Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@04:49:58 GMT

واکنش لیبرمن به ائتلاف با حزب آبی و سفید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۵۲۷

واکنش لیبرمن به ائتلاف با حزب آبی و سفید

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری "عکا"، وی اخبار منتشر شده در خصوص توافق با حزب کاحول لاوان را رد کرد.

وزیر جنگ مستعفی کابینه نتانیاهو افزود: با هیچ یک از رهبران احزاب کاحول لاوان و لیکود در مورد تشکیل کابینه صحبت نشده و تا پیش از روز یکشنبه و هماهنگی فراکسیون پارلمانی، قصدی برای این کار ندارد.

لیبرمن عامل اصلی پیروزی فهرست مشترک احزاب عرب در انتخابات کنست را نتانیاهو دانست و از "ایمن عوده" رهبر این ائتلاف خواست که به پاس قدردانی از نتانیاهو، روز یکشنبه دسته ای گل به وی تقدیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرجنگ مستعفی نتانیاهو در خصوص احزاب مذهبی یهودی در انتخابات کنست هم گفت: صداهای جدیدی از آنها به گوش می رسد، بطوری که اقداماتی برای توقف نفرت پراکنی شنیده می شود.

طبق نتایج بیست و دومین انتخابات کنست در سرزمین های اشغالی و پس از شمارش ۹۹.۸ درصد از مجموع آراء، حزب کاحول لاوان (آبی و سفید) در مجموع ۳۳ کرسی به دست آورد و پس از آن نیز حزب لیکود به رهبری نتانیاهو قرار گرفت که نتوانست بیشتر از  ۳۱ کرسی را از از آن خود کند.

فهرست مشترک احزاب عرب نیز قدرت سوم در کنست شد و ۱۳ کرسی را به دست آورده است. پس از آن حزب سیاسی - مذهبی "شاس" ۹ کرسی، حزب "یسرائیل بیتنو" (اسرائیل خانه ماست) و حزب "یهدوت یتوراه" (اتحاد یهودیت توراتی) هر کدام هشت کرسی، حزب "جناح راست‌ یکپارچه" هفت کرسی، ائتلاف دو حزب "کارگر – گیشر" و "اردوگاه دموکراتیک" نیز هر کدام پنج کرسی را بدست آوردند.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از میان 6 میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۰ افراد واجد شرایط، چهار میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۶۷ تن در رای‌گیری شرکت کردند که از این میان،  چهار میلیون و ۴۳۰ هزار و ۵۶۶ رای مقبوله و ۲۷ هزار و ۶۰۱  نیز رای باطله بوده است.

براساس اطلاعات این کمیته، حزب بنی گانتس، توانست یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ رای (  25.99 درصد آراء معادل) را کسب کند و پس از آن حزب لیکود با کسب یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۳۵ تن ( ۲۵.۹3 درصد) در جایگاه دوم قرار گرفت.

اما فهرست مشترک احزاب عرب با احراز 470 هزار و 611 رأی (10.62 درصد آراء)، حزب شاس نیز با کسب ۳۰۹ هزار و ۶۸۸ رای (۷.۴۴ درصد آرا) به ترتیب در جایگاه های سوم و چهارم قرار گرفتند.

فهرست مشترک احزاب عرب شامل ائتلاف چهار حزب قدرتمند "جبهه دموکراتیک برای صلح و مساوات (هدش)"، "تجمع دموکراتیک ملی (بلد)"، "فهرست اعراب متحد" و "جنبش عربی تغییر (تعال)" است.

همچنین حزب "یسرائیل بیتنو" به رهبری لیبرمن  ۳۰۹ هزار و ۶۸۸ رای ( ۶.۹۹ درصد)، حزب اتحاد یهودیت توراتی ۲۶۸ هزار و ۶۸۸ رای (۶.۰۶ درصد) و حزب "راستگرا"  ۲۶۰ هزار و ۳۳۹ رای (۵.۸۸ درصد)، حزب ائتلاف کارگر – گیشر ۲۱۲ هزار و ۵۲۹ رای (۴.۸۰ درصد آراء) و حزب "اردوگاه دموکراتیک"  ۱۹۲ هزار و ۲۶۱ رای (۴.۳۴ درصد آرا) را کسب کردند.

تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیازمند آن است که حزب پیروز ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک را بدست آورد تا بتواند تشکیل کابینه دهد، با توجه به این  که هیچ یک از احزاب موفق نشدند، اکثریت کرسی ها را از آن خود کنند، به همین خاطر کابینه ائتلافی تشکیل خواهد شد.

تاکنون هیچ حزبی در تاریخ نامشروع اسرائیل نتوانسته اکثریت قاطع کنست را کسب کند و همین امر موجب شده که کابینه ها در سرزمین های اشغالی همواره به صورت ائتلافی تشکیل شوند.

310311 کد خبر 1301665

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات اسرائیل بنیامین نتانیاهو آویگدور لیبرمن ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عربستان باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا آرامکو باشگاه استقلال دربی بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس احزاب مخالف نتانیاهو: به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و به تامین مالی آن پرداخت

به گزارش همشهری آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی بار دیگر از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «حافظه ما کوتاه نبوده و به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و چه کسی به تامین مالی آن پرداخته و چه کسی نخست وزیر اسرائیل در روز ۷ اکتبر بوده است».

این در حالی است که امروز «اسحاق بریک» ژنرال ارشد و ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست تمام عیار این رژیم در برابر مقاومت فلسطین، اذعان کرد که «اگر نتوانیم گروگانها را زنده آزاد کنیم، این جنگ در افکار عمومی، به عنوان بدترین شکست ثبت خواهد شد».

بریک با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: «برای مدت زمان طولانی نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم. رخدادهای غزه و حزب الله لبنان به زودی گریبان ما را خواهد گرفت و حقیقت با تمامی ابعاد پنهانش، برملا خواهد شد».

وی با بیان اینکه «جبهه داخلی اسرائیل، به هیچ عنوان، آماده جنگ منطقه‌ای نیست»، تأکید کرد: «این جنگ، هزاران بار سخت‌تر و خطرناکتر از جنگ در نوار غزه است. هر روز سربازان ما [در غزه]، به خاطر تله‌های انفجار و منازل بمب‌گذاری شده، کشته و زخمی می‌شوند».

کد خبر 839875 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • معاریو: نتانیاهو به بن بست رسیده است
  • رئیس احزاب مخالف نتانیاهو: به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و به تامین مالی آن پرداخت
  • تشدید اختلافات در صفوف صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی»
  • پرداخت وام ازدواج به ۹۰ درصد کسانی پرونده تشکیل دادند
  • تشدید بحران در رژیم صهیونیستی/ عضو کابینه امنیتی تهدید به استعفا کرد
  • عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تهدید به استعفا کرد
  • تشدید اختلافات میان مقامات صهیونیست؛ از تهدید به استعفا تا تشکیل جلسه بدون نتانیاهو
  • اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی نمی‌بینند
  • کاخ سفید در جستجوی واکنش به سرپیچی نتانیاهو از برنامه جنگی بایدن
  • رشد اقتصادی ۹ ماهه ۴.۵ درصد شد/ رشد ۴.۹ درصدی تشکیل سرمایه