Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@02:03:52 GMT

مقصرین بخشیده نشدن «فرشید اسماعیلی» +سند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۶۶۰

مقصرین بخشیده نشدن «فرشید اسماعیلی» +سند

اگرچه باشگاه استقلال نسبت به پاک نشدن اخطار «فرشید اسماعیلی» اعتراض دارد اما بررسی فرجام‌خواهی آبی‌پوشان حکایت از آن دارد که موارد قانونی در این بین رعایت نشده است.

به گزارش مشرق، در دیدار هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران استقلال تهران روز 24 شهریور در مسجد سلیمان به مصاف تیم این شهر رفت که مسابقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید اما باشگاه استقلال نسبت به کارت قرمز دقیقه 84 به «فرشید اسماعیلی» اعتراض داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از جهات شروع به رسیدگی شکایت، شاکی است. آیا نامه باشگاه استقلال را می‌توان شکایت فرض کرد؟ کدام اخطار مدنظر آن‌هاست؟ چه دقیقه‌ای از بازی؟ مستند اثبات ادعا؟ استقلال باید از «حیدر بهاروند» به عنوان رابط باشگاه‌ها و فدراسیون خواستار ارجاع به کمیته انضباطی می‌شد. بهاروند که نمی‌تواند رسیدگی کند.

ماده 26- هزینه دادرسی

1- پرونده‌هایی که شاکی یا خواهان خصوصی ندارند و بخش‌های مختلف فدراسیون و یا رکن قضایی بر اساس تکلیف قانونی خود پیگیری می‌کنند و نیازی به تاییدیه هزینه دادرسی ندارند و فدراسیون فوتبال از پرداخت هزینه دادرسی معاف است. در صورتی که شخص مورد تعقیب محکوم شده و از رای صادره تجدید نظر خواهی نماید، مکلف به تادیه هزینه دادرسی مرحله تجدید نظر خواهی می‌باشد.

2- هزینه دادرسی پرونده‌هایی که شاکی یا خواهان آن‌ها شخص یا مرجعی غیر از فدراسیون فوتبال باشد بر عهده شاکی یا خواهان مربوطه می‌باشد.

3- هزینه دادرسی رکن قضایی فدراسیون فوتبال سالی یک مرتبه توسط هیات رییسه فدراسیون تعیین و ابلاغ می‌شود.

4- هزینه دادرسی توسط شاکی یا خواهان و محکوم له به حساب فدراسیون فوتبال واریز و اصل فیش بانکی مربوطه تقدیم رکن قضایی رسیدگی کننده می‌شود تا در پرونده نگهداری شود.

5- در صورت ناقص بودن پرونده از حیث عدم پرداخت هزینه دادرسی، مراتب به شاکی ابلاغ تا ظرف مدت یک هفته بعد از ابلاغ نسبت به واریز هزینه دادرسی و رفع نقص اقدام نماید در غیر این صورت قرار رد دعوی وی صادر خواهد شد. قرار مذکور ظرف مدت یک هفته بعد از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است.

در ماده 26 به صراحت نوشته شده است باشگاه استقلال برای باید هزینه دادرسی را پرداخت می‌کرد و به نظر نمی‌رسد این اتفاق از سوی باشگاه استقلال رخ داده باشد.

حالا این پرسش از «امیر حسن فتحی» مدیرعامل باشگاه استقلال مطرح می‌شود که آیا فیش هزینه دادرسی را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کرده است؟

در ماده 15 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نوشته شده است باشگاه استقلال برای پیگیری پرونده خود مبنی بر بخشش «فرشید اسماعیلی» باید این موارد را رعایت می‌کرد اما در نامه‌ای که از سوی باشگاه استقلال منتشر شده است هیچ کدام از این موارد رعایت نشده است.

ماده 15- شروع به تعقیب و رسیدگی به شرح زیر است:

الف- شکایت شاکی یا مدعی خصوصی

ب- اعلام مقامات رسمی

ج- وقوع تخلف یا مشهود، در برابر روسای رکن قضایی

د- اظهار و اقرار شخص متخلف

ه- اطلاع رکن قضایی از وقوع جرم تخلف به طرق دیگر

قانون در مورد تغییر حکم داور در مورد کارت زرد چه می گوید؟ ماده 31 اساسنامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به تمامی این موارد به صورت دقیق پاسخ داده است.

ماده 31 – صلاحیت خاص کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

1-کمیته انضباطی در مواردی که یک موضوع در صلاحیت هیچ کدام از کمیته‌های رکن قضایی فدراسیون فوتبال نیست آن را رسیدگی و رای صادر می‌نماید.

2- در مواردی که تخلفات جدی دور از چشم تیم داوری یا مقامات مسابقه اتفاق افتاده ولی در رسانه‌های گروهی منعکس شده و بازتاب یافته است کمیته‌ انضباطی می‌تواند در خصوص تعیین نوع و میزان تنبیهات، تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

3- در صورتی که داور مسابقه در صدور کارت‌های زرد و قرمز مرتکب اشتباه خیلی واضح و آشکار شود، کمیته انضباطی می‌تواند حکم اصلاح این تصمیات را صادر نماید.

در ماده 14- صلاحیت داور در اتخاذ تصمیمات انضباطی آمده است:

1- تصمیمات انضباطی در جریان مسابقه توسط داور اتخاذ می‌شوند و تصمیات اتخاذ شده توسط داوران در زمین مسابقه نهایی می‌شوند.

2- در مواردی که تصمیمات داور در بردارنده اشتباه فاحشی باشد، تنها آثار انضباطی آن تصمیم قابل بررسی و اصلاح در رکن قضایی می‌باشد. بنابراین در صورت اشتباه در هویت شخص، آثار انضباطی بر اساس این مقررات تنها شخصی خواهد بود که در عمل و واقعا مرتکب آن تخلف شده باشد.

تبصره: اصلاح اشتباهات داوری توسط رکن قضایی موکول به درخواست ذینفع و پذیرش اشتباه توسط داور یا کمیته و دپارتمان داوری می‌باشد.

3- اعتراض به اخطار یا اخراج از زمین مسابقه نزد رکن قضایی تنها در صورتی مسموع خواهد بود که اشتباه داور فقط در خصوص هویت شخصی بوده باشد.

4-در مورد سوء رفتار شدید در صورت عدم مشاهده صحنه توسط مقامات رسمی مسابقه، رکن قضایی راسا می‌تواند اقدام انضباطی را اعمال نماید.

گفته می‌شود دبیر کل فدراسیون فوتبال «ابراهیم شکوری» نامه را به مقامات ذیربط ارسال نکرده است اما اسنادی که در اختیار  قرار گرفته است حکایت از  این دارد  روز سه شنبه بیست و سوم شهریور ماه نامه توسط وی به «هدایت ممبینی» عضو هیات رییسه و رییس کمیته داوران جهت بررسی فرستاده شده است.

کمیته داوران با درخواست دبیر کل فدراسیون فوتبال فرجام خواهی استقلال را مورد بررسی قرارداد و در نهایت به این نتیجه رسید که این خواسته غیر موجه و «فرشید اسماعیلی» همچنان باید محروم و نمی‌تواند استقلال را در شهرآورد سی‌و یکم شهریور همراهی کند.

«امیر حسن فتحی» مدیرعامل استقلال امروز در مصاحبه ای اظهار داشت: این نامه روز ۲۵ شهریور برای سازمان لیگ ارسال شد و در همان روز توسط بهاروند به دبیرکل فدراسیون ارجاع داده شد. متاسفانه تا این لحظه نامه ما به دست کمیته انضباطی فدراسیون نرسیده و این تعلل، ابهام‌آمیز است.  

مدیرعامل استقلال ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنیم که باشگاه استقلال فقط خواستار اجرای عدالت است ولی مشخص نیست که مقاومت‌ها برابر نگاه عادلانه‌ای که وعده‌اش را داده بودند از کدام سمت و سوی انجام می‌شود؟ ما تا لحظه آخر منتظر رفع محرومیت «فرشید اسماعیلی» خواهیم ماند و به طور مستمر پیگیر این پرونده هستیم.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن فرشید اسماعیلی استقلال محرومیت کارت قرمز دربی90 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغیه برای پرسپولیس و استقلال بابت تخلف در دربی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور ابلاغیه ای به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بابت تخلفات در دربی ۱۰۳ فرصت ۴۸ ساعته داد.

به گزارش مشرق، بر اساس بند ۲ ماده ۱۹ مقررات انضباطی و با توجه به گزارش واصله از سوی داور و نماینده مبنی بر تخلف تماشاگران منتسب به تیم‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل پرتاب اشیا و سنگ درون زومین و استفاده از الفاظ توهین آمیز در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر، به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابلاغ می‌شود چنانچه دفاعیاتی دارند ظرف مدت حداکثر ۲ روز از تاریخ ابلاغیه ارسالی، دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کنند.

ضمناً عدم ارسال دفاعیه مانع از اتخاذ تصمی نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • جریمه یک میلیاردی برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس
  • جریمه یک میلیاردی برای تیم های استقلال و پرسپولیس
  • اعلام آرا انضباطی دربی
  • ابلاغیه برای پرسپولیس و استقلال بابت تخلف در دربی
  • پرسپولیس و استقلال به کمیته انضباطی فرا خوانده شدند
  • ابلاغیه کمیته انضباطی برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال
  • ابلاغیه کمیته انضباطی برای سرخابی‌ها/ سایپا محکوم شد
  • جریمه و کسر امتیاز برای آلومینیوم در لیگ برتر هندبال
  • استقلال با پرتاب سنگ و بطری نقره‌داغ شد
  • آرای جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال