Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@10:35:05 GMT

ارزش دارایی‌های داعش از سال ۲۰۱۵ تا کنون کاهش یافته

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۶۸۱۰

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی فارین پالیسی ، دارایی داعش در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد دلار می رسید اما در حال حاضر میزان دارایی این گروهک تروریستی به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

با این حال گروهک تروریستی داعش حالا در زمره ثروتمندترین گروهک‌های تروریستی جهان است. اما این ثروت هنگفت از راه‌های عجیب و باور نکردنی به دست می‌آید ؛ از شناسایی ثروتمندان در کشورهای همسایه تا قاچاق پول و آثار باستانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نچه که باعث شد داعش به یکی از ثروتمندترین گروهک های تروریستی تاریخ تبدیل شود ، به اتفاقات سال ۲۰۱۵ باز می گردد. در این سال ارزش دارایی این گروهک به ۶ میلیارد دلار نزدیک شد ولی اکنون ارزش دارایی های آن ها به ۲ میلیارد دلار رسیده است.در شرایط کنونی ۹۸ درصد فعالیت گروهک تروریستی داعش متوقف شده است.

آن طور که گفته شد قبل از این بیشتر درآمد این گروهک تروریستی از طریق فروش نفت و گاز تامین می شود که بر اساس آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۵ این گروهک تروریستی توانست ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش نفت و گاز به دست آورد. منبع درآمدی بعدی این گروه اخاذی و گرفتن مالیات از مردم است . تنها در سال ۲۰۱۵ این گروهک نزدیک به ۳۶۰ میلیون دلار از این محل درآمد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل در انتشار ارزش پول مالزی گاف داد

بانک مرکزی مالزی با بیان این که گوگل، نرخ مبادله رینگیت را به اشتباه منتشر کرده و ارزش پول این کشور را در برابر دلار کمتر نشان داده است، اعلام کرد از این غول فناوری توضیح می خواهد.

به گزارش ایسنا، ارزش رینگیت که در ماه میلادی گذشته، به پایین‌ترین حد در ۲۶ سال گذشته سقوط کرد، در سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۲.۴۴ درصد کاهش یافته است.

بانک مرکزی مالزی اعلام کرد ارزش رینگیت، کمتر شده و منعکس کننده عوامل بنیادین اقتصادی مثبت مالزی نیست.

این بانک روز شنبه، در بیانیه ای اعلام کرد گوگل، در روز جمعه برای دومین بار، اطلاعات نادرستی را منتشر کرد و پیش از این در ششم فوریه هم این کار را انجام داده بود.

در بیانیه بانک مرکزی مالزی آمده است: از آنجایی که این دومین مورد انتشار اطلاعات نادرست است، بانک مرکزی با گوگل تماس خواهد گرفت تا توضیح دهد چطور این اتفاق افتاده و با توجه به این که تکرار شدن آن در چند ماه گذشته، بر مالزی و سایر کشورها تاثیر گذاشته، چه اقدامات اصلاحی اتخاذ کرده است.

این غول جست‌وجوی آمریکایی در وب سایت خود، از تائید داده‌های ارائه شده توسط صرافی‌های مالی و سایر ارائه دهندگان محتوا، سلب مسئولیت کرده است و از هرگونه تعهدی در این زمینه خودداری می کند. طبق اعلام بانک مرکزی مالزی، گوگل نرخ برابری رینگیت در برابر دلار آمریکا را در روز جمعه، ۴.۹۸ رینگیت اعلام کرد، در حالی که نرخ برابری واحد پول مالزی بر اساس داده های رسمی، ۴.۷۰۷۵ رینگیت بود.

بانک مرکزی مالزی، نرخ مبادله رینگیت در برابر دلار در بازار بین بانکی را در ساعت ۹ صبح، ۴.۷۰۱۵ و در ساعت ۵ بعدازظهر، ۴.۷۰۴۵ اعلام کرد. طبق آمار شرکت مالی LSEG که توسط بسیاری از فعالان بازار بین المللی استفاده می شود، نرخ مبادله ارزی مالزی در روز جمعه، در ۴.۷۰۲۰ رینگیت بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، عبدالرشید غفور، رئیس بانک مرکزی مالزی هفته گذشته اعلام کرد دولت و بانک مرکزی، اقدام هماهنگی را برای تزریق بیشتر نقدینگی به بازار ارز انجام داده اند تا اطمینان حاصل شود که رینگیت ثابت می ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی سرقت از ابتدای سال تا کنون
  • ارزش صادرات تخم مرغ به ۱۷۰ میلیون دلار رسید
  • کاهش ارزش جهانی طلا
  • ۱۵ بانک بزرگ جهان با بیشترین دارایی و سرمایه
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+فهرست)
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+جدول)
  • گوگل در انتشار ارزش پول مالزی گاف داد
  • محرک‌های شاخص ۳‌میلیونی
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم