Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:40:44 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۵۱۵

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاکید بر نقش جوانان در تحقق آرمان ها و هدف های نظام اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبین عمق نگاه و بهادادن رهبر انقلاب به این قشر است.

مسئول عقیدتی، سیاسی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در جمع هادیان سیاسی و روحانیون مساجد سمیرم، اظهار داشت: در جای جای بیانیه گام دوم شاهد تاکید رهبری بر نقش جوان و جوانان در تحقق اهداف انقلاب و نظام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید شفاعت الله موسوی با بیان این که میدان دادن به جوان ها و تاکید بر انتقال روحیه ما می توانیم از دیگر نکته ها در بیانیه است افزود: دانش افزایی با تکیه بر اخلاق و معنویت نیز مورد نظر معظم له است.

اصفهان در شمار ۵ استان اول کشور از نظر سوانح جاده‌ای قرار دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: این منطقه در شمار پنج استان اول کشور از نظر سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.

حجت الله غلامی در آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بدون اعلام آمار و تلفات جاده‌ای این منطقه افزود: براساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ١٠ درصد از حجم تلفات جاده‌ای و منجر به فوت را کاهش دهیم و  برای کاهش تلفات باید به هندسه راه‌ها پرداخته و نقاط پرحادثه در شبکه راه‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه که کمتر به آن پرداخته شده آموزش فرهنگ ترافیک است که بخش عمده تصادفات به این مهم بازمی‌گردد و برای همکاری و هم افزایی نیروها در راستای حل مشکل اساسی استان باید گام برداریم.

خانواده پرفسور سلیمانی خواستار آزادی او در آمریکا شدند

خانواده پرفسور «مسعود سلیمانی» دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا، خواستار فعال‌تر شدن دستگاه دیپلماسی کشور برای پیگیری پرونده و آزادی وی شدند.

مسعود سلیمانی ۳۰ مهر ۱۳۹۷ به عنوان استاد دانشگاه و پژوهشگر سلول‌های بنیادی برای استفاده از فرصت مطالعاتی راهی آمریکا شد و با وجود هماهنگی‌ و اخذ روادید، در فرودگاه شیکاگو بازداشت و به زندان «دیتون» آتلانتا در ایالت جورجیا منتقل شد.

برادر و خواهر مسعود سلیمانی در دانشگاه اصفهان حضور یافتند و با اشاره به آخرین وضعیت این دانشمند و پیگیری‌ها، خواهان عزم و تلاش بیشتر از سوی دستگاه دیپلماسی کشور برای آزادی وی شدند.

مدیران نیازهای مدارس اصفهان را براساس سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی کنند

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در سال تحصیلی جاری، مدیران باید براساس سند تحول بنیادین و نیازها و شرایط مدرسه حوزه خود را برنامه‌ریزی، تدوین و عملیاتی کنند.

محمد اعتدادی با اشاره به پایان یافتن کار تدوین برنامه اجرایی سال ۹۸ مستند به سند تحول بنیادین در این اداره کل و مناطق مربوطه افزود: در این مرحله کار تدوین برنامه ها در مدارس و آموزشگاه ها آغاز شده است.

وی اظهارداشت: برنامه اجرای تدوین شده در فرودین ماه با شرح وظایف و مأموریت هر کدام از معاونتها و ادارات داخلی آموزش و پرورش استان در اجرای سند تحول تصویب و مشخص شد و پس از بررسی در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان به صورت رسمی به مناطق و نواحی ابلاغ شد.

۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بخش نخست موزه دفاع مقدس اصفهان نیاز است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخش نخست طرح موزه دفاع مقدس نیاز است و در صورت تامین اعتبار، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار مجتبی شیروانیان در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اصفهان بیان کرد: پیشرفت فیزیکی بخش نخست موزه دفاع مقدس اصفهان ۹۰ درصد و زیربنای آن هشت هزار مترمربع است که امید می‌رود با تخصیص اعتبار مورد نیاز، نسبت به تکمیل طرح اقدام شود.

وی به کارکردهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی و الکترونیکی موزه دفاع مقدس اصفهان اشاره کرد و افزود: ۹۳ درصد از نظر زیرساختی و از نظر تجهیزاتی ۵۰ درصد آن وارد شده و در حال نصب هستیم.

جامعه پذیری معتادان بهبود یافته با اشتغال ممکن می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از ابعاد مهم در توانمندسازی و پیشگیری از عود اعتیاد در معتادان بهبود یافته جامعه پذیری و خانواده پذیری آنهاست که این مهم تنها با اشتغال ممکن می شود.

وحید قبادی دانا در آیین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در اصفهان افزود: بسیاری از معتادان بهبود یافته صنعت‌گر و حرف آموخته و نیازمند اشتغال هستند.

 وی اظهارداشت: این افراد اگر پس از بهبودی دارای شغل  نباشند از سوی خانواده و جامعه مورد پذیرش قرار نگیرند دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردند

رئیس سازمان بهزیستی با بیان این که یکی  از نقاط قوت این مرکز تکیه بر خانواده است، گفت: در این مرکز که حاصل بررسی ۳۹ سال فعالیت این سازمان است فرد معتاد و خانواده او مورد حمایت جامع و کامل قرار می گیرند.

جلوی صادرات سنگ آهن به خارج استان اصفهان گرفته خواهد شد

استاندار اصفهان گفت: جلوی صادرات سنگ آهن که ماده اولیه مورد نیاز صنایع و کارخانه‌های بزرگ استان از جمله ذوب آهن و فولاد است، گرفته خواهد شد.

عباس رضایی در جلسه شورای معادن استان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: کارخانه ذوب آهن اصفهان نیاز مبرم به سنگ آهن دارد و ظرفیت این ماده اولیه آنها کاهش بسیاری یافته است از طرفی برخی از واحدهای معدنی استان، سنگ آهن خام را به خارج کشور صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقتی در داخل استان معادن سنگ آهن داریم چرا باید برای خرید این ماده اولیه از استان های دیگر درخواست داد، اظهار داشت: ما از واحدهای معدنی اصفهان انتظار بیشتری برای همراهی با صنایع داریم و اگر صادراتشان قطع نشود و نیاز داخل استان را تامین نکنند، سلب صلاحیت خواهند شد.

افزون بر ۷ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس اصفهان اجرا می‌شود

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۲۰ برنامه استانی، ۱۰۰ برنامه شهرستانی، هفت هزار برنامه پایگاهی و قشری با رویکرد خدمت رسانی به مردم و با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس در استان اجرا می شود.

سردار  مجتبی فدا در نشست خبری تبیین برنامه های هفته دفاع مقدس، افزود: هشت سال دفاع مقدس ما با همدلی، وحدت، مدیریت هوشمند حضرت امام (ره) موجب شد امروز در منطقه و کل جهان اسلام به چنان ظرفیتی برسیم که سبک و شیوه دفاعی ما سرمشق ملت های مظلوم منطقه در مقابل استکبار شود.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی کامل به سر می برند، ادامه داد: امروز دست برتر برای ضربه متقابل برای ایران اسلامی فراهم شد که نمونه آن در هدف قرار دادن پهباد فوق پیشرفته امریکایی، توقف ناو متخلف اسکورت شده انگلیسی مشاهده می شود.

واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان به مردم شتاب می‌گیرد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: واگذاری زمین‌های این بنیاد به مردم، از نیمه دوم امسال شتاب بیشتری خواهد گرفت.

پرویز فتاح در مراسم اهدای ۵۰۰ فقره از اسناد املاک علوی در مسجد حضرت اباالفضل محله "فتوت" لیمجیر اصفهان افزود: رویکرد ما این است که خیر و برکت فعالیت‌های این بنیاد به مردم به‌ویژه مستضعفان به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی برسد.

وی یادآور شد: این زمین‌ها از طرف بنیاد مستضعفان به‌عنوان هبه رهبر معظم انقلاب به مردم و افرادی که در آنها کشت می‌کنند یا مسکن ساخته‌اند، واگذار می‌شود.

فتاح تصریح کرد: در پنج سال گذشته ۸۴ هزار و ۵۰ فقره سند معادل ۲۷ هزار هکتار زمین به ارزش یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی این نهاد به افراد واجد شرایط واگذار شده که ۹۰ درصد از آنها بصورت رایگان بوده است.

رشد جمعیت در اصفهان به زیر یک درصد رسید

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان اصفهان گفت: نرخ رشد جمعیت در اصفهان به ۰.۹۷ درصد رسیده است که نشان می‌دهد وضعیت جمعیتی این استان مطلوب نیست.

حسین غفرانی در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی هماهنگی وقایع حیاتی استان اصفهان افزود: پس از انفجار جمعیتی در سال ۶۵ با برنامه‌های اجرایی پیشگیری از تولد، میزان زاد و ولد با کاهش روبه‌رو شد.

وی تعداد موالید ثبت شده استان در سال ۹۵ را معادل ۸۵ هزار نفر، در سال ۹۶ معادل ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر و در سال ۹۷ معادل ۷۳ هزار و ۱۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در پنج ماهه اول سال جاری به ۲۶ هزار نفر رسید در حالی که انتظار می‌رفت در این مدت حداقل ۳۲ هزار تولد ثبت شود.

امام جمعه اصفهان: در آستانه انتخابات، فرمانداران نباید تغییر کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: نزدیک به انتخابات نباید فرمانداران را تغییر داد، این اقدام انصاف نیست.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه وجود دو خط سیاسی در کشور به نظام اسلامی لطمه می‌زند، افزود: البته بنده با تغییر استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل، به‌دلیل همسان نبودن خط سیاسی آنها، مخالف هستم.

وی اضافه کرد: چرا باید با تغییر رئیس‌ جمهوری، تمام مدیران حتی مدیران توانمند و باتجربه، تنها به‌دلیل تفاوت خط سیاسی تغییر کنند. البته قانون اساسی این اجازه را می‌دهد که با تغییر رئیس‌ جمهوری، وزیران و استانداران تا پایین‌ترین رده تغییر کند که این موضوع نیازمند اصلاح است.

جزیره‌ای کارکردن نهادها کمکی به کاهش آلایندگی اصفهان نمی‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان از تخصیص بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای کاهش آلایندگی هوای استان خبر داد و گفت: جزیره‌ای کارکردن نهادهای اجرایی کمکی به کاهش آلایندگی هوای این منطقه نمی‌کند.

ایرج حشمتی با بیان این که  این میزان اعتبار در سال گذشته صفر بود، افزود : از این میزان اعتبار ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به سازمان جنگل ها و مراتع اختصاص یافت و امید است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  اصفهان کار کارشناسی لازم را برای از بین بردن کانون ریزگردها در استان با این اعتبار انجام دهد.

وی با بیان این که ۲۲۴ میلیون تومان از این اعتبار به جهاد کشاورزی و دو میلیارد و پانصد میلیون تومان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تخصیص یافت، اظهارداشت : این اعتبارات بسیار اندک است ولی امیدواریم با ایجاد حس مسئولیت اجتماعی بین مردم، صاحبان صنایع و معادن و مسئولان توجه بیشتری به حفظ محیط زیست در کنار توسعه پایدار شود.

ارتباط علم و صنعت در اصفهان مستحکم تر شود

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در اصفهان باید با استفاده از ظرفیت‌ها و عرصه‌های تاثیرگذار در این استان رابطه علم و صنعت را مستحکم تر کنند.

علی سروری مجد در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: اصفهان به عنوان نماد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی از آثار ارزشمند و تاریخی از ظرفیت‌های صنعتی، هنری، معماری،کشاورزی و گردشگری ممتاز و بی‌نظیری درکشور برخوردار است.

به گفته وی عرصه های بسیار ارزشمندی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان وجود دارد که باید برای عملیاتی و اجرایی شدن آنها تلاش کنیم.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت اصفهان گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حوزه حمل‌ونقل از مدل مشارکت استقبال و هفته آینده دو قرارداد همکاری در قالب همین مدل امضا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد قریشی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: داده‌ها در حوزه حمل‌ونقل آن هم در حوزه مدیریت شهری از مهم‌ترین بخش‌ها است.

وی افزود: از این داده‌ها به نحو احسن نمی‌توانیم استفاده کنیم و این نقص وجود دارد، اما راهکار حل چالش این است که داده به‌صورت عام در اختیار تمام استفاده کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه همیشه سعی کردیم داده‌ها را به صورت باز در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهیم و از سوی دیگر با مجموعه‌هایی که داده در حوزه حمل‌ونقل دارند، همکاری کنیم، گفت: دو سال پیش تفاهم‌نامه ای را با مسیریاب نشان امضا کردیم، بر اساس این همکاری هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارند در اختیار آنها قرار دادیم و مقرر شد آن‌ها هم در راستای روان سازی ترافیک با مدیریت شهر همکاری کنند.

قریشی با اشاره به چهار سیاست کلی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: در همه حوزه‌ها داده‌هایی داریم که می‌توان برای رسیدن به این اهداف از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به چالش‌ها و نیازهای این بخش افزود: برای نمونه برای مکان‌یابی دوربین ثبت تخلفات سرعت در سطح شهر و بهینه‌سازی موقعیت در راستای کاهش هزینه‌ها داده‌هایی موجود است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای تحقق این نیاز به ما کمک کنند.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: تبلیغات در محیط‌ها و المان‌های ترافیکی سطح شهر از دیگر موضوعاتی است که می‌توانید در راستای افزایش بهره وری و درآمد به کمک مدیریت شهر بیایید.

قریشی گفت: در حوزه حمل‌ونقل از مدل مشارکت استقبال می‌کنیم، هفته آینده دو قرارداد همکاری در قالب همین مدل امضا می‌کنیم، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهادی داشته باشند که از نظر شهری و اقتصادی برای مدیریت شهر و حوزه حمل‌ونقل مؤثر و کمک رسان باشد از آن استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصفهان نخستین حوزه حمل‌ونقل شهری در کشور بود که حمایت از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را آغاز کرد، البته این حمایت برکات بسیاری به همراه داشت که مدل مشارکت بخشی از همین روند است.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا با معاونت علمی ریاست جمهوری نیز توافق کردیم که آن‌ها هم از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کنند، البته سعی کردیم برای مجموعه‌های نوپا دانش‌بنیان که رزومه ندارند اما دارای گروه‌های خلاق هستند، راه حلی پیدا کنیم تا برای همکاری زودتر به نتیجه برسیم.

کد خبر 747851

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲