Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان یمنی در چند عملیات جداگانه در غرب استان «الجوف» موفق شدند خسارت سنگینی را به شورشیان وابسته به ائتلاف وارد کنند.

به گزارش مشرق، از جنوب غرب استان الجوف در شمال یمن خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدید و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای مزدور تابع رژیم سعودی در حومه بخش «المتون» ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی در همان مرحله نخست عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسارت های سنگینی در این محور به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد آمد؛ بخش المتون از محور جنوبی با استان های «مارب و صنعاء»، از غرب با استان عمران متصل می شود و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

اعلام الحربی

جاده «الحزم - المطمه» از شمال بخش المتون می گذرد و این موضوع نیز اهمیتش را چند برابر کرده است؛ رزمندگان یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل بخش «المتون»، خود را به غرب شهر «الحزم» برسانند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در روزهای گذشته در جریان یک عملیات دقیق در منطقه «الظهره» در غرب بخش «خب والشعف» موفق شدند یک خودروی حامل مزدوران سعودی را در کمین تله های انفجاری گرفتار و تمامی سرنشینان را کشته یا زخمی کنند.

نیروهای یگان زمینی، مهندسی و توپخانه یمنی در جریان چند عملیات در مناطق «القعیف، عنبره، الیتمه و العقبه» در غرب و شمال غرب بخش «خب والشعف» توانستند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد آورند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گفته منابع میدانی، اگر رزمندگان یمنی موفق به پیشروی در محور شمال غرب بخش «خب والشعف» شوند، فشار به نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعوی در منطقه «طیبه الاسم» در شمال شرق استان صعده چند برابر می شود و راه برای پاکسازی این منطقه باز می شود.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی با انجام عملیات های محدود اما مستمر و همچنین حملات موشکی و کمین های دقیق (کار گذاشتن تله های انفجاری) در تلاش هستند مناطق غربی بخش «خب و الشعف» را به طور کامل از لوث وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند.  

تامین امنیت جاده مهم و راهبردی «الجوف - صعده» هدف دیگر رزمندگان یمنی از انجام عملیات برای پاکسازی مناطق غربی بخش «خب و الشعف» محسوب می شود که در دستور کار قرار گرفته است.

اعلام الحربی

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورتحت فرمان رژیم سعودی است.

مناطق شرقی و مرکزی بخش خب و الشعف، بخش های «الخلق، الغیل، الحزم به همراه مناطق محدودی از شرق بخش های المصلوب و المتون نقاط دیگری به شمار می آیند که در استان الجوف در اشغال مزدوران رژیم سعودی است.  

به گزارش مشرق، الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن نیروهای یمنی استان الجوف ائتلاف سعودی عربستان سعودی یمن تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن حمله به یمن تحولات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با همتایان سعودی و لبنانی خود به صورت جداگانه دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «عبدالرحمن بن سلیمان الاحمد» سفیر عربستان سعودی در مسکو، ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط رو به رشد بین تهران و ریاض، از توسعه و تعمیق روابط دوجانبه استقبال و آخرین تحولات منطقه ای به ویژه اوضاع دردناک مردم غزه ناشی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را مورد بحث قرار داده و بر ضرورت همکاری جهان اسلام برای مقابله با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل، تأکید کردند.

رایزنی سفیر ایران در روسیه با همتای لبنانی خود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین با «شوقی بونصر» سفیر جمهوری لبنان در مسکو، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص اوضاع داخلی لبنان و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت اسفناک ناشی از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت اقدامات عملی در برابر این تجاوزات بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • عملیات تازه‌ ارتش اسرائیل در بیمارستان شفاء | واکنش تند گروه‌های فلسطینی به روایات جعلی این رژیم
  • رسانه عبری: یمنی‌ها ایلات را کاملا تعطیل و متروکه کردند
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست/ فرمانده صهیونیست زخمی شد
  • جزئیات ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در شرق لبنان/ آمادگی حزب الله برای پاسخ عبرت‌آموز به صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • گفت وگوی امیر قطر و نخست‌وزیر بلژیک درباره تحولات غزه
  • عملیات ضدصهیونیستی رزمندگان فلسطینی در غزه
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • عربستان در بحبوحه نسل‌کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است