Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ در مصاحبه خبری با نخست وزیر استرالیا گفت: اگر آنها (اسرای داعشی) را بازنگردانند، ما احتمالاً آنها را در مرز رها کرده و آنها مجبور هستند که مجدداً اسرای داعشی را اسیر کنند.

ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی گفت: آنان باید هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرند در غیراین صورت ما آنان را در مرزها آزاد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولت آمریکا مدتهاست که متحدین اروپایی را تحت فشار قرار می دهند تا تروریستهای اسیر شده داعش از ملیتهای خارجی را بازگردانند.

در حال حاضر هزاران نیروی بازداشت شده گروه تروریستی داعش در زندان های سوریه نگه داری می شوند، که بسیاری از آنها توسط شبه نظامیان کرد متفقین ایالات متحده محافظت می شوند.

از آنجا که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال کاهش حضور نظامی در سوریه است، اصرار بر انتقال زندانیان داعشی به کشورهای خویش دارد.

ترامپ همچنین در هفته گذشته خطاب به اروپایی گفت: بسیاری از نیروهای داعش از فرانسه، آلمان و لهستان آمده اند و باید دولت های این کشورها هم اکنون پذیرای بازگشت اسرای داعش باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان رسانه سوریه فرانسه کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا برای جبران آمار و ارقام قرمز فعلی و سرپوش گذاشتن بر فاجعه سازمانی و ورزشی به یک لیگ قهرمانان فوق‌العاده نیاز دارد. ژاوی هم در آرزوی تغییر سرنوشت خود است.

بارسا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پی اس جی خواهد رفت. آخرین بار تیم کاتالان با نیمار، مسی و لوئیس سوارز در سال 2015 و با هدایت لوئیس انریکه قهرمان این رقابت‌ها شد و حالا باید برابر تیمی قرار بگیرد که انریکه را روی نیمکتش دارد.

این یک قرعه بیمارگونه برای بارسا بود، زیرا پاری سن ژرمن آخرین تیمی بود که بارسا را ​​در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 با نمایشی به یادماندنی از کیلیان امباپه حذف کرد. این‌بار بلوگرانا بازی برگشت را در خانه برگزار خواهد کرد. 

بحران مالی و فرار مغزها

اگر بارسا به دور بعد برود، هدف تعیین شده در ابتدای سال در بودجه باشگاه برآورده خواهد شد و بارسلونا به درآمد مورد نیاز خود دست می‌یابد. در واقع هیئت مدیره باید تزریق مالی قابل توجهی دریافت کند تا خوان لاپورتا و سایر اعضای هیئت مدیره، 18.5 میلیون یورو ضمانت مالی که برای ثبت‌نام بازیکنان و تمدید قرارداد در اختیار لالیگا قرار داده‌اند را از دست ندهند. 

ادوارد رومئو، معاون اقتصادی بارسا، در مراسم تودیع خود در روز پنجشنبه گفت: «اگر ناپولی را حذف نکرده بودیم، ادامه می‌دادم.» 

او که به قول خوان لاپورتا، معمار اهرم‌های مالی و نقش اول نجات مالی بارسلوناست، در پایان گفت: «وقتی بازی‌ها را می‌باختیم، خیلی عصبانی می‌شدم، زیرا یوروهای زیادی در خطر بودند». رفتن رومئو مثل فرار مغزها از بارسلونا بود.

شکست مقابل شاختار دونتسک و آنتورپ در مرحله گروهی باعث شد تا این باشگاه در اواسط دسامبر یک بازی دوستانه در دالاس برگزار کند و بارسا ملزم برای صعود به یک چهارم نهایی با شکست ناپولی بود تا پاداش یوفا را دریافت کند.

بعد از تساوی در زمین ناپولی، بارسا در بازی برگشت کار تیم ایتالیایی را تمام کرد با این وجود همچنان خطر بارسا را تهدید می‌کند چرا که با کمبود بودجه روبرو است اما چرا؟ زیرا هنوز سرمایه‌گذاری پیدا نکرده که بتواند نقض مالی 40 میلیون یورویی شرکت لیبرو را جبران کند و البته از فروش بلیت در مونتجویک کمتر از آنچه در ابتدای سال پیش‌بینی شده بود، درآمد کسب کرده است.

انتقام اروپایی که ژاوی به دنبال آن است

پروژه خوان لاپورتا همچنان این فرصت را دارد که در صورت رسیدن تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، زلزله سازمانی و ورزشی را مهار کند. بدتر اینکه آتش سوزی در دفاتر (جدایی رومئو) این روزها با بحث و جدل بین ژاوی هرناندز و روزنامه‌نگاران همراه شده است (اشاره به مقاله ماه نوامبر ال پائیس در مورد مضحکه اروپایی بارسا و کنایه ژاوی بعد از صعود). 

پس از چهار بار حذف شدن از اروپا (لیگ قهرمان و متعاقبا از لیگ اروپا) در دو سال و ثبت شکست‌های سنگین و تحقیرآمیز اروپایی برای باشگاه بارسلونا، ژاوی حالا تحت فشار است تا تیم را برای اولین بار از 2019 به نیمه نهایی برساند و انتقامش از منتقدان را بگیرد.

ژاوی بعد از بردن ناپولی گفت: «حتی گفته می‌شد ما مضحکه لیگ قهرمانان بودیم. این را روزنامه‌نگاری نوشته که هوادار بارساست.»

ژاوی به رامون بسا از ال پائیس حمله کرد: «حالا با تیم مسخره لیگ قهرمانان چه کنیم؟» او بعد از حذف تیم هفتم سری آ فرصت برای انتقام را غنیمت شمرده بود. 

از سوی دیگر، بارسا در صورت صعود به نیمه نهایی، ممکن است به اتلتیکو مادرید برخورد کند که با آن برای کسب سهمیه جام باشگاه‌های جهان رقابت دارد. جایزه مالی 50 میلیون یورویی آن بسیار شیرین خواهد بود، زیرا علاوه بر اضافه کردن درآمد حاصل از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، بارسا 50 میلیون یورو نیز برای حضور در جام باشگاه‌های جهان کسب خواهد کرد. تا 100 میلیون اگر بتواند جام را بالای سر ببرد.

ترومای اروپایی بارسا

بارسا تنها سه مرحله حذفی را در اروپا با مربیگری ژاوی هرناندز پشت سر گذاشته است: دو بازی مقابل ناپولی (لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا) و یک مرحله هم مقابل گالاتاسرای (لیگ اروپا). 

مربی کاتالان در سخت‌ترین رقابت اروپایی اغلب ناکام بوده و نتوانسته در سال‌های اخیر سرنوشت بارسا را ​​در اروپا تغییر دهد، جایی که شاهد فجایع همیشگی بوده است. ژاوی در لیگ قهرمانان اروپا تنها ویکتوریا پلژن، آنتورپ، پورتو، شاختار و ناپولی را شکست داده است.

بارسا در سال‌های اخیر در اروپا به این نتایج افتضاح دست یافته است: شکست 4-0 مقابل یوونتوس (2017)، 3-0 در رم (2018)، 4-0 در لیورپول (2019)، 3-0 مقابل یوونتوس (2020) 2-8 مقابل بایرن (2020)، 1-4 مقابل پاری سن ژرمن (2021)، 0-3 مقابل بایرن (0-3)، 3-0 مقابل بنفیکا (2021)، 3-0 دیگر مقابل بایرن (2021)، 2 -3 مقابل آینتراخت فرانکفورت (2022) و  2-1 مقابل منچستریونایتد (2023). 

بی‌تردید حذف مقابل پی اس جی، فاجعه بزرگی دیگر برای آبی و اناری‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شورای اروپا بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  • مصر دریافت کمک ۷.۴میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا را تایید کرد
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  •  تهدید ترامپ درباره خودروهای چینی
  • ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه
  • کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استانداردهای دفاعی ناتو
  • تهدید ترامپ به راه انداختن حمام خون در آمریکا! + فیلم
  • آلمان هم به جمع مصادره کنندگان اموال روسیه پیوست
  • آخرین تحولات اوکراین| تهدید زلنسکی به ادامه حملات به روسیه
  • آیا پوتین غرب را به جنگ هسته‌ای تهدید کرد؟