Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: ۲۶ هزار نفر در استان اصفهان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، قانون مصوب بیمه بیکاری برای شرایط اقتصادی گذشته مناسب بود، این قانون قابلیت اصلاح برای زمان امروز را دارد تا حدی که در کشورهای پیشرفته و برخوردار هم به این شیوه بیمه بیکاری پرداخت نمی‌شود.

عبدالرسول آقاهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دلایل بالا بودن دریافت بیمه بیکاری در استان اصفهان اظهار کرد: مهمترین دلیل دریافت بیمه بیکاری مشکلات پیش روی فعالیت‌های اقتصادی است و به دلیل اینکه استان اصفهان هم دومین استان صنعتی کشور است تعدیل نیروها در صنایع بزرگترین عامل استفاده بیشتر از بیمه بیکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون مصوب بیمه بیکاری برای شرایط اقتصادی گذشته مناسب بود، افزود: این قانون قابلیت اصلاح برای زمان امروز را دارد تا حدی که در کشورهای پیشرفته و برخوردار هم به این ترتیب بیمه بیکاری نمی‌دهند.

معاون بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در تشریح اختصاص بیمه بیکاری در کشورهای پیشرفته، تصریح کرد: در این نوع کشورها در مقاطع مختلف بیمه بیکاری را پرداخت می‌کنند و الزاما کسی که حائز استفاده از ۵۰ ماه بیمه بیکاری است از ابتدا حکم استفاده از این ۵۰ ماه را به او نمی‌دهند و بعد از شش ماه استفاده فازهای بعدی زمانی را اجرا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بیمه بیکاری در ایران با کشورهای برخوردار متفاوت است، اظهار کرد: در ایران علاوه بر پرداخت بیمه بیکاری در واقع پرداخت حقوق، منظور کردن سابقه بیمه و خدمات درمانی را برای آنها انجام می‌دهیم و قاعدتا اشخاصی که با توافق کارفرما کمتر از حداقل حقوق می‌گیرند و بیمه می‌شوند تمایلی به انجام کار ندارند و وقتی می‌بینند همه خدمات بیمه‌ای را با بیمه بیکاری دارند کسی علاقمند به کار کردن و دریافت کمتر از حداقل حقوق ندارد.

آقاهادی با اشاره به اینکه بیمه بیکاری به دلیل مزیت‌های خاص خود اشخاص را به استفاده از آن متمایل کرده است، افزود: در ایران فرهنگی است که بیمه بیکاری را به نوعی حق خود می‌دانند و در کل این امر نیازمند بازنگری قانون است و متولیان امر باید به دنبال این اصلاح باشند.

وی با بیان اینکه نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری در دریافت بیمه بیکاری نداشته‌ایم، تصریح کرد: در استان اصفهان حدود ۲۶ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند که متوسط اعتبار اختصاصی به آن در ماه حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اداره تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیمه بیکاری برای زمانی است که اشخاص و بیمه شدگان از یافتن شغل مستاصل هستند و تاثیر مستقیمی در حقوق بازنشستگی افراد دارد پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از این نوع بیمه استفاده نکنند و استفاده از آن را برای زمانی که قادر به یافتن شغل نیستند، محدود کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از این حقوق را برای کسانی که در دو سال پایانی قبل از بازنشستگی هستند، مناسب نمی‌دانیم، اظهار کرد: به دلیل این که مستمری بازنشستگی بر مبنای دو سال پایانی اشتغال افراد برقرار می‌شود استفاده از بیمه بیکاری در این دو سال پایانی باعث کاهش چشمگیر حقوق بازنشستگی آنها است.

آقاهادی در خصوص تفاوت دریافت بیمه بیکاری برای متاهلان و مجردان گفت: در دریافت مقرری بیکاری مدت استفاده آن برای مجردان و متاهلان متفاوت است به نحوی که اگر برای افراد متاهل بر اساس سابقه یکسال مقرری پرداخت ‌شود به افراد مجرد شش ماه پرداخت می‌شود و موضوع دیگر اینکه به دلیل وجود افراد تحت تکفل برای متاهلان درصدی به حقوق بیمه بیکاری آنها اضافه می‌شود.

کد خبر 390089

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی فعالیت اقتصادی قانون بیمه تامین اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل۸۳۹ واحد مسکونی مددجویی به متقاضیان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان درآئین واگذاری این تعداد مسکن به صورت بر خط باحضور رئیس جمهور، در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستا‌های استان گفت: سال گذشته با کمک بنیاد مسکن وبسیج سازندگی و مشارکت خانواده‌های مددجویی این نهاد ۸۳۹ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر وروستا‌های استان تکمیل و امروز تحویل متقاضیان شد.
کریم زارع تامین مسکن را از دغدغه‌های کمیته امداد برشمرد وافزود: با همراهی بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، خیران وگروه‌های جهادی این واحد‌های مسکونی برای مددجویان تامین شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: بیش از سه هزار خانواده مددجویی کمیته امداد استان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر متقاضی مسکن هستند ومشکل اصلی این نهاد تامین زمین است و درخواست می‌شود بنیاد مسکن و راه وشهرسازی همکاری بیشتر برای حمایت از محرومان داشته باشندو با تامین زمین کمیته امداد آمادگی ساخت مسکن مددجویی را دارد.
سید مصطفی انوری مدیرتامین مسکن و مهندسی ساختمان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان هم در این آئین گفت: در شهر‌ها مسکن مددجویی با مساحت ۷۵ متر مربربع و روستا‌ها با ۶۵ مترمربع ساخته می‌شود و برای ساخت مسکن مددجویی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام ارائه می‌شود و ۵۰ میلیون تومان هم بلاعوض به مددجویان اعطا می‌شود.
امروز در سراسر کشور، ۳۳ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد بهره برداری شد که از این تعداد ۸۳۹ واحد مسکونی سهم کمیته امداد استان اصفهان است.
در این آئین مسکن مددجویی در روستای زیار به صورت نمادین به متقاضی مسکن زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان تحویل شد.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • تحویل۸۳۹ واحد مسکونی مددجویی به متقاضیان اصفهانی
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد
  • پیشنهاد اصلاح مقررات ارزی اجرایی شد
  • اجرایی شدن پیشنهاد اصلاح مقررات ارزی
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳