Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:47:11 GMT

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۴۵۲

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

اخبار داخلی
**********

* نیویورک - وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال حضور آمریکا در کمیسیون مشترک برجام گفت: تا کنون چنین مساله ای پیشنهاد نشده است اما برای حضور ایالات متحده در این کمیسیون چه به صورت مهمان و چه به صورت عضو، پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران ضروری است.

* تهران- «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی گفت: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حدی خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* نیویورک- نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد و شورای امنیت، ادعای آمریکایی‌ها درباره موشک‌های ایران و دخالت در حملات به تاسیسات آرامکو را رد کرد و گفت: آمریکا در راستای "فشار حداکثری" به کارزار "فریب حداکثری" علیه ایران روی آورده است.

* تهران- نماینده دائم ایران در وین روز شنبه از احتمال برگزاری نشست توافق هسته ای در سطح وزرای خارجه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

* تهران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی تاکید کرد که حتی خود سعودی ها هم، نقش داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی این کشور را باور ندارند.

* تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی از افزایش درگیری‌های نظامی و حمله به مراکز خدمات عمومی و تجمع های غیرنظامیان در افغانستان، هرگونه عملیاتی را که جان مردم عادی بویژه زنان و کودکان را به خطر می اندازد، محکوم کرد.

* تهران- مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران هشدار داد: به دلیل افزایش قیمت سبوس، احتمال استفاده از نان خشک و بی‌کیفیت در دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی افزایش یافت.

* تهران- نخستین جلسه دادگاه مدیران یک شرکت دارویی بدون حضور نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان مدافعان حقوق عمومی در حوزه سلامت برگزار شد که این موضوع واکنش سازمان غذا و دارو را به دنبال داشت.



اخبار خارجی
**********

* تهران- شورای روابط خارجی آمریکا روز جمعه اعلام کرد: ترامپ هم اکنون در دوراهی حمایت از ریاض و یا تشدید تنش با تهران قرار گرفته اما بهترین کار و تصمیم او در این شرایط، بازگشت به برجام است.

* تهران- سناتور ایالت کارولینای جنوبی روز جمعه با انتقاد از سیاست‌های ترامپ، گفت: آمریکا بازدارندگی خود در برابر ایران را از دست داده است.

* مسکو- ضمیر کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان با نامشروع خواندن تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا اعلام کرد: مسکو به همکاری‌های بانکی خود با تهران ادامه می‌دهد.

* تهران- "معاون کنترل تسلیحاتی و امنیت بین المللی "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه به زودی از سمتش استعفا می کند.

* تهران- روزنامه فرا منطقه ای "رأی الیوم" نوشت: با آزادسازی خاک سوریه از اشغال تروریست ها، اتخاذ موضع سیاسی و راهبردی محکم ایران که ده ها سال برای تحکیم آن در منطقه تلاش کرد و موفقیت گروه های مقاومت لبنان، تلاش گروه "ب"، ناکام ماند.

* تهران- "عبدالباری عطوان" تحلیلگر مسائل منطقه بامداد شنبه نسبت به اظهارات مقام های آمریکایی برای حمایت از عربستان گفت: گمان نمی رود، ترامپ بدنبال انتقام حمله به تأسیسات آرمکو باشد، چرا که آنچه بیش از هرچیزی برای رئیس جمهوری آمریکا اهمیت دارد، باج گرفتن از کشورهای حاشیه خلیج (فارس) است و این که بتواند به بهانه حمایت از آنها، مبالغ بیشتری از درآمدهای نفتی شان را چپاول کند.

* نیویورک- وزیر دفاع آمریکا مدعی شد نیروهای نظامی آمریکایی بیشتری به عربستان سعودی اعزام خواهند شد.

* مسکو- وزیر امور خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه روز جمعه تماس ها و گفت وگوهای متعددی با مقامات کشورهای منطقه و سازمان ملل متحد داشتند و بخشی از زمان خود را به سرزنش از سیاست‌های آمریکا در پی تشدید تنش با ایران اختصاص دادند.

* تهران- جمعی از مردم جمعه شب با تجمع در میدان "التحریر" قاهره پایتخت مصر شعارهایی علیه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری این کشور سر دادند.

* لندن- سند محرمانه کمیسیون اروپا که در رسانه های انگلیس درز کرده، نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا با طرح جدید دولت «بوریس جانسون» درباره نحوه اجرای برگزیت موافق نیست.

* تهران- کارشناس اقتصادی یاهو نیوز بامداد شنبه نوشت: ایران دارای اهرم‌هایی است که با استفاده از آن می‌تواند از پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ جلوگیری کند.

* تهران- ارتش آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در حملات هوایی پهپادهای نیروهای آمریکایی در شهر ننگرهار بیش از ۳۰ غیرنظامی افغان کشته شدند.

* بغداد- سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که یک طرح تروریستی حمله به زائران اربعین در جاده های استان دیاله (همجوار مرزهای ایران) را کشف و خنثی کرده است.

* باکو- هزاران نفر از مخالفان دولت گرجستان شامگاه جمعه در اعتراض به فعالیت رییس جمهوری و حزب حاکم "رویای گرجستان" در تفلیس تظاهرات کردند.

* تهران- رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت: اگر فرانسه، آلمان و کشورهای دیگر اتباع اسیر شده داعشی خود را پس نگیرند، آنان را در مرزهای کشورهای اروپایی آزاد خواهم کرد.

* تهران- شرکت نفت آرامکو سعودی سه شنبه شب اعلام کرد: نفت خام و فراورده های نفتی اش به مشتریان آسیایی را با تأخیر هفت تا ۱۰ روزه تحویل خواهد داد.

* تهران- «ریچارد نفیو» مسؤول میز ایران در شورای امنیت ملی (NSC) آمریکا در سال ۲۰۱۳، روز جمعه تأثیر تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران را زیر سؤال برد.

* بغداد- یک انفجار تروریستی در کربلا رخ داد که ۱۲ کشته و پنج زخمی بجا گذاشته است.

* تهران- میلیون ها دانش آموز در کشورهای مختلف جهان در اروپا ، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکا و آسیا روز جمعه در حمایت از حفاظت از محیط زیست و علیه تغییرات اقلیمی تظاهرات کردند.

* تهران- ۷۴ شهروند فلسطینی امروز (جمعه) در مناطق مرزی باریکه غزه در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت زخمی شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی امنیت ملی محمدجواد ظریف عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون خوزستان در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، دکتر علی فیضی با اشاره به مراکز فعال خون‌گیری در ماه رمضان، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در شهر اهواز، پایگاه مرکزی واقع در بلوار پاسداران بین میدان دروازه و چهارشیر جنب شهرداری منطقه ۷ و پایگاه رازی واقع در امانیه خیابان فلسطین جنب بیمارستان رازی، برای دریافت خون آمادگی دارند.

وی افزود: مرکز انتقال خون شماره یک (چهارشیر)، از شنبه تا چهارشنبه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳ و در شیفت عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است.

پنجشنبه‌ها در شیفت صبح نیز از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲:۳۰ و در شیفت عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ خون‌گیری انجام می‌شود.

فیضی بیان کرد: مرکز انتقال خون شماره ۲ (امانیه) نیز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳ و در شیفت عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده خون‌گیری از همشهریان است. این مرکز پنجشنبه‌ها نیز از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳ و در شیفت عصر از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۲۳ خون‌گیری آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است.

وی گفت: هر دو پایگاه، در روز‌های جمعه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ کار خون‌گیری را انجام می‌دهند، اما عصر جمعه تعطیل هستند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان افزود: پایگاه اندیمشک از شنبه تا چهارشنبه صبح ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ و پنج شنبه و جمعه ۸ الی ۱۲ در میدان جانبازان – پشت فرمانداری روبروی راهنمایی و رانندگی فعال است.

وی گفت: پایگاه دزفول از شنبه تا چهارشنبه صبح ۷:۴۵ الی ۱۳:۳۰ پنجشنبه ۷:۴۵ الی ۱۲:۳۰، پذیرش عصر ۱۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰، روز‌های تعطیل ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰

جمعه‌ها در ایام نوروز ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ در خیابان حضرت رسول اکرم (ص) –بین شریعتی و اقبال لاهوری فعالیت می‌کند.

پایگاه بهبهان از شنبه تا چهارشنبه صبح ۷:۴۵ الی ۱۳:۱۵، پنجشنبه ۷:۴۵ الی ۵، ۱۲:۱، عصر ۱۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰، روز‌های تعطیل رسمی ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ در خیابان پیروزی-روبروی مجتمع پزشکان- جنب بیمه خدمات اجتماعی فعال است.

پایگاه مسجدسلیمان از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۴۰۳ تا پایان ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه ۷:۴۵ الی ۱۳:۳۰، پنج شنبه ۴۵: ۷ الی ۱۲:۳۰ در میدان جانبازان- خیابان آزادی – پشت کلینیک سپاه فعال خواهد بود.

پایگاه شوشتر نیز از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۴۰۳ تا پایان ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ ریال پنجشنبه ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در خیابان طالقانی- جنب درمانگاه پاپهن فعالیت می‌کند.

پایگاه ایذه از شنبه تا چهار شنبه ۴۵:۷ الی ۱۳:۳۰، پنج شنبه ۷:۴۵ الی ۱۲:۳۰ و جمعه‌ها در ایام نوروز ۷:۴۵ الی ۱۲:۳۰ در خیابان طالقانی – جنب میدان امام علی (ع) فعال است.

پایگاه آبادان از شنبه تا چهارشنبه صبح ۷:۴۵ الی ۱۳:۳۰، پنجشنبه ۷:۴۵ الی ۱۲:۳۰ و عصر ۱۷ الی ۲۲، جمعه ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ در بلوار ولایت فعال خواهد بود؛ و پایگاه خرمشهر نیز صبح ۷:۳۰ الی ۱۳:۰۰ در میدان مطهری خیابان مقاومت بعد از داروخانه شبانه روزی امام رضا (ع) خونگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن و امنیت دریانوردی
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۲۶ اسفند
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۶ اسفند
  • فعالیت پایگاه‌های انتقال خون خوزستان در ماه رمضان
  • اوقات شرعی ماه رمضان در تهران (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)