Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسان مکانیک دانشگاه ویرجینیا با همکاری زیست شناسان دانشگاه هاروارد، ماهی رباتیکی را تولید کرده اند که می تواند سرعت حرکت و تحرکات ماهی تن زردباله که مرغوب ترین و بهترین ماهی تن محسوب می شود را تقلید کنند.

این تحقیق و تولید ربات مذکور تلاش برای درک سیستم پیشرانه و رمز و راز حرکت پرشتاب ماهی های تن مذکور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رباتی که بدین شیوه تولید شده تونا بوت نامیده شده و امید می رود تولید آن زمینه را برای طراحی و عرضه نسل جدید زیردریایی ها و وسایل نقلیه خودران پرسرعت و دارای بهره وری بالا فراهم کند.

نتایج استفاده از این ربات ۲۵ سانتیمتری بسیار چشمگیر بوده و در طراحی آن از نور لیزر سبز رنگی برای مسیریابی و شناسایی موانع استفاده شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالب ترین ها دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی تحقق شعار سال، گفت: دستگاه‌ها و شرکت‌های استان با شاخص‌های هوشمندسازی، شفاف‌سازی و تسهیل‌گری کمیته تحقق شعار سال تشکیل می‌دهند. - اخبار استانها -

محمد راضی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب بیش از 15 سال متولی است که با توجه به اقتضائات و نیازهای کشور و جامعه شعار سال را به مقوله تولید و مسائل اقتصادی اختصاص دادند که امسال به طور ویژه به حضور مردم تاکید داشتند.

وی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یکی از راهبردهای توسعه است که باید همه جهت‌گیری‌ها در استان به سمت این راهبرد حرکت کند.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان، گفت: برای تحقق و تصمیم‌گیری واحد، یک قرارگاه عملیاتی و تصمیم‌سازی در استان با مدیریت استاندار برای تحقق شعار سال تشکیل دادیم.

وی گفت: مجموعه‌های علمی و فرهنگی و صنعتی عضو این قرارگاه هستند که چند ماموریت دارند. نخستین رویکرد این است که تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌ها برای جهش تولید باید فناورانه و هوشمند باشد یعنی دارای بهره‌وری و سودمندی حداکثری و در زمان کم باشد.

راضی جلالی گفت: در راهبرد دوم، دستگاه‌ها و شرکت‌ها باید هدفمند و ذیل نقشه راه به سمت تحقق شعار سال حرکت کنند که بتوانیم این حرکت را در مقطع‌های مختلف ارزیابی و میزان تحقق شعار را اندازه‌گیری کنیم.

معاون استاندار خوزستان، گفت: دستگاهای و شرکت‌های صنعتی و تولیدی موظف شدند مبتنی بر شاخص‌های تولیدی و مردمی 3 اقدام شاخص برای سال 1403 تعریف و ارائه دهند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های که سرعت را کند می‌کند و مانع از شتاب بخشی و جهش تولید می‌شود، ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که اگر در بخش زنجیره تولید و بازرگانی و سایر واحدها هم‌افزایی و هماهنگی صورت گیرد، مسیر رسیدن کوتاه‌تر و سودمندتر می‌شود که امسال دنبال این روش‌ها هستیم.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان، افزود: ناهماهنگی و تعارض بین دستگاه‌ها در بخش سرمایه‌گذاری به هیچ وجه مورد قبول نیست و رویکرد ما تسهیل مسیر و شفاف کردن آیین نامه‌ها و  حمایت از سرمایه‌گذاری با هدف به صحنه آوردن مردم است.

وی گفت: در بخش صدور استعلام‌ها که یک مانع در حضور و سرمایه‌گذاری بوده به سمت سامانه شدن حرکت کردیم که حداکثر ظرف مدت 2 هفته دستگاه‌ها باید جواب استعلام را بدهند که در تسهیل فرآیند بسیار موثر است.

راضی جلالی گفت: کارگروه‌های تخصصی در دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال باید متشکل از نیروهای متخصص علمی و صنعتی تشکیل شود و به شکل هفتگی تشکیل و گزارش ارائه دهند.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • فیلمی از اولین ربات انسان نمای پشتک‌زن‌
  • این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد
  • فراری اگر ربات تولید کند! (تصاویر)
  • کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود
  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه