Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@08:35:48 GMT

ماجرای خرید و فروش اینترنتی آمبولانس‌های اورژانس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۶۳۴

ماجرای خرید و فروش اینترنتی آمبولانس‌های اورژانس

خرید و فروش آمبولانس؛ پدیده‌ای که مانند کالاهای دیگر، بازار آگهی‌هایش در سایت‌های اینترنتی داغ است، اما آیا این اقدام قانونی است؟.

به گزارش ایسنا، "آمبولانس" وسیله نقلیه‌ای است که در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی و برای انتقال مصدومان و بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید توجه کرد که کمک‌رسانی با آمبولانس‌ هم ضوابط و مقررات خاص خود را دارد و باید با مجوز رسمی سازمان اورژانس کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که که با یک سرچ ساده در اینترنت به وفور به آگهی‌هایی برمی‌خوریم که با قیمت‌های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی، خرید و فروش آمبولانس‌ها را تبلیغ می‌کنند، اما آیا خرید و فروش آمبولانس‌ قانونی است؟

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ درباره خرید و فروش آمبولانس و آگهی‌هایی که در این باره در سایت‌های فروش مختلف دیده می‌شود، گفت: موارد خرید و فروش آمبولانس مربوط به آمبولانس‌های خصوصی است. باید توجه کرد که آمبولانس خصوصی جزو اموال کسی است که مالک این آمبولانس‌ها است.

وی افزود: بنابراین از آنجایی که آمبولانس جزو اموالش محسوب می‌شود، اجازه خرید و یا فروش آن را دارد. منتها کسی که آمبولانس را خریداری می‌کند، باید حتما ضوابط استفاده از آن را رعایت کرده و مجوزهای لازم را داشته باشد.

کولیوند با بیان اینکه کسی که از آمبولانس استفاده می‌کند، ‌ باید بتواند مجوزهای مربوطه را از سازمان اورژانس کشور اخذ کند، ‌تاکید کرد: در غیر این صورت کسی که آمبولانس را بخرد، نمی‌تواند با آن کاری انجام دهد. کار کردن با آمبولانس تابع دستورالعمل و ضوابطی است که از سوی سازمان اورژانس کشور ابلاغ شده است و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم بر روی این موضوع کاملا نظارت می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: البته پلیس هم در شماره‌گذاری چنین آمبولانس‌هایی این دقت را خواهد داشت که آمبولانس از سوی سازمان اورژانس مجوز فعالیت داشته باشد.

سرانجام ماجرای سلبریتی‌های آمبولانس‌سوار

رییس سازمان اورژانس کشور درباره سرانجام رسیدگی به موضوع جابجایی سلبریتی‌ها از طریق برخی آمبولانس‌های خصوصی نیز به ایسنا گفت: در این زمینه فقط یک مورد تخلف داشتیم که آن آمبولانس را تعطیل کردیم. آیین‌نامه‌ای هم در هفت صفحه در این زمینه صادر شده است و قواعد و نحوه عمل آمبولانس‌های خصوصی را تشریح کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خرید و فروش آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ گلستان اعلام کرد : ساعت ۴ صبح امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در پی مراجعه حضوری به پایگاه جاده ای اورژانس ۱۱۵ انبارالوم مبنی بر شروع دردهای زایمان یک مادر باردار ۳۲ ساله، بلافاصله کارشناسان فوریت های پزشکی بر بالین مادر باردار حاضر شدند و پس از ارزیابی های لازم متوجه قرار داشتن مادر باردار در مراحل زایمان شدند و با اقدامات درمانی صحیح و به موقع، زایمان در داخل آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گلستان با موفقیت انجام شد.

بنا براعلام مرکز فوریتهای پزشکی نوزاد دختر در سلامت کامل به دنیا آمد و پس از انجام اقدامات مراقبتی مورد نیاز، همراه مادر با علائم حیاتی پایدار به بیمارستان آل جلیل آق قلا منتقل شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت