Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@08:00:25 GMT

نشانه های «اضطراب اجتماعی» چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۷۴۱

نشانه های «اضطراب اجتماعی» چیست؟

عاطفه قنبری روان‌‌پزشک در گفت‌وگو با فارس درباره «اضطراب اجتماعی و تفاوت آن با اضطراب فردی»، اظهار داشت:‌ اضطراب اجتماعی حالتی است که فرد از مورد قضاوت قرار داده شدن توسط افراد دیگر دچار اضطراب می‌شود؛ مثلا وقتی می‌خواهد عملکردی در حضور سایر افراد داشته باشد، دچار اختلال شدید و افت عملکرد می‌شود.

وی با اشاره به مصادیق ایجاد اضطراب اجتماعی در افراد، ابراز داشت: وقتی فردی می‌خواهد سخنرانی ارائه دهد، خواسته‌ای را مطرح کند یا اجرایی داشته باشد و هر کاری از این قبیل که در جمع قصد انجام آن را داشته باشد، دچار اضطراب می‌شود و شدت آن متفاوت است و می‌تواند این حالت در جمع زیادی باشد یا اینکه صحبت کردن و غذا خوردن در کنار دو نفر نیز برای فرد دشوار باشد و شدت آن متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روان‌پزشک متذکر شد: بسیاری اوقات دانشجویان که قصد ارائه مطالب درسی در جمع دیگر دانشجویان را دارند، دچار اضطراب می‌شوند و این اضطراب نمودهای خارجی مانند لرزش دست، لرزش صدا، تعریق و تپش قلب داشته و باعث می‌شود فرد نتواند به نحو احسن نکات درسی خود را بیان کند که در مجموع این حالت را اضطراب اجتماعی گویند.

قنبری با اشاره به دلایل بروز اضطراب اجتماعی در افراد، خاطرنشان کرد: دلیل این حالت نیز مانند سایر اختلالات روان‌پزشکی می‌تواند محیطی، زیستی و یادگیری باشد؛ برای نمونه افرادی که خجالتی‌تر هستند ممکن است بیشتر دچار اضطراب اجتماعی شوند.

وی اضافه کرد: کسانی که ایزوله‌تر هستند، با دیگران زیاد رفت و آمد نداشته یا با جمع‌های مختلف ارتباط نداشته‌اند، بیشتر دچار این حالت می‌شوند؛ ضمن اینکه افرادی که پدر و مادر آنها دچار مشکل اضطراب هستند نیز ممکن است این حالت در آنها بیشتر دیده شود.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: اضطراب اجتماعی بیماری روانشناسی مشکل اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب‌رفتگی پاها نشانه کمبود کدام ویتامین است؟

افزایش زخم‌های دهانی و افت توان ذهنی می‌تواند نشانگر کمبود ویتامین B۱۲ باشد. احساس خواب رفتگی در پاها هم احتمالاً ناشی از کمبود این ویتامین است.

در صورت تجربه این علائم، توصیه می‌شود به منابع غنی از ویتامین B۱۲ مانند ماهی، مرغ، گوشت قرمز و محصولات لبنی توجه کنید و با مشاوره پزشک، رژیم غذایی مناسبی را برای خود ترتیب دهید.

به گزارش فرطب، ویتامین B۱۲ برای ساخت گلبول‌های قرمز خون ضروری است و نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA دارد. علاوه بر این، برای تولید میلین – ماده چربی که عصب‌ها را پوشش می‌دهد – نیز نیازمند ویتامین B۱۲ هستیم.

به این ترتیب، اهمیت وجود این ویتامین در رژیم غذایی برای حفظ سلامت بدن و عملکرد بهتر سیستم عصبی بسیار مهم است.

ویتامین B۱۲ از اهمیت بسیاری برای حفظ سلامت عصب‌ها برخوردار است؛ بدون مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها از پوشش حفاظتی خود محروم می‌شوند و احساس خواب رفتگی نیز ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، سردرد، خستگی و از دست دادن اشتها از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند. برای رفع کمبود این ویتامین، علاوه بر مصرف مکمل‌ها و داروهای مربوطه، می‌توان از محصولات حیوانی مانند ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، جگر و همچنین محصولات لبنی و غلات نیز استفاده کرد.

تشخیص کمبود ویتامین B۱۲ ممکن است زمان‌بر باشد و برای ظاهر شدن علائم آن، سال‌ها زمان می‌طلبد، اما توجه به نشانه‌ها و مشاوره با پزشک می‌تواند در تشخیص و درمان موثر کمبود این ویتامین کمک کند.

جمع بندی

خواب رفتگی پاها ممکن است نشانه‌ای از کمبود ویتامین B۱۲ باشد، زیرا این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت عصب‌ها و تولید میلین دارد که پوشش حفاظتی عصب‌هاست. برای تقویت ویتامین B۱۲، می‌توان از محصولات حیوانی مانند ماهی، گوشت، تخم‌مرغ و محصولات لبنی استفاده کرد. همچنین، مشاوره با پزشک و آزمایشات منظم می‌تواند در تشخیص و درمان کمبود ویتامین B۱۲ مفید باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هفت سین، هفت میم یا هفت سِپند؟
  • دو بینی نشانه کدام بیماری است؟
  • این نشانه باورنکردنی از زوال عقل خبر می‌دهد
  • متولدین هر ماه چگونه عاشق می‌شوند؟
  • یک نشانه باورنکردنی که می‌تواند از علائم زوال عقل باشد
  • 7 نشانه مهم تومور مغزی
  • خواب‌رفتگی پاها نشانه کمبود کدام ویتامین است؟
  • این نشانه‌ها می‌گویند که فرد به پایان زندگی خود نزدیک شده است
  • «سی روایت، سی نشانه»، از رادیو صبا
  • سوءظن افراطی چگونه زندگی را زهر می‌کند؟