افراد غیر حرفه ای به عرصه فعالیت در مطبوعات ، روشن نبودن مقیاس پرداخت یارانه نقدی به نشریات و نبود ردیف اعتباری برای خانه مطبوعات را از دیگر دغدغه های اهالی رسانه در این استان دانست.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FLA برچسب ها: اصحاب رسانه ، بیمه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اصحاب رسانه بیمه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم
  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک