Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ماه محرم تلویزیون برای مخاطبان تدارک ویژه‌ای دیده و در حوزه نمایشی سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام در حال پخش است.

در یکی از روز‌های تابستان مهمان پشت صحنه این سریال شدیم تا گفت و گویی داشته باشیم با بازیگرانی که پس از مدت‌ها با نقش آفرینی متفاوت در قاب تلویزیون قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز عوامل در لوکیشن اصلی خانه مرضیه و علی حضور داشتند. خانه قدیمی با حیاطی بزرگ در خیابان امین حضور قرار دارد و در بدو ورود با دست اندرکارانی که مشغول کار بودند مواجه شدیم.

قرار بود یک سکانس داخلی با حضور ماه چهره خلیلی، پژمان بازغی و نیلوفر شهیدی، شایلین رحیمی خو ضبط شود. همچنین قرار بر این شد که در شب سکانسی از دسته عزاداری ضبط کنند; برای این سکانس حیاط خانه را با پرچم‌های سیاه و کتیبه‌های محرمی آماده کردند. در گوشه‌ای از حیاط هم دیگ‌های نذری قرار داشت.

چیدمان این سکانس باردیگر حال و هوای محرم در محله‌های جنوب شهر را زنده کرد، حال وهوایی دوست داشتنی و از جنس اخلاص و صمیمیت; سکانس دسته عزاداری فیلمبرداری و یاد محرم‌های سال‌های پیش را در ذهنمان زنده کرد.

در همین حال و هوا به پای صحبت بازیگران نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

فلورا سام کارگردان سریال گفت: دستور ساخت سریال «مرضیه» اردیبهشت ماه صادر شد و از ۲۸ تیرماه درگرمای ۵۸ درجه ورامین کار را کلید زدیم.

وی ادامه داد:شروع سختی داشتیم البته سریال «مرضیه» حدود ۵۰ لوکیشن دارد و این خانه اصلی ما است. امروز آخرین روز از تصویربرداری ما در لوکیشن خانه مرضیه است.

سام نویسنده سریال درباره قصه این سریال عنوان کرد:مرضیه مفهوم قصه است; ما در شروع قصه یک رابطه عاشقانه را شاهد هستیم که زندگی خانوادگی خوبی دارند، اما به دلیل درگیری مسائل اجتماعی این آرامش و نظم و عشق از بین می‌رود و این موضوع روی شخصیت قصه ما تاثیر می‌گذارد و او را از لحاظ اعتقادی و رفتاری به شخصیت دیگری تغییر می‌دهد.

تاثیر محرم برای من در سریال مهم بود

وی افزود: تاثیر محرم برای من در قصه مرضیه مهم بود. ما به عنوان شیعه در دهه محرم عزاداری می‌کنیم آیا با همین ۱۰ روز تمام می‌شود یا اینکه باید تاثیر این عزاداری در ۳۶۵ روز آینده سال هم وجود داشته باشد و در زندگی ما جریان داشته باشد.

سام درباره انتخاب بازیگران بیان کرد: برای انتخاب بازیگر از بازیگران توانمند استفاده کردم از بازیگرانی که از قبل با آن‌ها کار کردم و از توانایی آنها شناخت داشتم. خانم ماه چهره خلیلی ایران نبودند و لطف کردند و آمدند و نقش مرضیه را بازی می‌کنند.پژمان بازغی برادر مرضیه و امیرحسین صدیق نقش یک خبرنگار را بازی می‌کند. داریوش ارجمند در نقش دکتر بهزادی و گوهر خیراندیش نقش همسر ایشان بازی کاملا متفاوتی را ارائه دادند.

نیلوفر شهیدی بازیگر درباره حضور خود در این سریال گفت: در سریال «مرضیه» نقش پروانه را بازی می‌کنم که همسرش خبرنگار است و با مسائل و مشکلاتی در زندگی خود مواجه هستند البته در این قصه خبرنگار یک پرونده خطرناک را پیگیری می‌کند و او خیلی محافظه کارانه ماجرا را دنبال می‌کند.

فیلمنامه قوی باعث می شود که یک کار خوب را تجربه کنیم

وی ادامه داد: پروانه رابطه خوبی با مرضیه دارد و سعی می‌کند تاثیر مثبت از زندگی مرضیه داشته باشد.زمانی که فیلم‌نامه سریال را می‌خواندم بسیار لذت بردم، فیلم‌نامه قوی باعث می‌شود که یک کار خوب را تجربه کنیم و فکر می‌کنم مردم هم قصه مرضیه را دوست داشته باشند.

حسن زارعی بازیگر این سریال گفت:در سریال «مرضیه» نقش برادر علی را بازی می‌کنم حاج محمود از یک خانواده سنتی هستند، علی خبرنگاری است که حاج محمود در بازار کار می‌کند و قصه در ماه محرم و صفر رخ می‌دهد.

کار مناسبتی بدون شعارزدگی تاثیر مثبت دارد

وی عنوان کرد:کار مناسبتی اگر شعار‌زدگی نداشته باشد تاثیر مثبت دارد و امیدوارم سریال، مخاطب خود را راضی کند.

شایلین رحیمی خو درباره نقش خودگفت: نقش سوگل را بازی می‌کنم دختر شادی هستم. اولین سریالی است که بازی می‌کنم و یک فیلم کوتاه داشتم و دوست دارم بازیگری را ادامه بدهم.

گفتنی است مجموعه تلویزیونی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام هرشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو می رود.

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی ، پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

فلورا سام نگارش فیلمنامه سریال جدیدش را برعهده داشته است و پریسا شمس و نسیم عرب‌امیری نیز در نگارش برخی قسمت‌ها به او کمک کرده‌اند.

دیگر عوامل سریال «مرضیه» عبارتند از مدیر تصویربرداری: ابوالفضل نباتی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، طراح گریم: حسین بنایی‌یکتا، تدوین: روزبه کلباسی، آهنگساز: رضا خسروی، مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: مسعود حقی، مشاور پروژه: حسن زارعی و عکاس: آرش شاه‌محمدی.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال تلویزیونی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال

قاتل سریالی معتادان که موفق شده بود پای چوبه دار از اولیای دم یکی از قربانیانش رضایت بگیرد، سرانجام بعد از ۲۸ سال از زندان آزاد شد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از سال ۷۵ با کشف جسد سوخته مردی در یکی از باغ‌های اطراف شهریار آغاز شد. به‌دنبال کشف جسد سوخته، تیم جنایی راهی محل شده و بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مقتول اعتیاد داشته و بعد از اینکه با جسمی نوک تیز به قتل رسیده، به آتش کشیده شده است.

قتل‌های سریالی

در حالی که تحقیقات برای دستگیری عامل جنایت ادامه داشت پلیس با جسد دومی مواجه شد که این‌بار نیز مرد معتادی با جسمی نوک تیز به قتل رسیده بود و قاتل پس از به آتش کشیدن جنازه، آن را رها کرده بود. شیوه و شگرد دو جنایت شبیه به هم بود و فرضیه ارتکاب قتل‌ها از سوی یک نفر زمانی قوت گرفت که تیم جنایی با سومین جسد مواجه شد.

به آتش کشیدن جسد بعد از قتل، اعتیاد مقتولان و بی‌هویت بودن آنها، نقاط مشترکی بود که حکایت از قتل‌های سریالی داشت. قاتل با انگیزه‌ای که برای تیم جنایی مشخص نبود به سراغ معتادان می‌رفت و آنها را به قتل می‌رساند. در ادامه تحقیقات کارآگاهان جنایی با ۱۶ جسد سوخته مواجه شدند؛ اجسادی که آزمایشات پزشکی قانونی نشان می‌داد، همه آنها اعتیاد به مواد مخدر داشته‌اند. بنابراین احتمال اینکه قاتل قربانیانش را به خاطر معتاد بودنشان انتخاب کرده قوت گرفت و اعتیاد انگیزه اصلی قاتل به حساب می‌آمد. این فرضیه برای تیم جنایی مطرح بود که قاتل یا از سوی فردی معتاد مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا در خانواده‌اش فرد معتادی داشته که این کینه باعث شده به انتقام‌گیری از معتادان بپردازد.

تحقیقات برای دستگیری قاتل سریالی ادامه داشت و چندین مظنون نیز در این رابطه بازداشت شدند، اما هیچ کدام از آنها قاتلی نبود که پلیس در تعقیب او بود. از ۱۶ مقتول پرونده، پلیس موفق شد هویت سه نفر را شناسایی کند و موضوع به خانواده‌های قربانیان اعلام شد.

سرنخی از قاتل

در حالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، پسر یکی از قربانیان به پلیس مراجعه کرد و سرنخ اصلی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد. او گفت: مرد ۴۸ ساله‌ای را می‌شناسم که به نظر مشکوک می‌آید. امروز او را دیدم که ساعت پدرم را به‌دست داشت و تصور می‌کنم که او قاتل پدرم است.

با اطلاعاتی که پسر مقتول در اختیار مأموران قرار داد، اکبر، بازداشت شد. اکبر در تحقیقات اولیه ابتدا به قتل‌های سریالی معتادان به خاطر انتقام‌گیری اعتراف کرد. اما در مراحل بعدی منکر قتل‌ها شد و ادعا کرد که ساعت را از مردی ناشناس خریداری کرده است.

گرچه مرد میانسال بعد از نخستین اعتراف، منکر جنایات شد، اما بعد از دستگیری او دیگر قتلی رخ نداد و از طرفی تحقیقات نشان می‌داد که او در نزدیکی محل‌ قتل‌ها دیده شده است. با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد و باتوجه به اعتراف اولیه متهم، او محاکمه و به درخواست خانواده سه نفر از مقتولان که شناسایی شده بودند به قصاص محکوم شد.

سال ۹۶ ،نام اکبر- قاتل سریالی معتادان - در لیست محکومان به قصاص قرار گرفت، اما با تلاش واحد صلح و سازش و مددکاران زندان رجایی شهر، زمانی که او پای چوبه دار رفت، خانواده یکی از قربانیان به شرط دریافت دیه از اجرای حکم گذشت کرد. از سویی خانواده دو قربانی دیگر نیز در محل حاضر نشدند و بدین ترتیب اجرای حکم به تعویق افتاد.

سرانجام با پرداخت دیه یکی از قربانیان و با گذشت ۲۸ سال از حبس مرد زندانی و از آنجایی که خانواده دیگر مقتولان هیچ درخواستی نداشتند، طبق ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی که می‌گوید در مواردی که محکوم به قصاص، در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذر موجه یا به علت ناتوانی در پرداخت تفاضل دیه یا به جهت انتظار برای بلوغ یا افاقه ولی دم یا مجنی علیه، مرتکب را در وضعیت نامعین رها نماید، با شکایت محکوم علیه از این امر، دادگاه صادرکننده حکم، مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می‌کند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه یا اجرای قصاص اقدام کند. در صورت عدم اقدام او در این مدت‌، دادگاه می‌تواند پس از تعیین تعزیر بر اساس کتاب پنجم «تعزیرات» و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تأیید رئیس حوزه قضایی و رئیس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند بنابراین اکبر پس از ۲۸ سال حبس با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • ۳ سریالی که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • چتربازی به سبک و سیاق رضا عطاران
  • بازیگران کارتونی «بازی تاج و تخت»
  • بازیگران کارتونی «بازی تاج و تخت»/ هنرنمایی جدید هوش مصنوعی
  • بازیگران «بازی تاج و تخت» به سبک انیمیشن‌های استودیو جیبلی / هنرنمایی هوش مصنوعی
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال
  • چتربازی به سبک وسیاق رضا عطاران
  • بازیگرم، نه مأمور امنیتی
  • فرمانده نکونام: روزبه نقص نداشت (عکس)