Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ماه محرم تلویزیون برای مخاطبان تدارک ویژه‌ای دیده و در حوزه نمایشی سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام در حال پخش است.

اخبار فرهنگ و هنر - در یکی از روز‌های تابستان مهمان پشت صحنه این سریال شدیم تا گفت و گویی داشته باشیم با بازیگرانی که پس از مدت‌ها با نقش آفرینی متفاوت در قاب تلویزیون قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز عوامل در لوکیشن اصلی خانه مرضیه و علی حضور داشتند. خانه قدیمی با حیاطی بزرگ در خیابان امین حضور قرار دارد و در بدو ورود با دست اندرکارانی که مشغول کار بودند مواجه شدیم.

 

قرار بود یک سکانس داخلی با حضور ماه چهره خلیلی، پژمان بازغی و نیلوفر شهیدی، شایلین رحیمی خو ضبط شود. همچنین قرار بر این شد که در شب سکانسی از دسته عزاداری ضبط کنند; برای این سکانس حیاط خانه را با پرچم‌های سیاه و کتیبه‌های محرمی آماده کردند. در گوشه‌ای از حیاط هم دیگ‌های نذری قرار داشت.

چیدمان این سکانس باردیگر حال و هوای محرم در محله‌های جنوب شهر را زنده کرد، حال وهوایی دوست داشتنی و از جنس اخلاص و صمیمیت; سکانس دسته عزاداری فیلمبرداری و یاد محرم‌های سال‌های پیش را در ذهنمان زنده کرد.

در همین حال و هوا به پای صحبت بازیگران نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

فلورا سام کارگردان سریال گفت: دستور ساخت سریال «مرضیه» اردیبهشت ماه صادر شد و از ۲۸ تیرماه درگرمای ۵۸ درجه ورامین کار را کلید زدیم.

وی ادامه داد:شروع سختی داشتیم البته سریال «مرضیه» حدود ۵۰ لوکیشن دارد و این خانه اصلی ما است. امروز آخرین روز از تصویربرداری ما در لوکیشن خانه مرضیه است.

سام نویسنده سریال درباره قصه این سریال عنوان کرد:مرضیه مفهوم قصه است; ما در شروع قصه یک رابطه عاشقانه را شاهد هستیم که زندگی خانوادگی خوبی دارند، اما به دلیل درگیری مسائل اجتماعی این آرامش و نظم و عشق از بین می‌رود و این موضوع روی شخصیت قصه ما تاثیر می‌گذارد و او را از لحاظ اعتقادی و رفتاری به شخصیت دیگری تغییر می‌دهد.

تاثیر محرم برای من در سریال مهم بود

وی افزود: تاثیر محرم برای من در قصه مرضیه مهم بود. ما به عنوان شیعه در دهه محرم عزاداری می‌کنیم آیا با همین ۱۰ روز تمام می‌شود یا اینکه باید تاثیر این عزاداری در ۳۶۵ روز آینده سال هم وجود داشته باشد و در زندگی ما جریان داشته باشد.

سام درباره انتخاب بازیگران بیان کرد: برای انتخاب بازیگر از بازیگران توانمند استفاده کردم از بازیگرانی که از قبل با آن‌ها کار کردم و از توانایی آنها شناخت داشتم. خانم ماه چهره خلیلی ایران نبودند و لطف کردند و آمدند و نقش مرضیه را بازی می‌کنند.پژمان بازغی برادر مرضیه و امیرحسین صدیق نقش یک خبرنگار را بازی می‌کند. داریوش ارجمند در نقش دکتر بهزادی و گوهر خیراندیش نقش همسر ایشان بازی کاملا متفاوتی را ارائه دادند.

نیلوفر شهیدی بازیگر درباره حضور خود در این سریال گفت: در سریال «مرضیه» نقش پروانه را بازی می‌کنم که همسرش خبرنگار است و با مسائل و مشکلاتی در زندگی خود مواجه هستند البته در این قصه خبرنگار یک پرونده خطرناک را پیگیری می‌کند و او خیلی محافظه کارانه ماجرا را دنبال می‌کند.

فیلمنامه قوی باعث می شود که یک کار خوب را تجربه کنیم

وی ادامه داد: پروانه رابطه خوبی با مرضیه دارد و سعی می‌کند تاثیر مثبت از زندگی مرضیه داشته باشد.زمانی که فیلم‌نامه سریال را می‌خواندم بسیار لذت بردم، فیلم‌نامه قوی باعث می‌شود که یک کار خوب را تجربه کنیم و فکر می‌کنم مردم هم قصه مرضیه را دوست داشته باشند.

حسن زارعی بازیگر این سریال گفت:در سریال «مرضیه» نقش برادر علی را بازی می‌کنم حاج محمود از یک خانواده سنتی هستند، علی خبرنگاری است که حاج محمود در بازار کار می‌کند و قصه در ماه محرم و صفر رخ می‌دهد.

کار مناسبتی بدون شعارزدگی تاثیر مثبت دارد

وی عنوان کرد:کار مناسبتی اگر شعار‌زدگی نداشته باشد تاثیر مثبت دارد و امیدوارم سریال، مخاطب خود را راضی کند.

شایلین رحیمی خو درباره نقش خودگفت: نقش سوگل را بازی می‌کنم دختر شادی هستم. اولین سریالی است که بازی می‌کنم و یک فیلم کوتاه داشتم و دوست دارم بازیگری را ادامه بدهم.

گفتنی است مجموعه تلویزیونی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام هرشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو می رود.

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی ، پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

فلورا سام نگارش فیلمنامه سریال جدیدش را برعهده داشته است و پریسا شمس و نسیم عرب‌امیری نیز در نگارش برخی قسمت‌ها به او کمک کرده‌اند.

دیگر عوامل سریال «مرضیه» عبارتند از مدیر تصویربرداری: ابوالفضل نباتی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، طراح گریم: حسین بنایی‌یکتا، تدوین: روزبه کلباسی، آهنگساز: رضا خسروی، مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: مسعود حقی، مشاور پروژه: حسن زارعی و عکاس: آرش شاه‌محمدی.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: داریوش ارجمند پژمان بازغی ماه چهره خلیلی سریال محرم سریال مرضیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر چمن مصنوعی ترکمنستان بر روی بازی/ بعید می‌دانم شاهد جوانگرایی در تیم ملی باشیم

اردلان آشتیانی بازیکن سابق فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ترکمنستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: کیفیت  بد چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان خیلی بر روی بازی تاثیرگذاشته بود و ملی پوشان کشورمان مجبور شدند که به خاطر مدل بازی حریف و چمن مصنوعی بیشتر روی به بازی مستقیم بیاورند و اصرار بر این شیوه بازی باعث شد که به گل برسند.

مشکل تیم ملی انتقال توپ از دفاع به هافبک بود 

او افزود: بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم هم بازی مستقیم را ادامه دادند. به نظرم مشکل تیم ملی کشورمان بحث انتقال توپ از دفاع به هافبک بود که به خوبی انتقال صورت نمی‌گرفت و کیفیت چمن و  پرس تیم ترکمنستان در این امر موثر بودند و هافبک‌ها ما نتوانستند به خوبی توپ را دریافت کنند.

چمن مصنوعی باعث آسیب دیدگی ملی پوشان شده بود 

آشتیانی درباره اینکه وضعیت چمن ورزشگاه ترکمنستان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: بحث چمن مصنوعی به این صورت است که کیفیت ندارد و توپ سرعت بیش از اندازه دارد و بازیکن به زمین می‌خورد مصدوم  و زخمی می‌شود و همه این عوامل را در این زمین مسابقه شاهد بودیم. فدراسیون فوتبال اسپانیا به طور کامل استفاده از چمن مصنوعی را  به خاطر آسیب هایش قدغن کرده است. اکنون هم متاسفانه در فوتبال کشورمان اکثر چمن‌ها مصنوعی شده است و بازیکنان ۱۵، ۱۶ ساله می‌بینم که رباط صلیبی پاره می‌کنند به خاطر آسیب‌هایی که این چمن بر روی بازیکنان وارد می‌کند.

نتوانستیم در فوتبالمان یک مهاجم خوب پرورش بدهیم 

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه مهاجمان تیم ملی موقعیت‌های زیادی داشتند، اما فقط یک گل به ثمر رساندند، گفت: سردار آزمون برای تیم ملی فوق العاده کار کرده بود، اما مصدوم شد. ما سال‌ها در کشورمان نتوانستیم مهاجم خوب پرورش بدهیم و این به فوتبال پایه ما برمی گردد که اکثر تیم‌ها از یک مهاجم استفاده می‌کنند و فوتبال ما به سمت دفاعی رفته است و همه این‌ها باعث شده که فوتبال ما یک مهاجم خوب نسازد.

او درباره اینکه نبود سردار آزمون در این بازی تاثیر داشت، گفت: بله، نبود آزمون خیلی تاثیرگذار بود و او بازیکن فوق العاده‌ای است که در گلزنی و دادن پاس  گل مهارت دارد.

بعید می دانم جوانگرایی در تیم ملی را شاهد باشیم 

آشتیانی درباره اینکه در بازی برگشت فقط از یک جوان در ترکیب تیم ملی استفاده شد، گفت: من فکر می‌کنم دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد، چون بازی‌های ساده مان همین دیدار‌های رفت و برگشت  با ترکمنستان بود و اگر می‌خواستند به جوانان بازی بدهند در این بازی‌ها باید استفاده می‌کردند. بعید می‌دانم که دیگر جوانگرایی خاصی صورت بگیرد و در همین حد خواهد بود.

شاید قلعه نویی علاقه ای به استفاده از جوانان ندارد 

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه چه زمانی باید جوانگرایی  در فوتبال ما رخ بدهد، گفت: همه کشور‌های دنیا دارند از جوانان خود استفاده می‌کنند و یک بازیکن ۱۷ سال در تیم برزیل گل زد و در تیم هلند هم یک بازیکن ۱۷ ساله دارد که فیکس بازی می‌کند. شاید امیر قلعه نویی علاقه‌ای به استفاده از جوانان ندارد. کل فوتبال ایران به دنبال این بود که تیم ملی جوان شود که نشد و تغییرات خیلی کوچکی انجام شد.

صدور بیانیه از سوی باشگاه استقلال عجیب بود 

او درباره اینکه بیانیه باشگاه استقلال در استفاده از بازیکنان این تیم در تیم ملی تاثیرگذار بود، گفت: صدور بیانیه از سوی باشگاه استقلال عجیب و غریب بود و هیچ جای دنیا  کسی در ترکیب تیم ملی دخالت نمی‌کند. به هر حال نظر سرمربی تیم ملی هست که چه کسی را در زمین مسابقه بگذارد یا نگذارد. به نظرم ما به زمان کی روش برگشتیم که بعضی از تیم‌ها بیانیه می‌دادند تا از بازیکنانشان استفاده شود. متاسفانه این جور رفتار‌ها در فوتبال ایران جواب می‌دهد و حاشیه یکی از ارکان فوتبال ایران است. فوتبال ما  هزاران  مشکل دارد و یکی هم همین داستان است که متاسفانه جواب داده است.

حسینی یکی از ارکان موفقیت استقلال در فصل اخیر است 

آشتیانی درباره اینکه عملکرد حسین حسینی درون دروازه تیم ملی فوتبال را چطور دید، گفت:  امسال حسینی  در مسابقات  لیگ خیلی خوب کار کرده است. به نظرم یکی از ارکان  موفقیت تیم استقلال است و خیلی تاثیر داشت. او از لحاظ فنی کیفیت بالایی دارد.  

استفاده از جوانان را در تیم ملی شاهد نبودیم 

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه عملکرد خط دفاع تیم ملی فوتبال را در این بازی چطور دید، بیان کرد: به نظرم کنعانی زادگان و خلیل زاده  مدافعان تیم ملی عملکرد خوبی در این بازی داشتند. بعید می‌دانم تیم‌هایی که در گروهمان هستند مشکلی به وجود آورند. اگر تیم ملی برابر تیم ازبکستان در آزادی هم یک تساوی بگیرد باز هم صعود می‌کند. در جام جهانی هم ۸ تیم از آسیا صعود می‌کنند و مشکلی از این بابت نداریم. مهمترین مسئله این است که از این بازی‌ها استفاده کنیم و از جوانان بهره ببریم که این اتفاق رخ نداد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • نگاهی متفاوت به قسمت چهاردهم «گناه فرشته» که بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • تاثیر چمن مصنوعی ترکمنستان بر روی بازی/ بعید می‌دانم شاهد جوانگرایی در تیم ملی باشیم
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم
  • از تکذیب مهاجرت جواد قارایی تا تغییر ساختار «سیما فیلم»
  • نگاهی به بازیکنان همنام معروف در تاریخ فوتبال ایران
  • بازگشت پیشکسوت‌ها با دوبله فیلم و سریال نوروزی به تلویزیون