Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: حذف نام شهدا از معابر و اماکن عمومی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید با اینگونه اقدامات برخورد لازم انجام شود.

به گزارش جنوب نیوز ؛ نوشاد نوشادی اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و صیانت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از خود شهادت نیست و نام شهید و شهادت تا ابد با تارک جغرافیای این مرز و بوم خواهد درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل (ره)، شهدا شمع محفل تاریخ بشریتند و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور اضافه کرد: شهدا بر گردن تک تک مردم این کشور حقی بزرگ و عظیم دارند و باید این مهم همواره به نحو احسن و مطلوب پاس داشته شود.

نوشادی با بیان اینکه متاسفانه اخیرا در برخی نقاط کشور حرکتی خزنده و خبیث در پی حذف نام شهدا از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها و موسسات در حال انجام است افزود: باید در مقابله با این حرکت ضد ارزشی هوشیارانه عمل کرد.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را نشات گرفته از نهضت حسینی دانست و اضافه کرد: شهدا قهرمانان دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند که امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون مطهر این عزیزان است و بی‌شک مردم ایران اسلامی با جان و دل از این فرهنگ و میراث با ارزش صیانت و دفاع خواهند کرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تاکید کرد: در مقابله با کسانی که در پی حذف نام شهدا و تضعیف فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی هستند باید اقدامات مناسب انجام شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان،  مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونین وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام کردند و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجديد ميثاق نمودند.

 رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرزهای هویتی و تابعیتی عنوان کرد و درادامه افزود: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.

 میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

 شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.

 شهید محمدرضا صیادی ۴ اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • لغو سریالی کنسرت‌ها در بوشهر به کجا رسید؟
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • تداوم اجرای طرح نور در اصفهان / این طرح در اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرا می‌شود
  • ۹۴ مرکز رصد شورای فرهنگ عمومی در کشور شناسایی شد