Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که این کشور به صورت مشروط حملات تلافی‌جویانه خود به داخل اراضی عربستان سعودی را متوقف می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، مشاط شامگاه جمعه (۲۹ شهریور) که به مناسبت پنجمین سالروز پیروزی انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد که به نیابت از نیروهای مسلح یمن حمله به اهداف عربستان سعودی به وسیه موشک و پهپاد را متوقف می‌کند و امیدوار است که این کشور هم دست به اقدام متقابل بزند و حملات به یمن را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه هشدار داد چنانچه عربستان سعودی در مقابل این ابتکار عمل یمن به حملات خود علیه این کشور را متوقف نکند؛ یمنی‌ها حق دارند که به این تجاوزات و حملات متجاوزان پاسخ دهند.

او گفت: «تداوم جنگ عربستان سعودی علیه یمن چه بسا منجر به تحولات خطرناکی شود که ما نمی‌خواهیم اتفاق بیفتد».

مهدی المشاط گفت که «ما مطمئن هستیم که آسیب بزرگ در صورت تداوم جنگ هرگز از آن ما نخواهد بود بلکه بر عکس این کشورهای متجاوز هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید».

او گفت که در صورتی که آتش‌بس فراگیر در یمن محقق شود، دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) مستقیما وارد مرحله گفت‌وگوهای جدی به منظور دست‌یابی به راه حل سیاسی همه‌جانبه خواهد شد و از این گفت‌وگو‌ها استقبال خواهد کرد.

حمله پهپادی ارتش یمن شنبه این هفته به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی منجر به وقوع انفجار و آتش‌سوزی در این تأسیسات شد و نزدیک به نیمی از تولید و صادرات نفت این کشور متوقف شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

تین نیوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که در این زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ یدالله دهقان گفت: خودروی شوتی به خودروهای سواری و وانت تیز رویی گفته می شودکه رانندگان آنها غالباً با ارتکاب تخلفاتی از قبیل پلاک مخدوش، پلاک مسروقه، پلاک فاقد اصالت، موتور تقویت شده، تجهیز به سیستم دودزا و میخ های سه پا و یا تغییر کاربردی ماشین از طریق برداشتن صندلی عقب و شاسی کشی ماشین ... و معمولا با سرعت بسیار بالا در جاده ها حرکت و اقدام به قاچاق کالا یا سوخت می کند که این خودروها بیشتر از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و بعضا پراید یا زانتیا است.

دهقان بیان کرد: برای مقابله بااین گونه خودروها، همه سازمان ها و ارگان های دخیل باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و جلوی عرضه خارج از شبکه و فروش فرآورده های نفتی بصورت غیرقانونی توسط سازمان های مربوطه گرفته شود و لذا استان های همجوار به صورت جدی و کامل در امر مبارزه با خودروهای شوتی ورود پیدا کرده و مجازات های سنگین و بازدارنده در خصوص این خودروها اعمال شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کامل اجرا شود.

وی اظهار کرد: اغلب خودروهای شوتی سطح استان شناسایی شده است و اقدامات قانونی لازم در خصوص توقیف و معرفی آن ها به مراجع ذیصلاح صورت می گیرد  لیکن باتوجه به اینکه خودروهای شوتی غالباً غیربومی هستند و از سایر استان ها اقدام به حمل قاچاق کرده و از این مسیر تردد دارند لذا تعداد و میزان آن ها متغییر است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که دراین زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز در چهار مرحله این طرح انجام شده که منجر به توقیف بیش از ۲۳۰دستگاه خودروی شوتی در سطح استان شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.   

سرهنگ دهقان بیان کرد: به جهت برخورد قاطع و بهتر با خودروهای شوتی طی هماهنگی های صورت گرفته و مصوبات شورای تامین استان خودروهای شوتی که توقیف می شوند به غیر از پرداخت جریمه و رسیدگی به پرونده آن ها در سازمان تعزیرات حکومتی برای بار اول به مدت ۳ماه و در صورت تکرار به مدت ۶ ماه و یا بصورت سیستمی توقیف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودروها شوتی توقیفی در طول مدت توقیف با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تا پایان مدت توقیف مسدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟