Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-19@04:03:06 GMT

رازهای جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۵۲۹

رازهای جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند!

نه تنها صدا منحصربه‌فرد است، بلکه اطلاعات غیرمنتظره و مفیدی همراه خود دارد. چیزهایی مثل قد، قدرت و سایر ویژگی‌های را می‌توانید با شنیدن صحبت‌های فرد تشخیص دهید.

به گزارش شریان نیوز،کمتر از یک ثانیه زمان لازم است تا فقط با استفاده از صدا شخصیت فرد را بشناسیم. شاید باورنکردنی به نظر برسند، اما صدای شما حقایق جالبی درباره شما فاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها صدا منحصربه‌فرد است، بلکه اطلاعات غیرمنتظره و مفیدی همراه خود دارد. چیزهایی مثل قد، قدرت و سایر ویژگی‌های را می‌توانید با شنیدن صحبت‌های فرد تشخیص دهید.

جامعه‌پذیری  
صدای شما شخصیت شما، یا به طور خاص درونگرا یا برونگرا بودن شما را نشان می‌دهد. در یک تحقیق افراد به صداهای کامپیوتری گوش دادند که مثل صدای افراد درونگرا و برونگرا طراحی شده بود. شرکت‌کنندگان توانستند شخصیت‌ها را شناسایی کنند. برونگرا‌ها سریع‌تر و بلندتر حرف می‌زنند و درونگرا‌ها افکارشان را با صدای آهسته و آرام‌تر بیان می‌کنند.
قابلیت اطمینان  
یک «سلام» ساده به مردم می‌گوید که شما چقدر قابل اطمینان هستید. ۶۴ نسخه از کلمه «سلام» توسط داوطلبان یک نظرسنجی شنیده شد و تقریبا همه شرکت‌کنندگان مردانی که آخر کلمه را بلندتر بیان می‌کردند و برعکس، زنانی که آخر کلمه را آرام‌تر بیان می‌کردند را به عنوان قابل اعتمادترین افراد انتخاب کردند.
قد  
صدای شما می‌تواند قد شما را نشان دهد. در دو آزمایش، از افراد خواسته شد از بین دو گوینده، فرد قد بلندتر را انتخاب کنند و ۵ گوینده را براساس قد مربت کنند. ۶۲.۱۷درصد از شرکت کنندگان توانستند گوینده قدبلندتر را پیدا کنند. هر چه قد فرد بلندتر باشد، صدایش آرام‌تر و عمیق‌تر است.
باروری  
چرخه قاعدگی نه تنها روی تغییرات هورمونی و خلق و خو تاثیر می‌گذارد، بلکه روی صدا هم تاثیر می‌گذارد. با نزدیک شدن به دوره تخمک گذاری صدا بلندتر می‌شود، بنابرین زنانی که صدای بلندتری دارند، قدرت باروری بیشتری دارند.
قدرت   صدا می‌تواند قدرت یک مرد را نشان دهد. شرکت کنندگان یک تحقیق به صدای مردان کشور‌های مختلف گوش دادند که به زبان مادری خود حرف می‌زدند، و سپس قدرت آن‌ها را ارزیابی کردند. در نتیجه، آن‌ها توانستند دقیقا مشخص کنند که کدام مردان قوی‌تر هستند. مردان قوی‌تر صدای عمیق‌تری دارند.
حرفه‌ای‌گری   صدای شما روی حرفه شما تاثیر می‌گذارد. افرادی که صدای خشک دارند به نظر می‌رسد تحصیلات و شایستگی کمتری دارند. این به خصوص درباره زنان صدق می‌کند. صدا روی تصمیم کارفرما هم تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را به سمت انتخاب گزینه دیگر هدایت می‌کند.
بیماری پارکینسون  
تغییرات صدا ممکن است نشانه بیماری پارکینسون باشد. بیماران دچار کندی گفتار می‌شوند، صدایشان آرامتر می‌شود و نفسشان کم می‌آید. مردم شروع به صحبت‌های خسته‌کننده می‌کنند و در مراحل بعدی لرزش مشخص‌تر می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| «بی بدن» با صدای محسن چاوشی منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز :

ترانه این قطعه موسیقی توسط امید روزبه سروده و با توجه به فضای احساسی حاکم بر فیلم، توسط محسن چاوشی خوانده شده است.

فیلم سینمایی «بی بدن» به نویسندگی کاظم دانشی، کارگردانی مرتضی علیزاده و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی یک درام احساسی است که از چهارشنبه ۲۳ اسفندماه اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • چرا فیزیکدانان رازهای «کهکشان» را در «اعماق زمین» جستجو می‌کنند؟
  • فیلم| «بی بدن» با صدای محسن چاوشی منتشر شد
  • شوخی مورایس با نام خبرنگار در کنفرانس مطبوعاتی: بلیتی برای شادمهر نیست!
  • رازهای اعتماد دوباره مردم روسیه به پوتین
  • استان زنجان سرزمینی با رازهای نهفته در هزار توی تاریخ
  • (تصاویر) صدای پای بهار
  • رازهای نقش برجسته‌ نویافته دوره آشوری در دره میشخاص ایلام هنوز کشف نشده است
  • نوه گوگوش جای او را گرفت
  • رازهای مثلث شیطان؛ مشهورترین گمشدگان مثلث برمودا چه کسانی بودند؟
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها و رازهای سفر بزرگی که در پیش است