Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- علی رغم وعده ها و پیگیری های مسئولان برای رسیدن آب سدّ طالقان به شهر آبیک در شهریورماه 98، این امر اتفاق نیفتاد و مطالبه اصلی مردم آبیک همچنان وجود دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، طعم بد آب آبیک مدت هاست که موجب شده که «آب شرب» به مطالبه اصلی مردم این شهر مبدل شود و خواستار انتقال آب سد طالقان به آبیک باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن ماه سال 97 بود که در پی درخواست های مردم و مسئولان شهرستان آبیک، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز  در تریبون نماز جمعه شهر آبیک در جمع نمازگزاران اعلام کرد: بر اساس اعلام دست اندرکاران طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین در فاز اول این کار، عملیات آبرسانی به آبیک تا پایان شهریور سال 98 به پایان می رسد.این خبر موجی از نشاط و امید را با خود بهمراه داشت . البته برخی از همان روز معتقد بودند وعده های مسئولان محقق نمی شود و عده ای هم  به پیگیری های مسئولان دل بستند. اما این پایان کار نبود در فرآیند اجرای این طرح ، مردم و رسانه‌های شهرستان همواره پیگیر اجرای به موقع آن بودند و در این میان عده ای نیز بر این موضوع که وعده مسئولان به سرانجام نمی‌رسد تاکید داشتند. از طرفی با پیگیری امام جمعه و فرماندار شهرستان آبیک و مسئولان مرتبط در این شهرستان در فواصل مختلف، روند کار ادامه یافت و هر از گاهی گزارشاتی در این زمینه به مردم ارائه شد.اخیراً قرار بود جلسه ای در تهران با حضور داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 و مسئولان استان و شهرستان با مسئولان کشوری برای تامین اعتبار خط لوله 1400 و 1600 برگزار شود که در گفتگوی خبرنگار آبیک فردا با داود محمدی، وی اعلام کرد: مقرر بود جلسه ای با آقای دکتر عدل معاون آقای نوبخت برگزار گردد که عقب افتاد و در هفته آتی برگزار می گردد که البته هنوز خبری از  برگزاری این جلسه منتشر نشده است.از سوی دیگر، زرآبادی نماینده دیگر مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی که پیش از این خیلی وارد ماجرا نشده بود در نطق ها و مصاحبه هایی به مسئولان در زمینه آب تذکر دادند .اما حالا به آخر شهریور ماه رسیده ایم و خبرهایی از رسیدن آب سد طالقان به شهر آبیک می رسد، زمزمه های اعتراضی مردم بیشتر شده و برخی این نطق ها و وعده ها را انتخاباتی عنوان می کنند و برخی هم دل به پیگیری های مسئولا شهرستان آبیک خوش کرده اند تا مجددا به تنورمطالبات دمیده شود و امیدی برای تحقق این امر ایجاد شود اما برخی هم از جنگ پشت پرده انتخاباتی خبر می دهند که کارشکنی‌ها ، کندی و توقف در مسیر انجام این کار با رسیدن و نرسیدن به رأی نمایندگان مرتبط است. البته در این میان مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار آبیک با جدیت به دنبال تحقق این وعده هستند و حتی شنیده شده اخیراً شهرام احمد پور فرماندار شهرستان آبیک ، یک نامه اعتراضی بر اساس مطالبات مردم به استانداری و مسئولان امر ارسال کرده که چرا این امر اتفاق نیفتاده و به فکر انجام آن و ادامه کار باشند که خوب این کار به جای خود جای تقدیر از فرماندار دارد .
گفته می‌شود کار لوله های 500 و لوله گذاری در مسیر به سمت آبیک که در حال انجام می باشد مشکلی وجود ندارد اما برای تهیه لوله های ( 1400 و 1600 ) حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است و شنیده ها حاکی از آن است که مسئول شرکت لوله سازی کشور اعلام کرده که اگر دکتر عدل ، معاون نوبخت شفاها هم تعهد بدهند اعتبار لازم را تامین خواهند نمود؛ بلافاصله لوله های مورد نیاز تحویل پیمانکار پروژه خواهد شد .
حال توپ در زمین سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس آن که ارتباطات وی با برخی افراد و مسئولان سیاسی در استان قزوین بر کسی پوشیده نیست ، می باشد و به نظر می‌رسد مسئولان و سیاسیون استان و شهرستان باید بین متن و حاشیه و منافع مردم و منافع حزبی و جناحی خود یکی را انتخاب کنند و برای رسیدن لوله ها و نهایتا آب به شهرستان آبیک خدا را در نظر گرفته و یا علی بگویند تا در حرکتی جهادی تا چند ماه آینده حداقل این امر اتفاق بیفتد وگرنه به نظر نمی رسد در انتخابات  نماینده مجلس حنای دو طرف سیاسی استان پیش مردم آبیک رنگی داشته باشد و این نکته ای بسیار مهم است که آقایان باید به آن توجه ویژه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبیک آب شرب مطالبه مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | کنایه عبدالناصر همتی به رئیسی با انتشار این ویدیو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897091

دیگر خبرها

  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • ببینید | کنایه عبدالناصر همتی به رئیسی با انتشار این ویدیو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند
  • فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است
  • اقتدار سپاه نظام استکباری را به وحشت انداخته است
  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • تجمع کشاورزان مقابل استانداری قزوین+ فیلم
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم