Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@13:04:02 GMT

چگونگی دریافت وام 110 میلیونی مسکن در شهرهای بزرگ

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۶۹۰

چگونگی دریافت وام 110 میلیونی مسکن در شهرهای بزرگ

ساعت24 -بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی به حساب های پس انداز مسکن جوانان که در سال 98 افتتاح می شوند، خبر داد.

بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی به حساب های پس انداز مسکن جوانان که در سال 98 افتتاح می شوند، خبر داد.
به گزارش خراسان، بانک مسکن سقف تسهیلات پرداختی به حساب های مسکن جوانان را افزایش داد که بر این اساس، این ارقام از 91، 76 و 61 میلیون تومان در سال 97 برای تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به 150، 110 و 84 میلیون تومان در پایان بازه پنج ساله رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرایط افتتاح حساب
برخلاف عنوان جوانان برای این تسهیلات، تمام افراد بالای 18 سال می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. همچنین قیم و ولی اطفال صغیر می توانند برای آنان این حساب را افتتاح کنند.
برای استفاده از این تسهیلات، متقاضیان باید حداقل پنج و حداکثر 15 سال از تاریخ افتتاح حساب منتظر بمانند. البته افتتاح حساب نیاز به تکمیل موجودی نیز دارد که این کار به صورت ماهانه، سالانه و یک جا امکان پذیر است. حداکثر تسهیلات در این نوع حساب بر اساس شهر افتتاح حساب، مبالغ واریزی، مدت زمان سپرده گذاری و شهر محل اخذ تسهیلات تعیین می شود.
به عنوان مثال اگر قصد دارید پنج ساله این تسهیلات را دریافت کنید و هم اینک ساکن شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، کرمانشاه و شیراز) هستید، می توانید یکی از سه راه زیر را برای تکمیل موجودی برای دریافت وام 110 میلیون تومانی انجام دهید:
* واریز مبلغ 11 میلیون تومان به صورت یک جا
* واریز سالانه و ماهانه مبالغ به حساب به صورت جدول شماره یک :بر این اساس می توان محاسبه کرد که در صورت تکمیل سالانه حساب، در مجموع حدود 20 میلیون و 496 هزار تومان و در صورت تکمیل ماهانه حساب، در مجموع حدود 22 میلیون و 908 هزار تومان باید به حساب واریز کنید.
البته حداقل موجودی حساب در هر سال که به تناسب، تسهیلات کمتری را نیز دریافت می کند، کمتر از این ارقام است. به عنوان مثال بازپرداخت ماهانه آن در سال اول، چیزی در حدود 50 هزار تومان خواهد بود.
بانک مسکن اعلام کرده است که این تسهیلات بین سال های پنج تا پانزدهم از افتتاح حساب با ارقام مختلف نیز قابل پرداخت است. بر این اساس مبلغ مورد نیاز برای تکمیل موجودی کمتر بوده و به عنوان مثال سقف تسهیلات اعطایی به تفکیک تهران، شهرهای بزرگ و دیگر شهرها در پایان سال ششم در حدود 160، 120 و 94 میلیون تومان است. در پایان سال پانزدهم نیز صاحبان این حساب ها می توانند به تفکیک مناطق جغرافیایی فوق، به ترتیب 250، 210 و 184 میلیون تومان دریافت کنند.
نرخ سود و بازپرداخت
نرخ سود تسهیلات حساب مسکن جوانان 9 درصد بوده و بازپرداخت آن به روش ساده حداکثر 20 سال و به روش پلکانی حداکثر 12 سال است. بازه زمانی 20 ساله بازپرداخت این تسهیلات بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور به شمار می رود.
بر اساس داده های پایگاه اینترنتی بانک مسکن، با فرض دریافت سقف تسهیلات در پایان سال پنجم و نیز بازپرداخت 20 ساله، مبلغ، اقساط و سایر جزئیات این وام در مناطق مختلف به صورت جدول شماره دو خواهد بود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشاد سلیمانی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک ایام و فرا رسیدن سال نو، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند اگر دو چیز مهیا باشد نرخ مهاجرت به شدت پایین خواهد آمد که نخست درگیر شدن و اشتغال نخبه در مسائل کشور و دوم امکان ادامه تحقیقات است. یعنی نخبه بتواند در فضای مناسب و امنیت خاطر استعداد خود را شکوفا کند.

وی گفت: از این رو بنیاد ملی نخبگان نیز در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد که ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکرد‌ها بود.

وی با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، تائیدات و مجوز‌های لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت/خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت/ خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان شیوه نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند. همچنین ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟