Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو باخبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نحوه خروج خودرو‌های شخصی از کشور در ایام اربعین گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای همکاری جدی با سازمان‌های ذی‌ربط پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، تمام تلاش خود را برای سهولت در صدور گواهی خروج موقت خودرو‌ها انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دستور داده ام تا تمام گمرک‌های کشور به صورت آماده باش برای اعزام نیرو به مناطق صدور گواهی خروج موقت باشند.

میراشرفی در ادامه با اشاره به زمانبندی‌های مشخص برای حضور مردم در گمرکات کشور، گفت: برای صدور گواهی خروج موقت خودرو‌های شخصی، مالکان با در دست داشتن مدارک شناسایی خودرو و شخصی به گمرکات مراجعه کرده و گواهی خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند.  

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: توصیه می‌شود زائران برای دریافت گواهی خروج موقت خودرو‌های خود، هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا با نزدیک شدن ایام اربعین حسینی گرفتار پیک ترافیکی حضور مردم در گمرکات نشوند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ نکته ضروری برای پیاده روی اربعین

او در پاسخ به سوال که آیا صدور گواهی خروج موقت خودرو‌ها زمانبندی خاصی دارد یا خیر؟ تصریح کرد: تمام تلاشمان بر این است تا روند کاری صدور مجوز خروج موقت به صورت سیستمی انجام شود، اما در صورت مشاهده کمبود نیرو و زمان، با درخواست نیروی سیار از تمام گمرکات کشور این روند را در پایانه‌های مرزی نیز به صورت شبانه روز انجام خواهیم داد.

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: صدور این گواهی هزینه خاصی را متحمل مالکان خودرو نمی‌کند و تنها هزینه پرینت و مُهر که کمتر از ۲۰ هزار تومان است را پرداخت خواهند کرد.

میر اشرفی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کالا‌های گروه ۴ در بنادر کشور انبار شده اند؟ گفت: گمرکات کشور تنها مجاز به ترخیص کالا‌های گروه یک و ۲ هستند چرا که واردات گروه ۴ به کشور ممنوع اعلام شده است. اما به علت اینکه اکثر بنادر کشور جزء مناطق ویژه اقتصادی محسوب می‌شوند ممانعتی برای واردات آن وجود ندارد.

او ادامه داد: به همین دلیل این اقلام (گروه ۴ کالاها) وارد و در انبار‌ها انباشت شده اند و گمرک نیز ترخیص آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد. در این ایام به واردکنندگان هشدار داده ایم که ظرف مدت معین شده کالا را به کشور دیگری انتقال داده و با به مبدا بازگردانند چراکه مدت هاست واردات این اقلام ممنوع اعلام شده است.

میراشرفی در پایان گفت: درصورتی که واردکننده نسبت به تعیین تکلیف این اقلام گروه ۴ که وارد کشور کرده است اقدام نکند، این اقلام به ضبط دولت در آمده به سازمان اموال تملیکی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

ترخیص  گروه چهارم کالاها از گمرکات ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز

نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی با فرمانده قرارگاه پشتیبانی استان گلستان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل اتباع، فرمانده قرارگاه انتظامی استان، مسئول حراست و سایرهمکاران ذیربط تشکیل گردید درخصوص نحوه اعزام مامورین بدرقه و همچنین رعایت موارد امنیتی درطول اعزام به مبادی مرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

ابراهیم اصلانی برحفظ حرمت و رعایت حقوق انسانی اتباع غیرمجاز تاکید نمود و گفت ضمن رعایت اصول حفاظتی و امنیتی، مامورین بدرقه ملزم به رعایت آداب و برخورد اسلامی و انسانی با اتباع غیرمجاز می باشند. 

نودهی نیز ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری اداره کل اتباع گفت حفظ امنیت مامورین با رعایت موازین اخلاقی و انسانی دربرخورد با اتباع غیرمجاز از خطوط قرمز ما بوده و همکاران نیروی انتظامی تمامی تلاش خود را در اعزام امن اتباع غیرمجاز به مرز انجام خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • آیا می توان به قرار بازداشت موقت اعتراض کرد؟
  • شماره‌گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد