Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@09:21:58 GMT

تظاهرات مردمی علیه السیسی در قاهره

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۴۲۹

تظاهرات مردمی علیه السیسی در قاهره

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به دستگیری چند تن از معترضان در این تجمع، گزارش داد: میدان التحریر شاهد حضور گسترده نیرو‌های امنیتی بود.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌هایی منتشر کردند که نشان می‌داد؛ تجمعاتی نیز در میدان "طلعت حرب" قاهره پایتخت مصر و میادین دیگر این شهر، همچنین در منطقه "دلتای نیل"، شهر "اسکندریه" (شمال) و در شهر "سوئز" (شمال شرق) این کشور شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




این تظاهرات، نخستین حرکت اعتراضی ضد دولتی در میدان التحریر پس از سال ۲۰۱۱ و آغاز بهار عربی در مصر است که به دنبال آن به حکومت سی ساله "حسنی مبارک" رئیس جمهوری پیشین مصر پایان داد.

رسانه‌های محلی پیش از این گزارش دادند؛ ساعاتی پیش از آغاز این حرکت اعتراضی، مقام‌های امنیتی "ضیا سعد الکتاتنی" پسر رئیس اسبق مجلس نمایندگان مصر را که همچنان در زندان بسر می‌برد، به اتهام آماده شدن برای شرکت در تظاهرات بازداشت کردند.

این در حالی است که شبکه‌های وابسته به السیسی، فیلم و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را مربوط به سال‌های گذشته دانسته و اعلام کردند که هیچ تجمع اعتراضی برگزار نشده است.

روزنامه "الیوم السابع" رسانه وابسته به دولت مصر جمعه شب با اشاره به این که آرامش بر میدان التحریر سایه افکنده است، شبکه‌های اجتماعی را به انتشار فیلم‌های ساختگی متهم کرد.

"عمرو ادیب" خبرنگار وابسته به دولت السیسی در برنامه‌ای که از شبکه "ام بی سی" مصر پخش شد، تجمع محدود مردم در میدان التحریر را که در آن شعار‌هایی علیه رئیس جمهوری مصر سر دادند، تأیید کرد.

ادیب در این باره گزارش داد: پس از بازی فوتبال سوپر جام مصر، تعداد ۳۰- ۴۰ نفر به میدان التحریر آمدند و شعار‌هایی علیه رئیس جمهوری سر دادند و همه آن‌ها توسط پلیس بازداشت شدند و وزرات کشور در این خصوص اطلاعیه صادر خواهد کرد.

برپایی تظاهرات ضد دولتی در مصر چند ساعت پس از آن روی داد که السیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قاهره را به مقصد نیویورک ترک کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: السیسی قاهره تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»

صدها نفر در پاریس به عنوان بخشی از راهپیمایی بین‌المللی سالانه علیه خشونت، جنایات دولتی و نژادپرستی سیستماتیک، تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان در میدان جمهوری تجمع و خشونت پلیس، زندان و همچنین مصونیت از مجازات این خشونت‌ها را محکوم کردند.

به نقل از آناتولی، بر روی بنرهای این تظاهرات شعارهای «جنایت‌های دولتی را متوقف کنید»، «همبستگی با قربانیان» و «نه به فاشیسم» نوشته شده بود.

تظاهرکنندگان هم‌چنین با شعار «ما خشونت پلیس را نمی‌خواهیم»، «پلیس می‌کشد، پلیس می‌کشد»، خواستار عدالت برای قربانیان خشونت و بیگانه‌هراسی شدند.

این راهپیمایی سالانه و بین‌المللی که در پایتخت فرانسه برگزار شد، با هدف اعتراض به خشونت سیستمی و نژادپرستی با اهمیت ویژه به مبارزه با خشونت‌های پلیس، خشونت در زندان، خشونت روانی و قضایی است.

سازمان دهندگان این اعتراض بر همبستگی با خانواده قربانیان و بازماندگان تاکید کردند. آنها مصونیت پلیس و همدستی قضایی را محکوم و خواستار اقدام جمعی برای حقیقت، عدالت و غرامت شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصر دریافت کمک ۷.۴میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا را تایید کرد
  • رئیس کمیسیون اروپا: غزه با قحطی مواجه است
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • تظاهرات شهرک‌نشینان معترض ادامه دارد+فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان معترض ادامه دارد
  • السیسی: اجازه کوچاندن اجباری مردم فلسطین به مصر را نمی‌دهیم
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه نتانیاهو در تل‌آویو، قدس و حیفا
  • تظاهرات حامیان ملت فلسطین در سراسر جهان
  • تظاهرات در سئول در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه