Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی روز جمعه با ارسال نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان، در پاسخ به نامه 29 اوت آمریکا پاسخ داد و اتهامات آنها علیه جمهوری اسلامی ایران را بی اساس خواند.

وی تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام کرده ایم هیچ یک از موشک های بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده است و بند سه ضمیمه ب قطعنامه 2231 شورای امنیت هم به هیچ وجه فعالیت های ایران در مورد موشک های بالستیک معمولی را محدود نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: بر این اساس، فعالیت های ایران در این رابطه، متناقض با مفاد 2231 نیست.

به دنبال اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره بر که با مقاصد کاملا غیر نظامی و علمی است، آمریکا در نامه ای به سازمان ملل متحد مدعی شد که ایران مرتکب نقض ضمیمه ب قطعنامه شورای امنیت شده است.

این ادعای آمریکا در شرایطی انجام می شود که این کشور با نقض صریح این قطعنامه، از هجدهم اردیبهشت ماه 1397 از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام به طور کاملا یکطرفه خارج شد و تحریم های غیرانسانی شدیدی را علیه مردم ایران اعمال کرد.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی ایران ایران ملل متحد ماهواره مردم ایران دبیر کل سازمان ملل سازمان ملل متحد مجید تخت روانچی پرتاب موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبد اللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به مردم فلسطین افزود: ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، موجب شد تنها گزینه‌ای که در برابر کشورم باقی بماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری اینکه امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم فلسطین قدردانی نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات و تلاش‌های دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار در منطقه استقبال می‌کند.

در این دیدار، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را به شدت محکوم و تاکید کرد اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در این این دیدار همچنین ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که سازمان ملل متحد خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمرکز جامعه بین المللی بر آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز است.

کد خبر 6082220

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد