Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@08:40:51 GMT

طرح «هر مسجد یک حقوق دان» طرح پیامبر اسلام (ص) است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۴۷۰

طرح «هر مسجد یک حقوق دان» طرح پیامبر اسلام (ص) است

آیت الله صدیقی با بیان اینکه طرح «هر مسجد یک حقوق دان» طرح پیامبر اسلام (ص) است، گفت: این طرح بهترین شیوه و راه است که مساجد پناهگاه همه مردم در تمام مشکلات باشند.

آیت الله «کاظم صدیقی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد طرح قوه قضاییه با عنوان «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: طرح  هر مسجد یک حقوق دان طرح پیامبر اسلام (ص) است  تمام مشکلات کشور در زمان رسول اکرم (ص) در مساجد حل می شد  و فضای جامعه اسلامی یک فضای معنوی و منطقی بود و کار به برخورد های قضایی نمی کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد:‌ این طرح بهترین شیوه و راه است که مساجد؛ پناهگاه همه مردم در تمام مشکلات باشند./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل نماز جمعه خطبه نماز جمعه اربعین حسینی هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه پیاده روی اربعین مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی حقوقدان پیامبر اکرم ص آیت الله صدیقی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابجا نمی‌شود

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران گفت: در فرایند احداث مسجد در بخشی از پارک قیطریه، هیچگونه درختی قطع و یا جابجا نخواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید غفوری روزبهانی در خصوص احداث مسجد در قسمتی از پارک قیطریه، گفت: محله قیطریه یکی از محلاتی است که از نظر سرانه امکان مذهبی از جمله مسجد با کمبود مواجه بوده و درخواست‌های مکتوب متعددی از سوی اهالی متدین این محله برای احداث مسجد به ما ارسال شده است.


وی ادامه داد: از آنجاییکه بالاترین مرجع تصویب کننده احداث مساجد در شهر تهران، شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد است که ریاست آن را شهردار تهران بر عهده دارد، چندی پیش یکی از خیرین که خود از اهالی قیطریه است، به ما مراجعه کرد و خواستار تخصیص زمین برای احداث مسجد در این محله شد. این موضوع در شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد مطرح و پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، زمینی با موقعیت مناسب در ضلع شمال شرقی پارک قیطریه برای احداث مسجد تخصیص داده شد.


دستیار شهردار تهران تصریح کرد: این زمین، محل بسیار مناسبی برای ساخت مسجد است، چراکه این مکان با سایر اماکن مذهبی و مساجد حداقل یک کیلومتر فاصله زمینی دارد و هم مردم حاضر در پارک و هم اهالی محله می‌توانند از خدمات مذهبی و فرهنگی آن بهره‌مند شوند؛ بنابراین، این مسجد کارکردی نه صرفا محلی بلکه منطقه‌ای خواهد داشت.


غفوری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درختی به هیچ عنوان در پارک قیطریه قطع یا جابجا نشده است، اظهار داشت: مساحت این پارک ۱۲۲ هزار متر مربع است و حدود ۸۰۰ مترمربع آن به ساخت مسجد اختصاص داده شده، یعنی سطح اشغال مسجد، کمتر از یکصدم پارک خواهد بود. در طرح اولیه مسجد مذکور، پیش بینی جابجایی حدود ۴ درخت در نظر گرفته شده بود که با دستور دکتر زاکانی، قرار شد این طرح مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و در طرح جدید هیچ درختی جابجا نخواهد شد.


دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه هیچگونه فضای تجاری برای این مسجد طراحی نشده است، گفت: به شهروندان محله قیطریه مژده می‌دهیم که طراحی این مسجد به یکی از بهترین مهندسین معمار واگذار شده است تا به عنوان مسجدی فاخر و باشکوه، به زیبایی پارک قیطریه و محله بیفزاید و به عنوان نگینی نه تنها در محله قیطریه که در کل منطقه بدرخشد.

دیگر خبرها

  • مرمت مساجد وکیل و نصیرالملک شیراز پایان یافت
  • مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
  • مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند
  • فعالیت ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل
  • احیای حقوق عامه تبدیل به مطالبه مردمی شده است
  • جایگاه کانون های فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان تقویت می‌شود
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد اردبیل در ماه رمضان تقویت می‌شود
  • هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابجا نمی‌شود
  • مفروش شدن ۱۰ مسجد در بخش دیشموک به همت بنیاد علوی