Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@23:05:05 GMT

ما مسئول دفاع از عربستان سعودی نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۷۲۶

ما مسئول دفاع از عربستان سعودی نیستیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گفته که این کشور مسئول دفاع از عربستان سعودی نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گفته که کشورش مسئول محافظت از عربستان سعودی و دفاع از این کشور نیست. 

وی در مصاحبه با NPR (رادیو ملی آمریکا) در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با اقدام نظامی علیه ایران در پاسخ به حمله انجام‌شده علیه تأسیسات نفت سعودی موافق است گفت: «قطعاً خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر نمی‌کنم ما مسئول محافظت یا دفاع از عربستان سعودی هستیم.»

شنبه هفته پیش (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانسی پلوسی مجلس نمایندگان آمریکا عربستان تاسیسات نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه

امیر قطر و ولیعهد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه گفت‌وگوهای سران کشورهای منطقه درباره تحولات غزه، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه غزه را مورد بررسی قرار داد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر این کشور و ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و سایر اراضی فلسطینی تاکید کردند.

دیروز سه شنبه هم فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست و باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به جان باختن اعضای کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه اظهار داشت: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد که مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است. ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه و مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم