Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی برنامه ستاد اربعین دانشجویی را برای مراسم پیاده روی اربعین تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هر ساله یا نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تکاپوی دانشجویان و جامعه دانشگاهی برای شرکت در موسم پیاده روی اربعین افزایش پیدا می کند .

ستاد اربعین دانشگاهیان هر ساله با همکاری دستگاههای آموزش عالی و محوریت بسیج دانشجویی برای تسهیل در اعزام دانشجویان تشکیل می شود که امسال نیز این ستاد با محوریت بسیج دانشجویی فعالیت خود را آغاز کرده است به همین دلیل برای اطلاع از جزئیات فعالیت این ستاد و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام دانشجویان با امیر وجدانی نیا،معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی به گفتگو نشستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  فعالیت ستاد اربعین دانشجویی با محوریت بسیج دانشجویی وی در ابتدا در خصوص فعالیت این ستاد گفت:مجموعه دانشگاهی و دستگاه‌های آموزش عالی کشور مانند سال‌های گذشته برنامه منسجمی را با محوریت بسیج دانشجویی برای اربعین انجام دادند و جلسات ستادی ماه‌ها است که آغاز شده است و تاجایی که لازم بوده با دانشگاهها، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت هماهنگی‌ها آغاز شده و تلاش کردیم زمینه زیارت آسانتر و البته با معرفت بیشتر برای دانشجویان فراهم شود.    
وی افزود:در حوزه اعزان دانشجویان مهنترین اتفاقی که افتاده علاوه برحذف ویزا، وثیغه دانشجویی برای دانشجویان مشمول حذف شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به ناجا و دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند که راهنمایی‌های لازم به دانشجویان ارائه می‌شود.   پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان شرکت کننده در پیاده روی اربعین وجدانی اضافه کرد:با همکاری دستگاه‌های آموزش عالی پرداخت وام به دانشجویان شرکت کننده در اربعین پرداخت می‌شود در این بخش تلاش شده دریافت وام برای دانشجویان تسهیل شودبه محض آغاز سال تحصیلی از سوی صندوق‌های رفاه دانشگاه آزاد، وزارت علوم و وزارت بهداشت فرآیند دریافت وام اعلام خواهد شد که دانشجویان چگونه می‌توانند مراجعه کرده و وام را دریافت کنند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد:سازماندهی اعزام دانشجویان را داریم، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خودشان انفرادی می‌روند و تعدادی هم از سوی دفاتر بسبج دانشجویی در دانشگاه‌ها به صورت کاروان‌های برادر و خواهر سازماندهی شده و اعزام می‌شوند به همین دلیل مجموعه بسیج دانشجویی از سازمان گرفته تا نواحی و دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها درحال فراهم آوردن زمینه مناسب اعزام دانشجویان هستند.

وی اظهار داشت:هماهنگی‌های لازم برای اسکان در کربلا، نجف و مسیر فراهم شده که با مراجعه دانشجویان به دفاتر بسیج دانشجویی می‌توانند با فرآیند اسکان آشنا شوند. توصیه ما برای اعزام زیارت این است که بین دوهفته تا ده روز مانده به اربعین دانشجویان از کشور خارج شوند و قبل از اربعین کشور عراق را ترک کنند که با توجه به شلوغی این ایام بتوانند راحت زیارت را انجام دهند به جهت شرعی هم مراجع تقلید این فتوا را داده ان که ایام قبل و بعد از اربعین در واقع همین ایام به حساب می‌آید.

آموزش دانشجویان برای زیارت آسانتر و بامعرفت وی خاطر نشان کرد:امسال برنامه ریزی جدی برای آموزش دانشجویان قبل از اعزام در نظر گرفته شده به همین دلیل یک تیم محتوایی و منسجمی در سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شده که محتوای آموزشی را آماده می‌کنند که با آغاز سال تحصیلی از طرق مختلف مانند فضای مجازی و سایت‌ها اطلاع رسانی انجام خواهد شد که دانشجویان با فلسفه زیارت آشنا شوند و اینکه چه آمادگی‌ها و چه مهارت‌هایی را برای پیاده روی اربعین باید داشته باشند که در جال انجام است.

وجدانی افزود:محمور محتوایی سفر اربعین امسال برای دانشجویان شهدای دانشجویی جبهه مقاومت است از جمله شهدای کشور‌های عراق، یمن، سوریه، ایران و لبنان است که در سال‌های اخیر در جبهه مقاومت به شهادت رسیدند، تلاش می‌کنیم که این شهدا را به دانشجویان معرفی کنیم. همچنین برنامه‌های مشترک با دانشجویان عراقی برای بزرگداشت یاد وخاطره شهدای دانشجو را از تمامی این ملیت‌ها خواهیم داشت.

وی یادآور شد:همچنین برنامه‌هایی مانند برگزاری هیات‌ها و راه اندازی دسته‌های دانشجویی در نجف، کربلا و مسیر پیاده روی از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور دانشجویان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد:موکب‌های دانشجویی در مرزها، مسیر پیاده روی و همچنین نجف و کربلا برپا خواهند شد؛ که هم اسکان دانشجویان را خواهند داشت و علاوه بر اسکان بیشتر موکب‌های دانشگاهی به صورت محتوایی فعالیت می‌کنند و مباحثی که در حوزه اربعین دارند را بتوانند به عموم دانشجویان و زائران ارایه دهند.
پیش بینی افزایش جمعیت دانشجویی در اربعین امسال وی در ادامه گفت:حتما جمعیت دانشجویی با توجه به حذف وثیقه و ویزا رشد خواهد داشت. به محض آغاز سال تحصیلی و شروع کاروان‌های دانشجویی می‌توان برآورد کرد که چه تعداد جمعیت دانشجو امسال راهی این سفر معنوی خواهند شد.       وجدانی ادامه داد:در برخی از گروه‌های دانشگاهی مانند علوم پزشکی که برای شرکت در این سفر با مشکل مواجه بودند تلاش کردیم تسهیل اتفاق بیفتد و دانشجویان بتوانند با دغدغه کمتری در اربعین شرکت کنند.

وی یادآور شد:هماهنگی‌های لازم با ستاد عتبات کشور انجام شده و همچنین فراهم شدن ترابری و وسیله حمل و نقل برای دانشجویان را پیگیری می‌کنیم البته با محدودیت مواجه هستیم.

وی افزود: علاوه برخدمات مطرح شده موکب‌های دانشجویی داخل کشور در استانهای، خوزستان، ایلام و کرمانشاه ارائه خدمات به دانشجویان در زمان خروج و ورود به کشور را مانند اسکان و تغذیه را خواهند داشت.

وجدانی اضافه کرد:امسال به استان‌ها تاکید شد که از ظرفیت موکب‌های استانی برای اسکان استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اربعین 98 پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • حمایت مردم خوی از سپاه پاسداران با برپایی کاروان خودرویی + تصاویر
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اعزام سه کاروان از سیستان و بلوچستان به حج عمره