Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@20:04:54 GMT

قهرمانی تهران در مسابقات چوگان بانوان ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۵۹۵۵

قهرمانی تهران در مسابقات چوگان بانوان ایران

رقابت های چوگان قهرمانی کشور بانوان صبح امروز با حضور برترین های چوگان بانوان کشور پیگیری شد که در پایان، تیم پایتخت توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش ورزش سه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، رقابت های چوگان قهرمانی کشور بانوان(جام حجاب) با حضور تیم های منتخب کشور، صبح امروز در مجموعه چوگان و سوارکاری قصرفیروزه(شهدا)  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دوره از رقابت ها، بانوان چوگان باز از استان های تهران، البرز و اصفهان حضور داشتند و برای کسب عنوان قهرمانی مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.


در دیدار نخست بازیکنان اصفهان، تیم البرز را از پیش رو برداشتند. البرز که در دیدار نخست ناکام مانده بود در بازی دوم مقابل حریف پایتخت نشین خود قرار گرفت که در این بازی هم نتوانست نتیجه مطلوب کسب کند و بازی را به تیم تهران واگذار کرد و عنوان سوم این رقابت ها را از آن خود نمود.


دو تیم اصفهان و تهران در دیدار فینال و در یک بازی نفس گیر و تماشایی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این بازیکنان پایتخت بودند که حریف اصفهانی خود را از پیش رو برداشتند و جام قهرمانی این دوره از مسابقات را بالای سر بردند.


حضور  معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان(خانم فرهادی زاد)، همسر دکتر ظریف( خانم ایمانیه) و ریاست فدراسیون چوگان و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در این رقابت ها نشان از اهمیت حضور بانوان در این ورزش فرهنگی و اصیل ایران داشت.
 

چوگان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: چوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند

فرماندار تبریز از توسعه زیرساخت‌های ورزش چوگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران از توسعه زیرساخت‌های ورزش چوگان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: توجه به مقوله ورزش، از جمله رشته چوگان یکی از اساسی‌ترین مباحث مورد نظر است که باید در راستای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته که انتظار می‌رود با برگزاری نشست تخصصی با حضور ذی‌نفعان و علاقه‌مندان رشته سوارکاری و چوگان در شهرستان تبریز، عقب ماندگی‌های موجود رفع شود.

فرماندار تبریز در ادامه ضمن پیشنهاد تدوین کتاب معرفت شناسی رشته چوگان اذعان کرد: باید در راستای زنجیره خلق ارزش در رشته ورزشی چوگان اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

وی به نامگذاری یکی از میادین تبریز با عنوان چوگان اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج و تبلیغ رشته چوگان در بین شهروندان و همچنین جذب توریسم ورزشی، یکی از معابر شهری تبریز به نام چوگان مزین می‌شود.

فاتح همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی کشورهای نوروزگاه در ۱۱ رشته ورزشی اظهار کرد: در راستای اضافه کردن رشته چوگان به این مسابقات، رایزنی و نامه نگاری‌ها از سوی فرمانداری تبریز صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست، اصغر ناظری، رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران از تأمین منابع برای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: فرماندار شهرستان تبریز نگاه ویژه‌ای به رشته ورزشی چوگان دارند که این مسئله موجب توسعه این ورزش خواهد شد.

وی افزود: چوگان تنها یک رشته ورزشی نیست بلکه تاریخ، هویت و میراث ملی ماست که باید اقدامات لازم و حمایت‌های دلسوزانه در این خصوص صورت گیرد.

رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران همچنین از حمایت این فدراسیون از پایان‌نامه دانشجویان در خصوص رشته چوگان خبر داد.

کد خبر 747011

دیگر خبرها

  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا