Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از وب سایت رسمی شورای روابط خارجی مستقر در نیویورک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر در مواجهه با ایران و عربستان شریک منطقه ای خود در خلیج فارس در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است.

انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حمله به این تأسیسات نفتی ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شده است.

شورای روابط خارجی در ادامه گزارش تحلیلی نوشت: دولت ترامپ به خوبی می داند که برای مقابله با ایران در منطقه نمی تواند از جنگ و مداخله نظامی استفاده کند زیرا پیامدهای این اقدام بسیار ناگوار تر از شرایط کنونی منطقه است.

براساس این گزارش، در صورت انتخاب گزینه نظامی آمریکا علیه ایران، از جمله پیامدهای این تصمیم می توان به افزایش قیمت بنزین ، آغاز بحران جهانی انرژی و رکورد اقتصادی در آمریکا با توجه به نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اشاره کرد.

شورای روابط خارجی با ارزیابی شرایط کنونی نوشت: ترامپ باید قبل از خروج از توافق هسته ای ،پیامدهای آن را در نظر می گرفت اما با گذشت یک سال از این خروج هنوز بهترین اقدام برای کاهش تنش در منطقه بازگشت به توافق برجام است.

شورای روابط خارجی که در سال ۱۹۲۱ در آمریکا تأسیس شده یک سازمان عضوگیر، ناشر و اندیشکده ایالات متحده آمریکا سازمان غیر انتفاعی است که در حوزهٔ سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌الملل بطور تخصصی فعالیت می کند.

اعضای این شورا ، سیاستمداران قدیمی، بیشتر از دوازده وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، بانکداران وکلا و چهرهای شاخص و فعالان و کارشناسان رسانه های گروهی هستند.

منبع:ایرنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ایران رسانه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان در دیدار وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است، گفت: توسعه‌ی روابط می‌تواند به سود ملت‌های دو کشور و مردم منطقه باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز یکشنبه با سپهبد " علی محمود عباس"، وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

احمدیان در این دیدار ضمن بر شماری دستاورد‌های مقاومت در غزه و لزوم تداوم حمایت از آن، به روابط مستحکم دو کشور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است اشاره کرد و مقاومت ملت و دولت سوریه به عنوان عضوی از محور مقاومت در برابر رژیم ضهیونیستی و گروه‌های تروریستی را ستود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی از اینکه هنوز بخش‌هایی از کشور سوریه در اشغال بیگانگان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز گروه‌های تروریستی است، ابراز تأسف نمود.

احمدیان ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور در همه‌ی ابعاد به ویژه در حوزه‌ی اقتصادی و زیارتی، اظهار داشت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است و توسعه‌ی روابط می‌تواند به سود ملت‌های دو کشور و مردم منطقه باشد.

وزیر دفاع سوریه ضمن تاکید بر توسعه‌ی روابط در همه‌ی ابعاد و قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه در تمامی سال‌ها بیان کرد که این روابط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با نظر مرحوم حافظ اسد شکل گرفت که آقای بشار اسد نیز همان مسیر را ادامه داده و تقویت کرده است.

محمود عباس با اشاره به تحولات غزه جهان را به دو بخش قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم کرد و گفت این تحولات شکست پذیری صهیونیستی را به همگان نشان داد.

امیر آشتیانی: اقدامات فوری برای مقابله با حملات صهیونیست‌ها به سوریه در دستورکار استتاکید ایران و روسیه بر حل مسائل سوریه، یمن و لیبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصر: آمریکا عواقب حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ترامپ و بایدن؛ کدام یک شانس بیشتری برای پیروزی دارد؟
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • احمدیان: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • مثلث فروپاشی دموکرات‌ها