Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-23@06:10:54 GMT

فرمان شاه سعودی برای آرامکو

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۵۹۰

فرمان شاه سعودی برای آرامکو

به گزارش وانانیوز، 

 «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز جمعه در سخنانی گفت که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اقدامی تنش آمیز خطرناکی است که امنیت و ثبات منطقه و تامین نفت بازارهای جهانی را تهدید می‌کند.

وی همچنین در ادامه سخنانش مدعی شد که این اقدامات جنایت آمیز تشدید خطرناک و تهدید بزرگی به شمار می‌آید و عربستان سعودی پس از تکمیل تحقیقات اقدامات مناسب برای تامین امنیت خود را اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش یمن شنبه (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان سعودی حمله کرده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است.

بر اثر این حمله، ۵۰ درصد از تولید نفت سعودی کاهش یافت و قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد.

عربستان سعودی در جنگ 5 ساله خود علیه یمن فجایع انسانی زیادی را علیه این کشور فقیر ایجاد کرده است و گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری گویای این است که یمن به لحاظ انسانی در بدترین وضعیت قرار داشته و برخی سازمان های بین‌المللی جنگ عربستان علیه یمن را مصداق دیگری از ارتکاب نسل‏‌کشی و جنایت علیه بشریت توسط عربستان سعودی در یمن توصیف کرده‌اند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرید مدرسی به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده /این سوپرانقلابیون گوش‌شان بدهکار توئیت و تذکر نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته، سید مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در یادداشتی مهم در شبکه اجتماعی ایکس ضمن بازنشر بخشی از بیانات رهبری درباره حجاب نوشت: «رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است...منتها...دشمن با نقشه و برنامه وارداین کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.»

روایت مهدی فضائلی از تذکر دفتر رهبری به برخی مسئولان به واکنش‌هایی همراه بود. در همین راستا، فرید مدرسی، روزنامه‌نگار، نوشت:

‏«آقای ⁧ مهدی فضائلی⁩

‏فرمان حمله به شما از سوی شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری و انعکاس حملات در شبکه اجتماعی ایتا و سایت رجانیوز، توئیت پیشینم خطاب به شما را اثبات کرد؛ اولا این کارها [حواشی مربوط به بازگشت گشت ارشاد] بی‌قاعده نیست؛ دقیقا با قاعده است.

‏ثانیا هدف آنان، انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ است. می‌خواهند با اینگونه اقدامات، تنها شبکه هواداران‌شان در انتخابات حاضر شود و انتخابات حداقلی باشد که بی‌رقیب همچون گذشته پیروز شوند و از سوی دیگر ذهن مخاطبان و اعتراض جامعه از وضعیت اقتصادی و دیگر ناکارآمدی‌های اینان به زدوخوردهای شهری مشغول شود. همچنین همانند اعتراضات ۱۴۰۱، هماهنگ با اپوزیسیون دایره انتقادات را از خود دور کنند و به سوی رهبر انقلاب و نظام هدایت کنند.

‏ثالثاً همانطور که گفتم سوپرانقلابیون با توئیت و تذکر، گوششان بدهکار نیست. اگر قرار بود تذکر موثر باشد، پدرخوانده‌های این جریان به تذکرات خصوصی و علنی مقامات عالیه نظام توجه می‌کردند و پس از بارها تذکر، همچنان از صراط مستقیم خارج نمی‌شدند؛ بخاطر گندم ری یا خرمای بغداد.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897494

دیگر خبرها

  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • فرید مدرسی به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده /این سوپرانقلابیون گوش‌شان بدهکار توئیت و تذکر نیست
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)